Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

124'r landstræf 2008

Emne i 'Arrangementer, events, træf mv.' startet af Bjarne, 9 August 2007.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Morten
    Du finder billederne på forsiden over til venstre står der album klik
    på den så kommer du ind på forsiden klik på sommer træf 2007
    så burde du kommer ind til dem.
     
  2. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hej Smut
    Jo tak, det virkede, fine billeder :eek:)
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der var ganske rigtig en god portion af rigtig rigtig fine biler med ved træffet sidste år, men der var nu heldigvis også en hel del alm. "hverdagsbiler" :)
    De fleste ved træffet, gjorde sig vist ingen forhåbninger om ligefrem at køre hjem med pokaler, men deltog nok mest for hyggens skyld.
    Jeg synes at det var rigtig fint, at kunne se biler i alle slags stand og udstyrs niveauer. Forskellige årgange, motortyper - Ja selv en 4-matic deltog.

    Måske man burde indføre en fighterpokal til den mest rustne ?
    Jeg mener det alvorligt.... :)
    Vi vil jo også gerne se alle de gamle tøser !
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej guldsmed og resten.
    Det har bossen (konen) faktisk foreslået mig så der er hermed indført
    en pokal til den kategori.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ASR systemet

    Jeg har nu endelig fundet en total fyldestgørende teknisk værksteds manual over ASR systemet både på M103, M104.980, M104.992 og M119 motoren.

    I følge Manualen står der faktisk i tilfælde af Dyno runs (rulle felts måling) eller lign.
    Skal systemet slåes fra ved at frakoble ABS/ASR modulet, dvs. hive stikket ud af control boksen bag batteriet.
    Dette forsager at gas spjældet ikke længere styres elektronisk, men af en mekanisk backup telescop stang fast gjort til gaskablet.
    Dette står der også medførre at bilen nu kun vil tage i mod 2/3 gas, dog uden at blive begrænset.
    Det er Kún muligt at give fuld gas ved hjælp fra det elektroniske ASR/ABS kredsløb som styre gas spjældet.

    Dvs. nu ved vi hvordan det officeilt skal slåes fra, men det er samtidig en bekraftigelse af at der så kun vil være 2/3 kraft at give af.
    hvilket selvfølgelig er ubrugeligt hvis man vil måle "alle" sine hypper.

    Det er i øvrigt det samme på alle typer W124ere med ASR.

    Så der er ingen vej uden om systemet uden den ekstra sidegevist med kun 2/3 effekt.

    inforamtionen er fundet på copy righted materiale.

    Hvilken dag/e vil der iøvrigt blive mulighed for at få målt effekt?
     
  6. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for den Guldsmed :)

    Jeg vil takke mange gange for en kategori for den mest rustne eller mest sjældne. Så vidt jeg ved er jeg stadig den eneste der tør køre 4 matic. Jeg er lidt i tvivl om jeg tør vise den frem til træffet med alle de flotte modeller i amdre kommer spankulerende i, men hvis rustpræmien er inden for rækkevidde så.... :)
     

    Attached Files:

  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Velbekommen :)

    Men det er nu mig der takker for at have haft fornøjelsen af at lure under hjelmen, på din fine gamle vogn. :)
    Rust i kanterne eller ej - jeg synes nu stadig at den var ret spændende ;)
     
  8. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du skal nok få fornøjelsen igen - jeg kommer, rust eller ej 8)
     
  9. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Den kategori vil jeg gerne tilmelde mig. :)
     
  10. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Øv ,- nu har jeg lige købt lidt nye pladedele for at fjerne rust inden træf.... det kunne jeg jo have sparet hvis jeg havde vist det noget før,- og måske endag nappet en præmie tilmed 8) ;viking
     
  11. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Så må du vente med reperationerne, Bjarne. Men forbered dig på at kæmpe for pladsen. :)
     
  12. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du har ikke en chance Thomas :D
     
  13. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Vi faar se, Preben. Min vogn er et studie i rust. - Baade synligt og under neden. So, go ahead make my day. :)
     
  14. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Så rolig nu drenge
    ikke noget med og slibe maling væk og hælde syre på for de skal ruste
    noget mere inden træffet :lol:

    Dejligt og høre i glæder jer det gør vi også.

    tro mig der blir nok lidt overraskelser i løbet af den weekend :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: 8)
     
  15. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    hej
    Lige lidt update det er besluttet at der bliver lavet en sektion for ukorrante
    Mercedeser på pladsen da vi har haft flere forespørgelser på folk der gerne
    ville med men desværre ikke havde købt en rigtig.
    Det kunne jo være som Bjarne siger de konventer til en 124
    disse er selvfølgelig uden for konkurence kun en slags p afdeling
    de kan vel også holde en god fest :lol:
    Der er blandt andet en del ved Gørløse som kører 190 samt en nordmand i en s klasse derfor mente vi de
    skulle ha lov og vise deres lidt frem. :wink:
     
  16. Preben Nygaard

    Preben Nygaard Member

    Joined:
    2 Januar 2007
    Indlæg:
    110
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Jystrup, Midtsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 4 matic
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Velkommen til dem også :)

    Bare der er plads til et par rustne 124ér også......ik os Thomas :p
     
  17. Henning Larsen

    Henning Larsen New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Oslo
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E280
    Årgang:
    1993
    Re: hive alle følere ud

    Se hva jeg fant på mercedesshop.com forum. Under tråden ASR defeatSwtch: noen tro på dette brabus?? ..:
    Quote:
    Originally Posted by Eivind Soltvedt
    124 series with M103 and M104 engines has ASR 2 while the V8 has ASR 3.

    My car (90-300TE) has 2 control units that are involved when the accelerator is "strangeled" when ASR kicks in.

    The N30 box (ASR/ABS) and the N4/1 box (electronic accelerator)
    Because M103/M104 has a electronic accelerator they have an actuator to adjust the throttle, and to cut throttle when ASR kicks in.


    I have a theory when it comes to ASR defeat on the 6 cyl. and I want your oppinion:

    The N30 and N4/1 box communicates over 2 wires.
    On the N4/1 box the pins used to this are 31 and 34.

    31: To ABS/ASR control unit - Throttle valve actual value
    34: From ABS/ASR control unit - throttle valve setpoint.

    If I connect these over a switch, I believe ASR would be switched off.
    And the ABS and Tempomat should still work!?

    According to what I've read in WIS there is no storage of fault messages in the ASR 2 systems.


    And it works! Been testet out now, and my family-wagon has become more a driving machine than before! Mighty fun! To bad all the snow and ice has gone!
    __________________
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Henning.

    Jeg har på det seneste brugt utrolig meget af min tid på at studere dette elektroniske gas regulerings system som findes på biler med Fart pilot og på dem med ASR og på dem med begge dele som på min.

    Systemet er næsten bullet proff fordi det hænger så meget sammen med hinanden.
    Senest har jeg brugt meget tid på at studere styringen og control systemet for det elektroniske gas regulerings system.

    1 ting du skal holde for øje er at vores M104 ikke har samme system.
    M104.980 (300E-24) har ASR system 2
    M104.990 (E280/E320)har ASR system 3
    M119 (E500) har som beskrevet ASR system 3

    Men på min M104.980 sidder der 2 potentiometer som sammenlignes for at opretholde gas spjældet til den tilsvarende speeder position.

    Hvis 1 af disse signaler bliver afbrudt mellem ABS/ASR boksen og EA/CC boksen så opfanges dette manglende signal som fejl på EA systemet og EA vil blive afbrudt med det samme = 2/3 gas :(
    Så jeg tror ikke helt på det, også fordi jeg selv har fejl på mit system som gør at EA er afbrudt.

    Men på din M104.990 sidder systemet samlet på en anden måde hvor EA ikke er delt op i så mange enhedder og styre bokse.

    Men det er da værd at prøve, men da jeg har fejl på mit system kan jeg ikke hjælpe med at teste.

    Min M16/1 Elektroniske Aktuator har nemlig et potentiometer som ikke virker mere, og det resultere i at EA systemet slår fra og gassen bliver herefter reguleret af Backup telescop stangen som kun tillader 2/3 gas.

    Det er rigtigt at der ikke gemmes fejlkoder for ASR systemet i sig selv da det er en udbygning af det eksisterende ABS og EA system.
    Så fejlkoderne skal udlæses som ABS og EA koder og de findes nemlig :)
    Først i næste ASR 3 system får de tildelt deres egne koder.

    Men jeg har muligvis fundet en løsning alligevel, trods EA bliver deaktiveret :)
    Backup teleskop stang har en slidse til en låse klips, så telescop funktionen elimineres og fuld gas tillades :D

    Vi skal bruge en nem løsning til træffet uden at klippe i ledninger osv :)
    Så det eneste man skal gøre er at hive 2 stænger af som gøres let da det er klik system og så klipse låse klipsen på teleskop stangen så virker det faktisk :) denne løsning fand jeg først ud af her i weekenden da jeg langt om længe fandt en side om systemet :)
    Jeg har selv kørt med ASR lampen tændt i snart 1½ år uden CC og ASR virkede samt jeg kun havde 2/3 gas til rådighed :( surt når man har en bil med lidt ekstra kraft og den så køre med 2/3 krafter som næsten svare til normal motor kraft :( men da det stadig er rigeligt så har jeg ikke haft så travlt med at finde ud af hvad og hvor det var galt.

    Jeg slog min EA Aktuator op på gørløse som skal have 7100 Kr plus moms :( det var ikke så god en info at få (hvem sagde en W124er var billig i reservedele :( ) og ja jeg har også skiftet speeder føleren som kostede 6800 Kr Grrrr... og selvom vi får %er så gives der sku kun 5% på denne del så ja jeg spare 440 Kr ud af 8875 Kr, det er da værd at tage med, men jeg havde håbet på 20% som på andre dele.
    De har også en brugt til halv pris men da jeg skal splitte hele indsugnings manifolden ad for at komme ind/ned til EA så ønsker jeg ikke at gøre jobbet igen 2-3 måneder senere igen.

    Så ja jeg har fundet en løsning til vores træf, men som permanent løsning er den du omtaler fra mercedesshopforum ikke som jeg tror det en løsning som virker.
    Men vi skal da klart have afprøvet det :D

    Mvh.
    BRABUS
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En lille update.

    Jeg er blevet spurt af mange om jeg ikke ville tage nogle testere med til træffet og det havde jeg også tænkt mig :)
    Jeg regner med at tage en flok testere med hvis nogle skulle være intereseret.

    Men da jeg har mange andre gøremål i den weekend, vil jeg kun kunne have mulighed for at komme forbi Lørdag efter middag i 3-4 timer.

    Mvh.
    BRABUS
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har et spørgsmål til professoren :)

    jeg så lige på tilmeldings listen for W124 træffet at der er en
    W 111 250 SE Cabrio 1965

    Er det en fejl eller bare fordi vedkommende kommer i sådan en bil, eller hvordan, jeg er lidt forviret :)

    FOrdi ja man kan vel sagtens deltage i træffet selvom man kommer i en helt anden bil fordi man vil kikke med?

    Men hvorfor er der så egentlig ikke flere som har gjort dette, antager folk man kun må komme/deltage hvis man har en W124er måske?

    Det var bare lige en tanke der strøg mig nu da jeg så en W111 på listen, for egentlig kan man vel ikke tilmelde andre biler end W124ere til træffet.
    HVis man bare vil kikke forbi og få fest middagen med, skal man så også betale for tilmelding af en bil? selv hvis det er en Ford/BMW/Audi eller Mercedes A160 eks.
    Jeg mener at huske fra forige år at det kun var biler der skulle ind på pladsen der skulle tilmeldes og betales for, og da pladsen er forbeholdt W124ere "går jeg ud fra" så er der vel tale om en fejl.

    Men når det så er sagt, så kan denne fine bil da nok også trække lidt tilskuere over på den ordinære P plads :D så lad endelig denne fine W111 komme med :)
    Den vil jeg godt se, bare så mit indlæg ikke misforståes af nogen.

    Mvh.
    BRABUS
     

Del denne side