Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Kan i også hjælpe mig?

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af skotvig, 27 Februar 2009.

  1. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Er det virkeligt en dræber med korte ture når det er en Meredes Diesel?

    Hvad hvis jeg finde en med fyr? SÃ¥ er den driftvarm om morgenen?
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Jamen hvad vil du med Diesel når du ikke mindst køre 30tusinde om året. angående holdbarhed så tager det dig mindst 10 år at køre en Benzin ned med dit kørselbehov. Der er langt mere power i en benzin og efter min mere behagelig i tomgang end end Diesel der rumler en del mere...
     
  3. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja det er også rigtigt. Det kan nok aldrig betale sig. Jeg har set på en del E200 og E220 med de nye motorer fra ca. 1993-1995. De skulle gå ca. 12 km/l. De koster ca. 5000 EUR i tyskland så skal finde ud af hvad afgiften er på sådan en. På den måde får jeg økonomisk motor samt dobbelt airbag. :) Desuden siger man også altid at de sidste producerede modeller er de bedste da de er fri for "børnesygdomme".
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    men årgang 93-95 kan ruste selvom de kommerfra tykland så vær meget ops på er de er rigtig fine !
    Airbag er nok godt men selen er vigtiger!(står for ca 80% og airbag ca 20)
    "børnesygdomme" begynder at komme igen på 93 og frem (vandbasertmalling? genbrugs materialler der ikke er på højde med før 91)
    regn ikke med over 10km på litern slet ikke med aut og korte ture!
    Chr
     
  5. Orion

    Orion Member

    Joined:
    11 Februar 2008
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E280 V6
    Km:
    230000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Skotvig.

    Lige en lille kommentar fra mig. Diesel drift er da stadig et alternativ for dig. Selv med 15000km/år. Jeg tror at du vil opleve som mange af os, at der ofte kommer en ekstra lille omvej med hver tur du kører. Hvorfor?, fordi det er en fantastisk køreoplevelse som w124'eren giver dig.
    Hvis du er bange for de korte ture, har du jo selv givet svaret. Et fyr!. Der er jo så kun lige vægtafgiften, en smule i overkanten vil man mene.
    Rent driftsmæssigt er dieslerne jo næsten sikkerheden selv. Har her det første år med min w124'er kørt 26000km helt uden problemer, kun skiftet et par pærer i instrumenthuset. I årsgennemsnit har jeg kørt 12,5km/l, hvilket jeg synes er helt ok for en 2,5L diesel turbo årg.93.
    Ferieturen syd på gik også helt problemfrit, her blev ædt lidt over 4000km i bagende sol og høj hastighed.
    Det som man altid kan koge driftsikkerhed ned til er, om man gider at passe og vedligeholde sit køretøj. Det følger i reglen hinanden proportionalt. Basiskvaliteten skal jo også være iorden, og her må vi jo sige at mercedes har leveret det måske bedste muligt med w124 serien. Dermed ikke sagt at ting ikke kan gå istykker, men muligheden reduceres markant med grundigt vedligehold.
    Så snakker du lidt om sikkerhed. Vores regering samt tiderne ansporer jo befolkningen til at købe små miljørigtige biler. Hvis det siger bang, så hved jeg godt hvilken bil jeg vil sidde i og det bliver ikke en kia picanto eller en toyota aygos eller en hvilken som helst anden connie hedegaard velsignet mini.
    Der er mange modelvarianter i w124 serien, men en ting er sikkert, jeg tror at du vil blive meget glad for det valg du end træffer. Det er en fantastisk bil.

    God jagt!!!.
     
  6. Auto Bent

    Auto Bent New Member

    Joined:
    14 April 2007
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    3550 Slangerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg formoder at det er fejl, at guldsmeden skriver at thclassiccar og investmenstcars har samme ejer, men et er sikkert cc classicvar og investmenstcars er ikke samme ejer. jeg har handlet en del med cc og aldrig oplevet problemer Meeeen først penge ved overdragelsen af bilen. ;o)
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nix... Ingen fejl - se link til cvr. ;)
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Her er vi enige. :)
     
  9. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Endnu engang må jeg altså takke for de gode svar. Fantastisk forum. Tak venner. Har også læst lidt på den tyske variant af dette forum.

    Det vil sige de første par årgange var der mange fejl 85-86, og de sidste par årgange ruster hurtigere pga. lakken.

    Med den nye afgift der kommer bliver Diesel desværre for dyrt for mig, da vægtafgiften bliver mindst. 7500 + 1000 kr. når bilen ikke har partikelfilter.

    Jeg har set en del flotte biler i DK hos tidligere omtalte forhandlere, men jeg synes stadigt 130.000 er for meget.

    Jeg tænker derfor at på at importere. Jeg kan finde en meget fin bil i Tyskland for ca. 5-6000 EUR.

    Men da bilpriser.dk ikke understøtter gamle biler og skat.dk er totalt uoverskueligt så synes jeg det er meget vanskeligt at vurdere afgiften.

    Bilen for mig bliver nok en 200E, 220E eller en 230E fra 89-93. Det vil sige helst med plasticskørtene på siden. Har dog også fundt en unik velholdt 260E men den bliver nok for dyr i benzin osv.

    Jeg er stadigt fastbesluttet på køb af w124 :)
     
  10. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Der findes altid en W124' der passer til et hvert ønske :)

    Nu kører jeg meget lidt (4-5000 km om året), så jeg har valgt ud fra den synsvinkel. Havde jeg skulle køre 20-30000 km, så havde jeg nok valgt anderledes.
    I sommers var vi på ferie, og med motorvejskørsel og bykørsel i Flensborg, der kunne jeg holde et snit på 10 km/l. Vel at mærke i en 3,0 benzin med aut.gear; jeg kan vist ikke forlange bedre :wink:
     
  11. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Jeg sværger også til benzin og jeg kører +20.000 km om året. Husk det er købers marked med de store benzinmodeller. Du kan købe rigtig meget benzin for de 30-50 tusinde du kan spare og så er der bare så meget overskud i sådan en rækkesekser. Jeg har heller ikke problemer med at holde 10 km/l når jeg kører normalt. Det er bare svært når man har 166 lydløse heste og tomatgearet stående permanent på sport he-he. Min fars 230E har slet ikke det samme moment og han kører altså ikke nævneværdigt længere på literen. Han skal bare træde det hårdere på speederen.

    Jeg kan slet ikke forestille mig en rygende oliekoger. Den er jo på alle andre områder dyrere at køre i. Prøv at regne anskaffelse, drift, vedligeholdelse, forbrug og afgifter sammen for de forskellige modeller, med dit forventede kørselsmønster, og find deres levetidskostpris. Jeg tror du vil blive overrasket over hvor spændende en stor benzinmodel pludselig bliver. Du skal dog nok ikke regne med at det i fremtiden bliver muligt at gensælge og tjene kassen. Men hvem gider at sælge en 124'er. Det er en bil for livet.
     
  12. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jamen det er nok afgjort: det skal være benzin for mit vedkommende. Det er også rigtigt at med udsigt til dyrere benzin og den igangværende krise - så skal priserne ned. Det gælder iøvrigt alle varige forbrugsgoder.

    Her er et link til den bil der fik mig på 124 tanker. Det der trækker ned ved lige den her er ingen airbags og prisen - ca. 130 tkr.

    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 000492.htm

    Jeg har set lignende i tyskland med airbags men kan overhovedet ikke regne afgiften ud. Jeg vil dog mene at 100.000 må være den fornuftige grænse da det ellers bliver med stort tab jeg sælger igen. Engang.

    Vigtigst er det tætteste jeg kan komme på nyvognsstand. Det skal nemlig være min nye hobby :)
     
  13. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Det ser ud til at være en rigtig ener! men den er også meget dyr ! Det virker dog som om du gerne vil have den perfekte? Den årgang (90) er nok noget af det bedste inden for 124 serien! Den er lige facelift med bedre stole /lydisolering og meget andet, og det er ikke gået galt med dårlig ledninger /maling osv!
    Puha og så er den godt udstyret!
    Chr
     
  14. 300-24 TE Sportline

    300-24 TE Sportline New Member

    Joined:
    25 September 2008
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Lasse68 det S som sider på tomatkassen betyder ikke Sport men Standart ;bana Peter
     
  15. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000

    Ha-ha. Som jeg har skrevet før på dette dejlige forum så er jeg en noob / et fjols af en nybegynder når det gælder Mercedes. Jeg er dog stadig af de opfattelse at "S"et på tomatgearet giver lidt sjovere kørsel. Så må det koste det som det koster.

    Min kone kører fransk peugoet 306, en plastiklortebil hvor hun ikke engang havde opdaget at den havde mistet servostyringen pga. væskemangel......... ;bang
     
  16. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja det skal være perfekt - ellers gider jeg ikke. Jeg ved godt det bliver en dyr omgang, men hvis der er slid og rust kan jeg lige så godt beholde min gamle bil. :)
     
  17. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har du undersøgt bytteprisen ?
    Det gør jo ikke noget, at han vil have fx. 30 K for meget, hvis han så også byder 30 k mere for din byttebil, end alle andre. ;)

    Jeg har hørt at investmencars generelt giver en god pris på byttebiler.
     
  18. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Nej det kunne jeg overveje. Det bliver dog mere overskueligt i ren handel. Men jo det er da en overvejelse værd.

    Der har været lidt forskellige udmeldinger om denne forhandler. Men man må da kunne sikre sig ved ikke at betale før man får sin "vare"

    Hvor meget vil I egent skyde på sådan en bil er værd? Det nytter jo ikke noget jeg betaler overpris.
     
  19. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Præcis. ;)

    Men hvis firmaet er under afvikling, så skal du nok ikke forvente, at få udført evt. garanti rep. senere.
    NB. jeg ved ikke hvad det betyder at firmaet er under likvidation. :oops: (Jfr. cvr.dk)
    Men hvis det betyder, at de er i økonomiske vanskeligheder, så er de måske særligt interesseret i at handle. :wink:

    Pris på sådan en, har jeg ikke meget forstand på - Men jeg kan da fortælle, at nyprisen i 1990 var kr. 530.273,- i DK
    Så kan du evt. selv regne ud hvad den/de tidl. ejere har betalt pr. kørt km.
     
  20. skotvig

    skotvig New Member

    Joined:
    27 Februar 2009
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg mener firmaet er viderført i samme navn - så det er det oprindelige firma der er ophørt. Men stadigt ikke det bedste tegn.

    Bilen er importert så forrige ejer har ikke tabt så meget som hvis den var købt i dk ;)
     

Del denne side