Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Strømforbrug under parkering..

Emne i 'El-system' startet af Danilo, 26 Februar 2010.

  1. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej med jer..

    Jeg har problemer med mit el - igen, så min bil ikke kan starte efter kort tids parkering. Jeg har skiftet batteri og lader skulle være tip-top..

    Jeg har forsøgt, at måle strømforbruget, når den holder stille, og PERIODISK er der et forbrug på 2,5 A, og ellers ligger det på 0.10 - 0,15 A. Jeg har naturligvis sørget for, at centrallås osv er afsluttet helt.. Efterfølgende har jeg prøvet, at fjerne hver enkelte sikring og målt forbruget efter, og ingen af dem kan fjerne forbruget på 2,5 A...

    Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen sikring til mit oliefyr eller eftermonteret startspærre. Har nogle erfaringer med, at de kunne give problemer?

    Ellers er jeg lidt strandet nu i min fejlsøgning, så håber jeg kan få lidt hjælp til at komme videre :)


    Mvh Daniel..
     
  2. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Hej Danilo,

    Uh-ha, den er bare SÅ led, periodiske fejl har holdt mig vågen om natten i meget, meget lang tid, nøjagtigt samme symptomer som dig, og samme foranstaltninger: batteri, generator og laderelæ og så videre, men jeg vil anbefale at du kontakter djaabo, han er en klog mand og god at kende.

    Du kan sagtens finde ham herinde.

    Venlig hilsen
    fisker
    (Flemming)

    P.S.: Burde måske lige sige at problemet ikke er der længere efter beesøg hos Jacob.
     
  3. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja, jeg tror måske nærmere det er reglen end undtagelsen, at den forbruger de 2,5 A.. Jeg har målt senere i dag, og den stod på forbrug hver gang...

    Det, der undrer mig er, at det ikke er et forbrug over en af sikringerne.. Der sidder desuden 2 eftermonterede ledninger på plus-polen, som jeg også har prøvet at tage af - Stadig 2,5 A forbrug..


    Jeg vil være taknemmelig for enhver hjælp eller input..
     
  4. starlite

    starlite New Member

    Joined:
    18 November 2009
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C220
    Km:
    550000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW transporter
    Bil nr. 2 Km:
    350000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Kan det være et stel-problem??
    At du simpelthen aflader batteriet via karossen. jeg kan ikke helt huske hvordan det er det fungerer - men man kan vist måle sig frem til det? Imellem minus-pol og stel på bilen.? Og så er det din stel imellem motor og karrosseriet der er gal.
     
  5. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hmm, så skulle det direkte være en kortslutning en sted med en tynd ledning, der laver et forbrug på 2,5A?

    Hvordan finder man hvor det skulle være?


    Damn, hvor er det frustrerende - PT, tager jeg minuspolen af batteriet hver gang jeg parkerer :'(
     
  6. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Måske det kan være nogle dårlige dioder i generatoren prøv at pille ledningerne af generatoren og mål igen. Bare en idé
     
  7. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Alle ideer modtages med kyshånd ;)

    Men da jeg rodede, og prøvede at komme ned til generatoren for at følge dit forslag, havde jeg amperemeteret på, og kunne pludseligt konstatere, at forbruget faldt fra 2,5A til 0,15A efter et minuts tid.. Jeg prøvede så efterfølgende at låse bilen op, og låse igen - Ventede til startspærre osv. gik ind, og målte endnu engang.. Efter et minut faldt forbruget til 0,15A.. Jeg prøved igen, og samme resultat..

    At der er et forbrug på 2,5A et minut efter man har låst bilen er vel meget normalt? Men om forbruget kommer igen senere kan jeg ikke sige noget om...

    Men spørgsmålet er så: Vil et forbrug på 0,15A kunne dræne batteriet for strøm ved stilstand? Det svarer vel til cirka 2W. Sidst var den drænet så meget, at selv uret i speedometeret var gået i stå, efter den havde stået stille i cirka 10 dage.. Det skal tilføjes, at jeg kører meget lidt - Dvs max en gang om ugen, så spændingsfaldet på batteriet har sikkert forløbet over meget lang tid..
     
  8. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    45 amp timer delt med 0,15A = 300 timer svarende til 12,5 dag.

    Hvis du har et 70AH batteri bliver det så næsten dobbelt så længe.

    I teorien altså. Så kommer temperaturen og batteriets kondition også ind og forringer varigheden, såeee deeee.
     
  9. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er et nyt varta 100A batteri, der sidder i.. Det er cirka 2-3 måneder gammelt, og jeg går vel ud fra det var nogenlunde ladet op, da det blev sat i.. Siden har den som sagt stået meget stille, og sidst jeg startede den, lagde jeg mærke til, at starteren ikke var så livlig som den plejede - Så det er vel blevet stille og roligt afladet i de 2-3 måneder..

    Sammelagt med det hårde frostvejr osv, er jeg tilbøjelig til, at tro de 0,15A, og mit kørselsmønster er problemet..
     
  10. Asterix

    Asterix New Member

    Joined:
    16 Januar 2007
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Holte
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E
    Km:
    300
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    MB 450 SL/C220CDI
    Bil nr. 2 Årgang:
    1972
    Det skulle vel ikke være kontakten til bagagerums lyset der er knækket - har hørt om tilfældet på en 190E - hvor MB brugte timer uden at lokalisere fejlen. Det var åbenbart nok, til at aflade batteriet, at lampen brændte konstant. :)

    Hilsen
    Gert
     
  11. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hehe nej, jeg har checket.. Bagagerumsbelysningen sidder på en af de sikringer jeg har haft ude, så forhåbentligt har jeg afkræftet den teori - Underligt det skulle tage mercedes så lang tid at finde sådan en fejl :D
     
  12. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Fjernbetjent centrallås, der hele tiden lige tjekker om du bipper den, måske ?

    Og alligevel ikke, den er vel også ind over de sikringer.

    Kommer lige i tanke om at radioerne da har en direkte forbindelse til batteriet, som måske er udenom de almindelige sikringer, til standbystrøm/konstantstrøm, så den ikke glemmer sine indstillinger eller hvad det nu er. Kan det være den?

    Kan tjekkes ved at pille radioen ud, og trække alle stik ud (bør kun gøres hvis du har koden) :-D

    Et andet sted herinde læste jeg fornylig om noget med en ekstra sikring som lå under eller ved siden af sikringsboksen. Ved ikke hvad det var for en, eller til hvad, men har du tjekket det?
     
  13. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Efter min 2,5A åbenbaring fik jeg ikke gjort så meget mere ved problemet i dag, men jeg vil prøve at kigge lidt mere på det i morgen.. Så vidt jeg husker, fandt jeg et forbrug på en af det uoriginale ledninger, der er blevet eftermonteret. En lille rød sag på plus-polen (kunne være til anlæg, fjernbetjening el.)


    Men skulle der være flere originale sikringer udenfor sikringboksen?
     
  14. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Læste noget i en tråd for nogle dage siden, hvor der blev nævnt noget, men husker selvfølgelig ikke hvor.

    Måske du kan søge dig frem til det, ellers må vi håbe der er andre der ved mere.
     
  15. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Synes jeg har luret forum'et igennem, men jeg kigger lige igen.. Tak for tippet :) :gr8:
     
  16. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Har lige tjekket, men kan selvfølgelig ikke lige finde det.

    Men vis nu Djaabo kommer ind over her, så ved han det garanteret.

    Ser mange indlæg med problemer omkring sikringsboksen, nedsmeltninger og andre problemer. Også et "El-systemer - Sikringer" hvor det beskrives at man skal have hele sikringsboksen om, og rense og gøre ved nedenunder. Det har jeg tænkt mig at gøre når vejret bliver til det.

    Men et problem under sikringsboksen vil jo være uafhængigt at du piller alle sikringer ud, men jeg er altså ny i MB sammenhæng, så det er bare et u-kvalificeret gæt. :??
     
  17. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Har du prøvet at pille en sikring ud af gangen og finde synderen ? Er der el ruder i bilen? både for og bag?
    Original?
    Den lader med 14.5 volt når motor køre ?(på batteri)
    Chr
     
  18. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der er ALT i el-udstyr i bilen og jeg har prøvet sikring-checket. Jeg er sikker på strømforbruget er over en af de eftermonterede ledninger - Dvs fjernbetjening,startspærre eller radio.. Er lidt hængt op tidsmæssigt pt, men har noget, at gå efter nu..

    Mange tak for hjælp og input - Dette er en super hjemmeside :)
     
  19. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    eftermonteret pladder skal ud da man ikke kan vide om det er korrekt lagt i, uoriginalt eftermonteret ledninger eks en radio, hvor der derfra er kabler som går til extra mobil tlf højtalere, som kunne ligge under dit handskerum, (bare et eksembel) kabel til en gammel microfon, som løber langt loft, under din beklædning, den slags er tit monteret, til radio'en, men tit og ofte er det ikke korrekt, min bil err osse et godt eksembel, det første md jeg havde den, 250km hverdag, og alligevel flat batteri, jeg kiggede på alt der ikke så normalt ud, trillede ned til mb, han sagde det der, tjae når du har pillet det ud der ikke høre til, så har vi nok en chance, for at finde fejlen, , og jeg fik taget en ordenligt klumb kabler , højtalere, osv ud af min .....jeg hader hjemmebrygget elarbejde i en bil, og vupti, så kørte jeg 2 år uden problemer, og sparrede en masse penge :D

    PS....jeg har set en audi brænde totalt ud, da nøglen blev drejet, og det gik pænt stærkt....bare et eksembel på hvor hurtigt man kan miste en bil, hvis man roder med el..... :-D :-D .....jeg er godt klar du ikke har rodet med det selv,men ham i audi'en....det kostede kam både bil og anlæg til 80kilo+bilen...nul forsikring....
     
  20. Danilo

    Danilo New Member

    Joined:
    16 Oktober 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    240000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Helt enig..

    Alt uoriginalt pis skal væk :D Og hvis fjernbetjent centrallås kun virker, hvis jeg tager batteripolen af med jævne mellemrum, forsvinder fidusen lidt..

    Og mon ikke ham med audi'en skulle lære et nyt ord "smeltesikring" ;)
     

Del denne side