Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Meget udstødningsrøg ved koldstart

Emne i 'Dieselmotorer' startet af EjnarDahl, 17 Februar 2008.

  1. EjnarDahl

    EjnarDahl New Member

    Joined:
    27 December 2007
    Indlæg:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350000
    Årgang:
    1971
    Der er nu gået et par måneder siden jeg sidst skrev, og vi har stadig bilen.
    Jeg har givet den en behandling med BARS LEAKS og BARS NURAL (købt via luntes.eu)..... og det hjalp straks på vandforbruget.
    Renseproceduren var ikke så mærkværdig, men jeg havde det godt nok lidt underligt med at hælde BARS LEAKS i køleren. Det har samme konsistens som sirup med kandis-klumper, så jeg var lidt nervøs for at starte den efterfølgende. Men det var nu ok, og jeg har faktisk ikke fyldt vand på i et par måneder nu!!
    Jeg har også skiftet et defekt gløderør, og det har hjulpet gevaldigt på røgskyen ved koldstart. Nu går den fint efter 20 sekunder. Men den tikker stadig.

    Der er dog opstået et andet problem. Muligvis pga. køler-tætneren. Problemet er at der nu kostant er varme på i bilen, og det har absolut ingen effekt at skrue på temp.instrumenterne i bilen. Den kan KUN varme.

    Findes der nogen mulighed for at lukke for kølervandet til kabinen, eller vil det ødelægge noget?. Jeg tænker på om der sidder en hane e.l. et sted. Det vil selvf. betyde at vi ikke kan få varme i kabinen. Men som akut løsning er det acceptabelt.

    V.H. Ejnar
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    pil stikket af til dine 2 ventiler eller hva de kaldes :D
    De sidder lige ved batteriet de kan se 2 slanger komme ind til dem ude fra motorrummet.

    Hvis ikke det virker skal de have monteret 12 Volt konstant, vil jeg åg ud fra.

    Jeg er slet ikke sikker på om det er sådan de virker, men det er dem som åbner og lukker for det varme vand.

    Så kan Larzen måske fortælle resten, jeg mener han ved hvordan de virker, jeg husker bare at hvis man tager sikring 6 eller 7 ud af sikrings boksen så bliver der helt vildt varmt. så jeg ville antage at hvis man fjerne stikket = spændingen så bliver der varmt og hvis du tilførre dem 12 volt fra en tændings plus så vil de altid være lukket.

    På stikket til dem er der vist 3 ben.

    Her mener jeg igen (ikke sikker, Lazen meld ud :D) man skal tilføje 12 Volt til de 2 yderste ben og stel til det i midten. :) )

    Hvis ikke det virker har du nok fundet fejlen som så er de 2 ventiler der har sat sig grundet det klistrede stof "måske"
    Og så er det bare at udskifte dem. :)

    Har du egentlig aricon på den?, så kunne man jo læse fejl koder ud på den

    Mvh.
    BRABUS
     

Del denne side