Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

300 e-24 Lyder som en diesel..

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af hardbern, 6 Juli 2009.

  1. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Stjerner

    Jeg er den ellers så lykklige ejer af en 300 e24 med 270.000 på klokken, men når den er kold lyder det fuldstændig som en diesel og bliver ved med det til den er kørt rigtig godt varm, efter 10-15km.. Herefter tikker/klapre den noget mindre..

    Nogen der har oplevet dette, eller ved hvad det skyldes?
     
  2. ThomasFod

    ThomasFod Member

    Joined:
    18 August 2007
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Københavnsområdet, mob. 2616 2756
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E350
    Km:
    190000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    280S
    Bil nr. 2 Km:
    140000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Hej,

    Vi har nogenlunde det samme problem med vores E220'er. Det forsvinder dog når den kommer lidt op i omdrejninger.
    Men hvis jeg holder fast i rem-dæmperen (tror jeg det hedder) forsvinder lyden. Den klaprer simpelthen i gummiophænget.
    Prøv at se der! - den sidder lige ved kileremmen.

    Vh Thomas
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Hardbern,

    Nu er det lidt svært at diagnostisere helt præcist :) Hvordan trækker bilen? Hugger den i det?
    Det kan være både mekanisk, benzin og tændingsrelateret :wink:
     
  4. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Det kunne være lækkert hvis det blot var et remstrrammerhjul eller lign. men jeg synes lyden kommer fra motoren. Det kan selvfølgelig være svært at helt at gøre sig sikker på...
    Grunden til jeg spørger er at jeg netop har haft bilen en tur på værksted hos BH Auto i Osted, hvor jeg fik lavet topstykke for 24.000,- og nu siger den som en diesel.
    Brian sagde at sådan skulle den sige og den bare skulle køres til, >>sådan siger hans egen også<<.. Jeg har nu kørt 1000km siden uden nogen forskel, men vi har aftalt at jeg vender tilbage til ham når jeg har været et smut til Rotterdam i den, hvis den stadig siger sådan.. Men alle der har hørt den starte har alle påpeget lyden, eller spurgt om det var en diesel med eller uden turbo...
    Jeg har ikke hørt andet end godt om BH Auto så nu må vi se hvad den siger i næste uge.

    Jeg sprugte mest for at høre om det en sædvanlig fejl, som jeg fx har læst mig til er tilfældet med Alfa Romeo.

    Udover lyden kører og trækker den fint, men det tager altså lidt af glæden at den ikke lyder lækkert, som den gjorde før.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    De hydrauliske ventil løftere, de lyder snarre som en metalisk ringen (snakker af erfaring) og det mest karakteristiske er faktisk at de normalt først begynder at ringe når din bil er blevet varm og ikke omvendt hvis de er slidte, fordi når de er slidte så holder en tyk"kold olie" bedre på trykket end en varm motor med tynd olie som får en slidt hydraulisk løfter til at midste trykket og dermed "tikke/ringe.
    Som regel kan man også "når motoren er varm" give den et hurtigt dap på speederen til ca. 6000 omdrejninger med gear vælgeren i N og så forsvinder den ringen igen "kortvaringt i nogle sekunder" fordi man med omdrejningerne får bygget trykket op så den eller de løftere der er slidte igen køre.

    Men 1 ting som også kan "skramle" en del på en 300E-24 er netop din rem strammers fæstnings øje som består af sådan et gummi øje og når det er slidt så kan dæmperen side og "hoppe", og en kold motor går som regel i højere omdrejninger i tomgang samt lidt mere uroligt indtil den er varm og dermed ryster den mere og kan give dig de lyde.

    Jeg har selv fået skiftet alle 24 løftere på min og det hjalp straks på den ene som "ringede" jeg tror faktisk jeg har en lille video af lyden som jeg lige kan finde, jeg var meget urolig for den lyd først da det bestemt ikke lige minder om en løfter til at starte med.
    Men det forsvandt altså da jeg fik skiftet alle 24 løftere.

    Mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Må jeg lige spørge dig hvad du fik lavet for 24.000 Kr ?
    Hvad siger regningen der er blevet gjort?
     
  7. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Nu må jeg lige se om jeg kan få tid til at kigge på den i morgen, det kunne jo være glædeligt hvis det viste sig det blot var remstrammeren... Jeg synes ikke lyden helt er den samme som på videoen, men den er der hen ad...
    Jeg sidder ikke lige med regningen pt, men jeg ligger den gerne ind i morgen.
    Topstykket blev sendt til Slagelse cylinder service hvor der bla. blev lavet ventilstyr og sæder, og nogle ventiller blev rettet, men den fulde regning følger.
    Men motoren lød bare ikke sådan da jeg sendte den derned, og jeg ville da ikke mene at ventilløfterne blev slidt fordi man tager dem ud eller har topstykket af.. Eller hvordan? Brian har jo ry for at have styr på det.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja de bliver ikke bare slidt jo :)

    Men det som måske er dit problem er at løfterne eller en af dem ikke får olietryk og dette kan måske blot skyldes "hvad ved jeg" noget skidt ved samlingen.

    Men må jeg spørge hvorfor du fik renoveret top på den? havde den olie spild eller olie forbrug?
     
  9. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Jeg er lidt små-muggen over hele situationen, jeg sendte den til BH-Auto fordi den spildte lidt vand og brugte også lidt olie, hele motoren var grundigt smurt ind over alt..
    Det var toppakningen kunne han se meget hurtigt og vi aftalte at den skulle skiftets, og det er så her vi må have snakket forbi hindanden, for jeg mener aftalen var at han skulle ringe hvis der opstod yderlige komplikationer.. Nå men det endte i hvert fald ud i at det blev renoveret og jeg 24.000,- fattigere, og så synes jeg bare det er lidt surt den ikke står snorlige..
    Til sidst skal det siges at jeg jo kun har betalt 50.000,- for bilen for cirka 6-8 måneder siden, så det er halvdelen af bilens værdi der er blevet lagt i den, jeg havde nok ikke valgt at få det renoveret hvis jeg havde fået valget, når der nu er sådan en tilsalg http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60955487.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, hvis de nspildte vand og olie, så er den sikkert også god nok da org. pakningerne har en svaghed og hvis den ikke har været skiftet før så får du ikke problemet igen.
    Men man skifter ikke toppakning på en M104 motor uden også at plane toppen og når man nu har den pillet af så er det næsten dumt ikke at give toppen omgangen, men det var også derfor jeg spurgte til regningen eftersom de fleste penge du har givet alligevel stammer fra af og påmontering af toppen sa,t de dele der går til dette som pakninger stræk bolte etc. alt dette skulle jo bruges alligevel og toppen skal planes når den har været afmonteret, så jeg nægter at tro det er renoveringen af toppen som har sprunget bugettet, det burde være 1/4 af den samlede pris på 24 Kilo.

    Jeg har ikke selv nogen negativ erfaring med BH auto og jeg har været forbi kort uden dog at få lavet noget :)
    Men et andet medlem herinde har haft en lignende oplevelse hos Brian, noget med hans bagtøj der skulle renoveres eller skiftes fordi de sang, men da det blev skiftet så virkede hans ASD spær i bagtøjet ikke og lampen lyste for fejl men det ville man vist ikke gøre noget ved på værkstedet og man blev lidt grov da der blev sagt at an ikke ville aceptere denne "nye" fejl og at der intet var at komme efter.

    Men klart en ærgelig oplevelse at få når noget bliver lavet at der så skal komme nye problemer til som man så oven i købet blot bliver bakateliseret. Når kunden gør opmærksom på såden noget så bør man lytte og prøve at hjælpe, hvilket han vel egentlig også prøver på ved at lade dig prøve at køre det væk (men lyder dog mest som en udskyelse) men man skal ikke dømme før løbet er kørt, så vent og se hvad han siger hvis problemet stadig er der.

    En god ting er at han selv har sådan en bil/motor så han ved nok alligevel lidt om hvad han laver med den :)
    Eller også har du nu fået hans slidte topstykke og så har han fået dit nyrenoveret og er evig glad for at have fået nyrenoveret topstykke på din regning, ej sådanne tilfælde må man ikke spøge med, de findes jo desværre...

    Mvh.
    BRABUS
     
    • Like Like x 1
  11. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Jeg vender stærkt tilbage når jeg er hjemvendt... Så ser vi hvad der har været af udvikling, mht om det er renoveret eller ej, så kan jeg jo se om den stadig bruger olie. Men han virker nu ikke som om han er ude på at snyde nogen.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej det var bestemt heller ikke min mening at give udtryk for han løber om hjørner med dig :gr8: det var bare lige min sans for god værkstedshumor :lol:

    Men ja hold os endelig opdateret cute

    Mvh.
    BRABUS
     
    • Like Like x 1
  13. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Billede af regning fra BH Auto: +moms
    http://img16.imageshack.us/img16/2476/bhautoregning.jpg

    Video'er:

    Den første jeg optog er efter cirka 15 min. kørsel, cirka den tid det tager at komme på arbejde, der er en jetjarver i starten af filmen men man kan tydeligt hører det når jeg filmer ud af vinduet.
    http://www.youtube.com/watch?v=rPUGVFTd0p8

    Nummer to er filmet på vej hjem fra arbejde, altså koldstart, her kan man hører at det dæmpes en smule når der er olietryk, hvorfor jeg ikke tror det er remstrammerhjulet.
    http://www.youtube.com/watch?v=SmbvyC2yjzQ

    Nummer tre er filmet hvor jeg kører igennem en række parkerede biler på begge sider med nedrullet vinduer. Efter godt 20-25 min kørsel.
    http://www.youtube.com/watch?v=KVtYnVgenpE

    Lyden er selvfølgelig ikke verdenklasse, men det giver da et indtryk af hvad jeg mener.
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Hardbern,

    Du kunne vel ikke optage lyden med forklappen åben, og så på nogle meters afstand? (Lidt ligesom BRABUS' lydoptagelse), så tror jeg det er lidt nemmere at høre. Evt. få en til at gasse lidt op, imens du optager :wink:
     
  15. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
  16. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Nemlig.
    der er to komplette motorer til slag på dba. En til 4000 og en til 12000
    Derudover er der tre på ebay.de, to til omkring 500 euro og en til 800 så vidt jeg husker..

    Så havde jeg fået valget så havde jeg helt bestemt ikke fået det renoveret til den pris..
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ang. renovering af toppen så er prisen faktisk ikke overdrevet, jeg har også en regning på renovering af min top og den har lidt dyere dele eng. brabus modificationerne men ikke nævneværdig dyere kun toppakningen som alene koster 5000 Kr på min da det er en brabus, men man kan få lazer skåret en pakning som er langt mere holdbar til 1200 Kr. så den post skal man ikke lade sig nare af bare fordi den kommer fra brabus.
    Men min top renovering kostede 20.000 Kr i alt. i 2001 men klart i dag er prisen meget i forhold til hvad en brugt motor koster osv.
    Normalt så får man vel også et tilbud inden man sætter en mekanikker i gang med at "lave" bilen, ellers har han jo elleree der fået en check han selv kan skrive et beløb på der passer ham.

    Men ja de film der har godt nok slet ikke lyd nok på til at jeg kan høre noget som helst :oops: jeg kan ikke engang skrue højt nok op til at høre hvad der sker hehe... jeg ved ikke hvad du har optaget med, men mit klip erdog også lavet med et rigtig video kamera og ikke en mobil.
    Jeg vil stadig sige at hvis du oven i løbet skal hæve omdrejningerne for at provokere lyden frem, så tror jeg altså fejlen liggerandet steds end dine løftere, men det er skide svært at vide og utrolig nemt at gætte :mrgreen:

    Mvh,
    BRABUS
     
  18. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Jeg er med på at videoerne ikke er meget at gå efter, det var nu også mere et forsøg når nu jeg var i gang..
    Mht til renoveringen så er prisen uden moms, det står på side 2 sammen med en miljøafgift..
    Fandt også lige to komplette motorer hos gørløse, en til 12.000,- og en til 14.000,-. Begger har gået under 200.000.
    Jeg ved ikke hvad man kan gøre i sådan en situation andet end bare at æde den, arbejdet er udført og de skal jo have deres penge..
     
  19. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er sur røv Hardbern.
    Jeg føler med dig.

    Ja, det er jeg bange for. Håber du får den gode lyd tilbage hvis ik andet.

    Min Onkel fik også lavet sin bluestar af Brian (300D '89 med 950 K på klokken)
    Den osede og gik ujævnt. Brian mente det var kæden. Så de blev enige om den skulle skiftes. Dette hjalp imidlertid ikke. Den skulle have renoveret dieselpumpen. Den blev Sendt til et firma i slagelse som skulle have stumper hjem fra Tyskland. Så det trak ud. Men til sidst fik han sin bil tilbage med ny kæde og nyrenoveret dieselpumpe. Han afleverede den mandag morgen og skulle have den igen 4 timer senere men fik den Fredag og en regning på knap 13 k i stedet for 4 k som først antaget. Men Brian gik ikke videre med projektet førend han fik grønt lys af onkel.
    Bilen har gået upåklageligt siden. Og onkel er yderst tilfreds trods alt.
    Måske lidt off topic men det var bare det jeg ville sige.

    PS. Onkel glemte ligesom dig at nævne i kom fra dette Forum og dermed gik i glip af en mulig rabat på regningen. :(
    (jvf. rabat siden for værksteder her på forummet)

    PPS. Brians motor er en fin V8 så jeg tvivler på topstykke teorien. :)
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah, det er nu ikke helt rigtig, han har rigtig nok fået en 500E hjem mog det er nok hans "nye" bil :)
    Men han har skam stadig sin gamle look a like 500E der er blå med grå planker som nemlig blot er en 300E-24 motor som eftersigende skulle have 312 HK. hvilket jeg godt gad og vide hvordan han har fået ud af den uden tryk tuning eller opboring som han siger den ikke skulle være med. lattergas er måske den eneste forklaring.

    Men det var den som jeg hentød til :) og ikek hans nye sorte real 500E
     

Del denne side