Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

fjeder der trækker speeder kabel arm tilbage

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af flychr, 11 Maj 2008.

  1. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    fjeder der trækker speeder kabel arm tilbage nr35
    http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 135&SGN=06
    så den an aktivere switch 41 har jeg problemer med på kones 230te benzin! Hvis ikke switckh er aktiveret når speeder slippes kan bil ikke gå i tom gang!! Det er vel info til elektronik om at det ikke er speeder pedal der skal styre o/m men tomgangsregulering!
    Fjeder koster 21kr så vi satser! den har gnavet godt i monterings hulder og er også selv ved at være slit op i en af bøgningerne!
    Er der andre der har haft problem? Det er sikket det samme på mange benziner!
    Chr
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Så det samme på mine forældres gamle 200 benziner. Med tiden bliver der slør i ale kugler og led, så man bør kontrollere dem engang imellem.
     
  3. Daimler

    Daimler New Member

    Joined:
    27 April 2008
    Indlæg:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lemvig
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w115,240D3,0aut
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2:
    Golf zwei td
    Bil nr. 2 Km:
    324000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej!
    Havde et tilsvarende problem på min 250ce(w114), men det viste sig at være rust i akslerne, der hvor kugleleddene aktiverer/vipper, det hjalp til en start med wd40, men i år måtte der varme og total adskillelse af akslerne til, SÅ kunne den reagere med normal fjederstyrke :).
    Pøj-pøj
    Hilsen
    Daimler
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    har prøvet med både med fet og w40!
    Chr
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Når har rodet lidt med tomgang på kones 230te !
    (Mercedes køb kun diesel)
    Det viser sig (i følge Gørløse) At tomgang bliver reguleret af :
    http://autoimport.dk/reservedele/webkat ... import_pi1[sword]=0001412225&user_autoimport_pi1[dataPage]=0
    System er vist på russisk side her(den nederste tegning) Nr 113
    http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=02
    Har skiftet i dag og håber det virker(konen skal til Holland oM 14 dage i bil!
    Er der nogle der ved hvodan den holder tomgang??? :shock:
    Ved hjælp AF 113???
    cHR
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Aaarrh Mercedes kan også godt lave benzin-maskiner der virker. Prøv du at justere en række-dieselpumpe.. ;aargh

    113'eren på billedet er en tomgangs-drejeventil. Den laver et luftomløb uden om spjældet, som så vil hæve omdrejningerne. Der sidder en lille klap inde i ventilen, der styres af 2 spændinger, hvor klappen så åbner eller lukker mere, afhængig af størrelsen på de 2 spændinger. De "modarbejder" altså hinanden. Ligesom hvis du kobler vekselstrøm til en jævnstrømsmotor, så vil den også står og arbejde lidt frem og tilbage :wink:

    Håber det gav mening :)
     
  7. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Har har aldrig hørt om en 300d der akal ha justert pumpe.
    (og hvis der er så holder det også min 400000km bag efter!
    :mrgreen:

    Synes bare det er utrolig at det kan holde tomgang på bilen! Er det luftmænge måller den hjælper/snyder? har de 6 benet mb det ogå(benziner)
    Chr
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg har justeret en række-pumpe engang, og SÅ er man træt af det kan du tro :p

    Den kan sagtens holde tomgangen på bilen. Ja, den "snyder" nemlig måleklappen. Ventilen fører luften bag om gasspjældet, og mængden af luft, vil styre omdrejningerne i tomgang. Lambda-sonden overvåger ilt-indholdet i udstødningsgassen, og toppunktsføleren og/eller knastakselføleren (M104) holder øje med omdrejningstallet. Disse (sammen med andre ind-data) giver hermed signal til ECU'en, om mere eller mindre luft i tomgang.

    Systemet sidder også på 6 cylindrede motorer, både 12 og 24 V (kort sagt, alle KE-anlæg)

    Håber det gav lidt mening :)
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Super tak for info!!
    Chr
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det tager jo også hurtigt 20 min. 8) :)
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Så er det da også hurtigt.. Jeg justerede det da engang med et dråberør, med en dråbe hvert syvende sekund, eller sådan noget. Så var det nok en W123'er..? :)
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja, den justeres med dråberør. :)
    124'eren derimod, justeres efter specialværktøj - En lille firkantet kasse med to lamper.
     
  13. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    For info har der ikke været problemmer med tomgang på bil siden at nr 113 er skifted!!
    Chr
     

Del denne side