Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300 e-24 Lyder som en diesel..

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af hardbern, 6 Juli 2009.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder jo lige som en opgave for dig BRABUS :cool:
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvad er en opgave for mig? :| at finde ud af om den har 312 HK. :D jeg har kørt mod ham i en 500SEC og der kørte han fra mig ganske langsomt, men det er lige før jeg tror en 300E-24 også godt standart kan trække fra en 500SEC. de har jo faktisk kun 240 HK mener jeg og vejer betydeligt mere og så stort er momentet heller ikke på dem at det gør noget :D
    Men opgivelsen fra 0-100 siger da også god for en std. 300E-24 slår den. mener jeg.
    Men jeg stiller da glædeligt op mod en 500E det er spas at tøre røv på sådan en, hva siger du lasse hvor skal vi mødes og hvilke dag skal forældrene ikke bruge bilen :lol:
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Haha :lol:

    Du skal finde ud af, HVORDAN de 312 HK er lavet :D
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, nej det andet her er sjovere :D hehe...
    Jeg helder nu mere til at der netop ikke er 312HK, men jeg snakkede med lærlingen derfra og han vidste faktisk heller ikke helt hvordan den havde fået dem, men han har været ude og få en tur i den og han mener at den rykker vildt nok og måske er ligeså hurtig som 500eren, men her måtte jeg jo lige pointere en meget vigtig del :D jeg sagde ah, sådan en 500E virker bare sløv fordi den er så bamset at køre i og har 2 piper for meget så den fede orgel lyd forsvinder.. :)
    Men ja den står jo til slag, så det er jo bare at komme ud og prøve den hehe, men han var da en del intereseret i at få at vide hvad brabus havde gjort ved min dyt for at den havde fået 285 HK og 382 Nm :)
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hehe, jeg er sq træt af at min siger som et orgel.. Den må meget hellere brøle :evil:

    PS: Lavede en Octavia RS 1,8T i dag, der var bygget temmelig meget om, med større turbo m.m. Helt ærligt.. Sidde og vente på + 4000 omdr. før end der sker noget.. :sleep:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det fatter jeg heller ikke man gider ogside på en tikkende bombe, de har jo ellers et ry for at have kræfterne meget tidlig standart.
    Men hehe ja sådan en RS har jeg også moret mig med, han rodet rundt med gearene og tju bank vhor det gik, men først kom han sku ikke hehe...
    Han kunne slet ikke forstå hvordan sådan en gammel taxa med skørter uden V8 lyd den bare lige kunne give ham smæk, det havde han ikke oplevet nogen anden bil med 6 piper gøre haha,,, og da slet ikke uden tryk.
    Måske det er ham der nu er gået amok og tænkt det skal fandme være løgn :lol:
    Men phu ha den er ellers godt nok også hurtig standart da.

    Tror vi snart er helt offtopic
     
  7. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er nu sjovt at være medlem af det her forum når man er lidt af en nørd (på den goe måde.) :mrgreen: )
    Go underholdnings værdi!
     
  8. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Hej Hardbern

    Først regningen på 24k, den er bestemt ikke urimelig, toppen skal planslibes når den har været af, og det er ikke smart at samle en top der ikke er i orden for at spare 3-4000 kr, dog burdre Brian nok have givet dig besked inden det blev gjort. Og i forhold til prisen på bilen på 50k, tjah det koster en 24V´er uden renoveret top nu en gang.

    Dernæst, lad være med at ægre dig så meget over prisen på renovering i forhold til skift af motor. På den "nye" motor sider der med MEGET stor sansynlighed samme type toppakning som du havde på din, så den ville også enten være begyndende utæt eller blive det inden længe, og så havde det jo være forfra igen.

    Jeg har selv været alle disse spekulationer i gennem, og har også selv betalt et tilsvarende beløb for samme omgang på et andet værksted. Min motor lød også anderledes de første 2-3000 km efter renovering, men vær super opmærksom, og hold Brian op på det hvis ikke det bliver bedre, så tror jeg nok det skal ordne sig, han plejer at være til at snakke med, han skal bare holdes lidt til ilden.
     
  9. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, nu ved du hvad du har, efter at toppen er renoveret. En anden motor er, i mine øjne, ikke lige så god en løsning. Nu ved du at det er gjort, og at du ikke skal bekymre dig om det fremover :wink:
     
  10. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Så er jeg netop hjemvendt fra Rotterdam og det er jo ellers en lækker maskine at køre i, man skal bare ikke køre i for tæt bebygede områder hvor lyden kastes tilbage...
    Nå men jeg prøvede at optage endnu en film da jeg kom hjem og satte en af gutterne af.
    Stadig optaget på mobil, jeg kan dog alligevel godt høre det, måske fordi jeg ved hvilken lyd jeg skal lytte efter.. Jeg bruger hovedtelefoner, og de skal skrues HELT op..
    Jeg har netop lige kørt 900 km, med kun ét stop for at tanke, så den er så gennemvarm den kan blive...

    http://www.youtube.com/watch?v=T78H24wobCE

    Hvad siger i? Er den ikke helt gal?
    Mvh Hardbern
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Den klaprer lige vel meget :? Min lyder i al fald ikke sådan.
    For 1 års tid siden skiftede jeg alle mine hydrauliske løftere (24 stk) og den stod også og klaprede en del, indtil jeg havde kørt en tur, for at få dem luftet ud. Efter kørerturen (og stadig den dag i dag) er alt i orden, uden klapperi.

    Min motor lyder mere som den her: http://www.youtube.com/watch?v=AQIE-WdZ ... re=related

    Haha :D Se lige dem her:

    http://www.youtube.com/watch?v=0ybR6SDy ... re=related

    http://www.youtube.com/watch?v=DZ4gLxabmQo
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja puh ha, den lyder da bestemt ikke godt med det klapperi der :oops:

    Jeg kom til at tænke på at jeg læste et sted at hvis man ikke får samlet knast timings delen rigtig, så kan motoren godt starte og køre "rimeligt" og det hele, men kan det tænkes at det blot er forkert samlet?

    Grunden til det skulle være at den jo er med variable knast forskyder og hvis ikke den ersat på en bestemt måde på og under adskildelse og samling så kan man resikere at samle det forkert.
    Dette er nok ikke sandsynelig ude hos Brian, men det er faktisk en meget kendt førstegangs fejl at lave for mekanikkere der ikke har skruet på dem før.
    Heldigvis bøjer det ikke ventiler eller andet, men læs selv om det hele på denne side hvor det beskrives meget nøje hvordan det skal gøre og hvad der sker hvis det ikke gøres rigtig.

    http://www.peachparts.com/Wikka/M104HeadGasket

    Mvh.
    BRABUS
     
  13. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Det kunne da være en løsning... Jeg kan i hvertfald mærke at der sker noget ved 5000 omdr. når jeg accelererer. den bliver ligesom lidt mere tjep de sidste 2000 omdr under fuld accelerartion...
    Jeg mener dog at have læst at dette også skulle kunne mærkes..
    Nå men jeg prøver at kontakte Brian i morgen.

    Ellers mange gange tak for hjælpen og interessen - Fantastisk forum

    Mvh Hardbern
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hvis du kan mærke at der sker noget ved ca. 5000 omdr., så bør din knast-avancering være i orden. Jep, man skal nemlig dreje knast-timeren HELT ud til en af siderne (er ikke helt sikker på hvilken side), ved montering af kæden igen.
    Umiddelbart lyder det som om en af dine løftere er gået til :|

    -Jeg skal da ellers love, for at din løfter var gået til i video-klippet BRABUS :eek:
     
  15. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Kan i huske hvor meget i måtte slippe for at få skiftet jeres løftere? og skal toppen af igen?
     
  16. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg skiftede selv mine løftere. Jeg købte dem originale, til 152,- stk. (+ moms) Så var der en pakning og en O-ring jeg valgte at skifte ved samme lejlighed. Mon ikke der var ekstra små-dele for 200,-

    Toppen skal ikke af. Begge knaster og kædestrammer skal af, og det kan godt gøres uden at åbne kæden. For en faglært, tager det vel 4-5 timer, afhængig af, om der er "andet" man laver ved samme lejlighed.
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja som det står beskrevet i det link skal knast forskyderen drejes helt ud til den side hvor tændingen bliver "retarded" mest altså der hvor tændingen står senest.

    Men ja det er helt normalt at man lige får et lille spark ved de 5000/5500 Omdrejninger hvor den forskyder knasten :) og det er faktisk af denne grund jeg mener at 300E-24 den bør have 5 trins auto gear med mindre vandring i gearene, så undgår man det døde punkt mellem gearskiftene som der er på en 4 trins, dette opleveres specielt mellem 3 og 4 gear når den skifter fra 3 til 4 gear, hvor den så kommer under de 5000 omdrejninger og midster det gode træk, dette sker ikke med den 5 trins :yes: hvorfor den 5 trins er super til denne racer maskine der tager 7000 snoninger :cool:
    eg oplevede det i hvertfald på de 2 300E-24ere med 4 trins auto jeg var ude i at den lige kom 500 omdrejninger for langt ned til at holde sig i det gode område under acceleration :) en det er jo hurtigt overstået, blot irriterende det sker.

    Men ja det underlige var faktisk at den ene løfter som var "gået til" egentlig gik som smurt når bilen var kold, men jo varmere bilen blev jo mere ringede det, og jeg kunne faktisk fjerne det igen ved at gasse godt op for motoren (olietrykket stiger) og så stoppede den med at sige lyden, indtil den igen pludselig kom igen.
    Men hold kæft jeg var bange da jeg først hørte denne lyd mand :cry: jeg tænkte argghh motoren er lige til skrot osv hehe :p
    Men så fik den bare 24 nye løftere samt nye ventil stamme pakninger/paraplyer og vupti så var alle dårlige ringe lyde væk.

    Min første tanke var også at bilen kunne ødelægge noget med så slidt en løfter der, (det lyder vildere end det var) videon gør det meget tydeligere end det reælt var vil jeg sige.

    Jeg synes midlertidig at min video lyder meget som det samme på trådens mercedes bare i mildere form og mere konstant. det er egentlig kun lydkvalitets forskællen der gør det lyder forskælligt tror jeg samt den mindre grad denne mercedes har det i.
     
  18. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Keg fik ikke skiftet løftere ved renovationen...
    Men den lød bestemt ikke sådan da han fik den.
    Da jeg hentede den lød som den gør nu, så Brian kørte så en længere tur i den, og den var meget varm da han kom tilbage, og den sagde næsten ingen ting, men næste morgen var den der igen...
    Jeg frygter bare lidt for at jeg ender med endnu en regning for skift af løftere, som ikke fejlede noget før renovationen..
    Jeg snakkede med ham i dag og han havde ikke tid til at kigge på det før en gang i næste uge, men mente at den ville have stået af for længst hvis der var noget der var samlet forkert...
    Frustrende er det i hvert fald
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det forstår jeg godt :?

    Men hvad forklare han selv lyden med?, (andet end at sådan lyder den bare)
    Jeg ville lade ham skifte løfterne også og så sige at du gerne vil beholde de gamle løftere som han kan komme i en kasse du selv medbringer i bagerummet (Et forslag)
    Så kan du selv inspicere dem efter følgende eller lade manden selv vise dig hvor slidte de er.
    Jeg mener at det bør være til at se på den som er slidt.

    Jeg husker ikke helt min egen, men jeg var selv med til operationen og så alle 24 ligge i en kasse efterfølgende og gad så ikke lige gøre mere i det, eftersom min bare lød perfekt og min havde et usmageligt olieforbrug også, hvilket hjalp med nye ventil stam pakninger, de gamle var simpelt hen blevet hårde af at blen havde stået et stykke tid uden at blive rørt.
     
  20. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Da jeg hentede den sagde han at de bare lige skulle køres til, komme ordentligt olietryk op til dem.. Men som sagt var lyden tilbage næste morgen og har ikke været forsvundet siden...
    Og jeg har simpelthen ikke råd til bare at få skiftet løfterne, der er vel 10.000,- oveni de 24..
    ca 34.000,- for topstykke det er jo vanvid...
     

Del denne side