Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

hjælp til motor

Emne i 'Diverse Drivline' startet af littau, 3 Marts 2010.

  1. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Nu tror jeg ikke at min kokser til, da jeg det meste at tiden kører på motorvej, og kæmper med at overholde hastighedsgrænserne.

    Men de der ventilstammetætningsringe - olietyve - kunne forestille mig at det ikke er billig affære at skifte dem. Hele toppen må vel skulle af, og så skifter man selvfølgelig også andre sliddele i tikkeværket samtidig. Og så er vi mig bekendt oppe i en værkstedspris på mindst 8.000 (selvf. billigere hvis man gør det selv)(hvis man kan), og så tror jeg nok jeg foretrækker at efterfylde en smule olie, og komme lidt 2 taktsolie i. Til kr. 70/liter bliver det jo trods alt over 100 liter, eller ca. 5 års forbrug.

    Men jeg vil bede om en kompressionstest næste gang den alligevel er inde på værkstedet.
    Den går ca. 12km/liter ved den der motorvejshastighed jeg kører med, og lidt tung højrefod ved lyskrydsene, så det står vel ikke helt dårligt til, tænker jeg. Mener jeg var oppe på 19 km/l på en 300 km tur gennem jylland, hvor vi næsten ikke startede og stoppede, men kørte 70-80 km/t hele vejen.

    Det er faktisk lidt bedre end den 2 liters benzinFord jeg har kørt med i mange år. Gik 11 i snit.

    Enig i at det er godt forum vi har her, så man kan få vendt og drejet tingene.
     
  2. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    vectra b. har jeg haft 2 af dem og de begge to brugte olie... :lol: . du kan skifte olietyve uden af pille toppen af. du kan købe en ting så du kan lave tryk i cylænder. og der efter kan man skille det ad... har selv gjordt det på en vectra b. det er ikke let men det gik.
     
  3. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det jo et meget pænt snit.....når man tænker på du har ondt i foden :D
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tak Erik så er jeg da ikk helt hen i skoven :D
    omk olieforbrug jeg har haft mange biler inden 124 bla en del ford fra før 84.. og de gik sjælden mere end 1000 km før der
    mgl en liter havde på et tidspunkt en granada 2,3 der havde gået 169000 km og den kørte 1700 km inden jeg fyldte
    efter med en liter var dengang stolt over det fine forbrug... i dag kører jeg 10000 km mellem skift
    og fylder ca en halv liter på.

    Min lastbil brokkede jeg mig over da den var ny fordi den mgl olie konstant den skulle bruge var beskeden.
    i dag hvor den har gået 329000 km på 3,½ år får den service ved 30000km imellem skiftene er der på fyldt
    17 lit også mgl den 4 lit når den kommer til service.
    jeg ved det er noget andet men den tager 43 lit ved olieskift og bliver ikke skånet
    den jeg havde før en gl scania 113 den brugte 8 liter på de 30000 km og mgl ikke ved service
    den havde så gået 634000 km så jeg forstod slet ikke en ny bil skulle bruge så meget olie...

    det jeg mener er at jeg tror det er meget forskelligt hvad biler bruger af olie.... :)
     
  5. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja det var da noget vrøvl. :)
    Selvfølgelig er der ventilfjedre.

    Det var egentlig flg. jeg komenterede på.:

    Det rigtige ord er selvfølgelig "justermulighed" :oops:

    Hastværk er lastværk.
     
  7. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
  8. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej det er en fin olie , den kan du roligt købe, jeg personligt kører kun på 5 w40 fuldsyntetisk, og så er jeg ligeglad med hvad den hedder,men mobils olier er af de bedre efter min mening 8) :D
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Bilka har shell helix på tilbud i den uge her 2x4 lit 299 og en 2x4 til 399
     
  10. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    næe smut jeg påstod ikke du var helt ude i skoven......jeg var ikke klar over man havdet fjernet noget fra diesel'en, men så blev jeg det klogere, men lad os da bare mødes i skov-kanten :D
     
  11. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Vedr. totakst olie i dieseltanken!

    Snak frem og tilbage eller ej,- jeg hælder også en ½ liter totaktsolie i tanken en gang imellem,- nå jeg husker det :D ,- og der ER forskel på motorens gangkultur.

    Men det skal være top kvalitet totakst olie,- læste tidligere at det skulle være udenbords totakst-olie i bedste kvalitet for at undgå unødvendig røg udvikling.
     
  12. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    8) 1 weekend i september der er træer hele vejen rundt om pladsen lille skov i den ene ende
    stor skov 1 km fra vi kan jo ses der..... :-D
     

Del denne side