Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tilsætning af Additiver

Emne i 'Alternativ brændstof, additiver til brændstof & ol' startet af Anonymous, 9 Marts 2007.

  1. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    3000km burde ikke betyde noget synderligt, men hvis vibrationerne ikke er afhængige af omdrejningerne så er det næppe en dyse.
    er styrken af vibrationerne den sammen over hele omdrejnings feltet og over forskellige hastigheder ?
    Et motorstetoskop er sådan en facy sag af en stetoskop med en metalstav for enden, på den måde kan man lytte efter lyde meget præcist inde i motoren. Det fås i fx. biltema til ingen penge.

    Hvor langt har dyserne egentligt kørt nu ?
    Du kan få dem testet for åbningstryk og sprøjtebilled, det er rimeligt simpelt, men hvis vibrationer ikke ændrer sig gennem omdrejningsfeltet er det nok ikke dyserne
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Heureka !

    Det kunne måske være dit udstødnings ophæng, på gearkassen.
    Eller dit gearkasse ophæng ?
     
  3. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Casper: Vibrationerne er måske en lille smule omdrejningsafhængige, der er visse hastigheder, hvor det er mere mærkbart, men jeg tror det er når jeg rammer en egenfrekvens.
    Dyserne har gået omkring 40.000 km, så der er nok en bedre økonomi i udskifte dem?
    Jeg noterede mig vibrationerne kort efter at jeg fik de hydrauliske ventilløftere udskiftet. Kan de være årsagen? Hvis kæden bliver sat en tand forkert, vil motoren så ikke gå mærkbart for dårligt? Det gør den ikke.

    Guldsmeden: Jeg har også udskiftet gearkasseophænget, men nu du nævner det. så synes jeg at have læst et sted, at man også skal justere på udstødningen når man skifter motorophæng, ellers kan der komme vibrationer. Måske skal jeg prøve at se på det.
     
  4. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    skaf sådan et motorstetoskop, så kan du høre om der skulle være noget mislyde inde i ventildækslet, defekt løfter og.lign.
    Hvis de har gået 40k km og du kun kører på diesel så vil der da være en bedere økonomi i at skifte dem, men ikke nok til at de opvejer prisen på dyserne til "værkstedspriser". Men du kan da få dem testet for sprøjtebillede, og på den måde udelukke dem eller spare en udskiftning, hvis de er fine.
    Sidder kæden en tand forkert vil du opleve markant dårligere motorgang end det lyder til, men det er da nemt at test og udlukke. En 27 kort top på en 1/2" nøgle, ned på krumtappen, og så drejer du motoren hen på OT, derefter af med ventildækslet og se på knasten står på OT på første cylinder
     
  5. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har købt et stetoskop idag og lyttet lidt, 64 kr hos Biltema, men jeg synes ikke der er mislyde.
    Hvor bør jeg holde det på og hvad skal jeg lytte efter
     
  6. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    jeg ville lytte på ventildækslet for ar høre om der var forskel mellem cylindrene(hydroløftere).
    Du kan også tage en lytter på dyserne for at høre om de lyder ens, lyt i sammenskruningen på dysen
     
  7. Grønmercer

    Grønmercer New Member

    Joined:
    19 September 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vissenbjerg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    VW passat 1,9 D
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re:

    Hej. Jeg har selv bemærket nogle vibrationer her på det sidste. Jeg har ikke rigtigt kunne finde årsagen, men læste tilfældigt dit svar. Jeg har fornyligt fået skiftet min gearkasse og foreste del af udstødning, og nu tænker jeg at det måske er her mine vibrationer kommer fra. Jeg har ikke kunne finde nogen info om justering af ophæng på gearkasse og udstødning, så nu blev jeg nysgerrig på om du havde fået løst dit problem med vibrationerne.

    Venlig hilsen
    Tim
     
  8. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Tråd startet d. 9/3 2007 :eek:

    He he Tim. Den er altså død og begravet. De fleste af dem der har skrevet i tråden er ikke længere aktive på forum.
    Måske du skulle starte en ny tråd, forklare hvad der driller og så lade nogle af de kloge komme på banen med forslag til hvad der kan være galt og hvordan du evt. løser det.

    Evt. se denne tråd: :lol:

    viewtopic.php?f=31&t=3439

    rules
     
  9. Grønmercer

    Grønmercer New Member

    Joined:
    19 September 2007
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vissenbjerg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    VW passat 1,9 D
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Ups. Du har ret, det bliver hurtigt rodet!
    Men nogle gange søger man svar i gamle emner, og svarene griber så ind i nye spørgsmål.
    Jeg lukker hermed denne tråd, og starter en ny op :-D
     

Del denne side