Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Advarsel mod værksted XL Auto

Emne i 'Anbefaling af værksteder' startet af Anonymous, 28 Maj 2008.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Der er åbned et nyt Mercedes værksted på Løjtegårdsvej på Amager de kalder sig XLAUTO. Var en tur forbi og mester tilbød at gå min Mercer efter ,uden at det kostede noget, så op på liften med svinet,og en cola til mig, meget pæn ,meget flot uha.... uha....den er fin MEN ALLE STYREKUGLER ALLE BÆREKUGLER OG FORSKELIGE TING JEG KAN HUSKE SKAL SKIFTES PÅ GRUND AF SLØR :oops: Noget forbavset blev jeg bilen var synet ugen før med en fejl tåge baglygten defekt :roll: kørte tilbage til synshallen og fortalte, om de fejl der var fundet ok lad os se den igen. op på liften med damen de teste alle styrekugler- bærekugler og hele undervognen de fandt ingen fejl der blev set efter ting man normalt ikke se efter ved syn. Fin sevice fra FDM. SÅ MON IKKE VI SKAL HOLDE OS VÆK FRA XL AUTO :-(( ;bana Peter
     
  2. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja, det lyder som en led københavnerfidus. :)
     
  3. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    TAK FOR TIPPET, SIKKE NOGLE RØV(ER)HULLER...
    DET KOMMER DE IKKE LANGT MED....HA !
    EN SKAM AT MANGE TAGER SÅDAN NOGLE FLINKE FOLK ALVORLIGT, OG TROR PÅ DEM...

    CABRIO
     
  4. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: værksted som prøver at snyde



    og manden hed allan

    :O)

    mvh 300ce
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvordan testede de bære kugler?

    Jeg kan fortælle at FDM i Roskilde synet min bil for 2 år siden med defekte bærekugler (som blev skiftet efter følgende) da det ikke normalt kan testes på en w124er
    Det er skam med i deres rundtur om bilen, men som note i deres program står der at det ikke er muligt at tjekke på en w124er, det har jeg selv stået og set.

    Jeg aner intet om det selv skal det siges, men jeg har hørt flere sige at en w124er på liften kan være svært om ikke umuligt at tjekke bærekuglerne på, på den måde det er bygget op, men som sagt så ved jeg ikke om det er korrekt.
    Det er noget med at bærekuglen ikke bære noget når den hænger i luften og dermed fejl dømmer mange dem for defekte og med slør i, (har jeg hørt fra 2 værksteder)

    Men kan man ikke se denne oplevelse på 2 måder?
    Enten ved FDM ikke nok om hvordan det skal tjekkes eller gøres, eller også er det nemlig slet ikek gjort :) (Ja det er skræmende at tænke sådan om FDM, men jo det forekommer at de intet ved om hvad de laver eller har mellem hænderne, taler af erfaring af flere omgange)
    jeg har sammen med en uvildig syn og skøns mand oplevet tjek af en w124er og syn og skøns manden dømte FDM for nogle uvidende klovne der ikke vidste hvad de skulle kikke efter (syn og skøns manden har været i branchen siden bilerne kørte på damp næsten og har været ansat af forbruger rådet som retshjælps ekspert konsulent),
    efterfølgende fik vi Mercedes i Roskilde til at tjekke bilen og her var vi "heldige at finde en W124 mand med seriøsitet og ærlighed i ånden.

    Man kan jo også antage at FDM vil forsvare deres syn af din bil og derfor siger "der er da intet galt her" ??? og ved at virke flinke og hive bilen ind virker det jo rigtig godt og kunden føler de får "service" og er i gode hænder :)

    Eller også er det selvfølgelig XLauto der prøver at score en klat penge på at udskifte ting som ikke fejler noget.

    i sidste ende kan det også være det ligger på grænsen, så det egentlig bare er et difinitions spørgsmål om hvorvidt det trænger til udskiftning.

    Hvis man ikke selv er ekspet på området så kan det vel lige så godt være det ene som det andet sted den er gal med, det er ikke altid nemt eller bare lige selv at føle på bilen jo, der er vist flere folk her inde der er endt med afrevet forhjul/ophæng pga bærekugler der er svipset.

    Men sagde ham fra XL auto ikke også at det bare var noget han Huskede? dvs. at det ikke nødvendigvis er sådan på din bil men en general udmelding om w124eren? (stadig nonsens at generalisere selvfølgelig) Og jeg har intet forhold til dem og prøver ikke at forsvare XLauto, jeg holder mig bare kritisk som altid :D

    Er det ikke muligt at der kan være tale om en engangs episode fra værkstedet, det er vel ikke fair at skræmme nye potientelle kunder væk på en enkelt oplevelse som sikkert er 1 ud af mange eller var din oplevelse og andres at stedet er helt gal på den?

    Man kan jo vende den om og sige, de steder hvor man har haft fået super service er jo heller ikke ens betydende med at dette værksted så bare er Super i alle kanter og afsnit.
    Alle steder har upsere og har man kun erfaring med en enkelt oplevesle så ville jeg holde mig kritisk for at give advarsler og rama skrig sammenholt med at man måske er kunde nr. 47 ud af 500 andre der måske er tilfredse og ikke har haft samme oplevelse.

    Fint nok med erfarings skriverier, men advarsler og klapjagte er vel først fair når flere melder ud at den er gal med dette værksted eller hva synes i ?

    jeg siger ikke Peter at din oplevelse intet har på sig, man blot at man altid skal holde sig kritisk til både erfaringer og udmeldinger både gode som dårlige, når der er tale om enkelt episoder eller første gangs besøg.
    Og jeg takker da også for tippet og fortællingen så man holder sig lidt mere kritisk hvis man skulle komme den vej forbi en dag.

    Mvh,
    BRABUS
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    dyr cola........ ;joker
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Eller dyr FDM vudering.

    Hvor har man sparet mest, hvis det viser sig at bilen rent faktisk trænger til udskiftnign af div dele og bilen om 2 uger holder med en bærekugle der er svipset ud som nogle herinde har oplevet før hvor hele venstre side var revet af og kostede 20.000 Kr for at få på benen igen, så ville jeg sige Colen var billigst hvis man havde fulgt rådet :D

    Men jeg er nok også ALT for kritisk hehe :D
    jeg synes at kunne fornemme at Peters bil er i tip top stand, så mon ikke bare XL hyg og byg skal lukke deres auto afdeling igen :D

    mvh.
    BRABUS
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Brabus :!: FDM tjekker på en kørebanelift, bilen er belasted af sin egen vægt ingen fejl, så løfter de bilen op på samme måde som værkstedet ingen fejl så løfter de for enden op som de gør ved alle biler, ingen fejl, bruger en del tid to mand for at være held siker på at der ikke er nogrt galt spc. med styrekogler og bærekugler, de finder ikke noget . hvem skal jeg tro har ret,vælger FDM ;bana Peter
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    PS. Det er ingen hekse jagt. men jeg havde fortalt flere her på forumet om værkstedet , før min oplevelse, det er en forbrugeroplysning. til 300ce ja han hed Allan ;bana Peter
     
  10. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja det ER den - jeg har set den!
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, jammen så har FDM da tjekkede den så godt de kunne lader det til

    Hva så med at køre tilbage til XLauto og lade dem smide en kommentar om FDMs dobbelttjek :D det kunne da være sjovt om de så ville tør gå i detaljer med deres nyancerede undersøgelse af den så antaget defekte undervogn hehe :D
    Eller fik du allerede fortalt ham ved forgåedne besøg om at den for nylig lige var synet af FDM?

    Mvh.
    BRABUS
     
  12. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det er IKKE korrekt, at man ikke kan tjekke bærekugler på en 124'er!

    Det er dog rigtigt, at man ikke bare kan hænge den op på liften og stikke koben ind i kuglen som man plejer, da den er belastet af fjederen.

    Letteste måde er, at hænge bilen op på liften og sætte gearkasseløfter ind under bærekuglen - så skal du se slør :shock:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Larzen :!: fortæld mig hvad skald jeg tro ;clue var forbi mit normale værksted som har set efter bilen siden den kom til Danmark i År 2000 , der er beskeden at de havde set det under service, dem var sidst til sevice for Ca 1 må. siden , der fik den nye forfjeder, for 3 gang. ;eek ;bana Peter
     
  14. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Larzen nøjagtigt den måde min mekker fandt 2 bærekugler med slør i ;jubi
    Men han er heller ikk ulært men har stået på hovedet i det i 35 år nu så ja den måde tjekker man dem på.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Ja...Ja....det er ved at gå op for mig ;yes at FDM ikke tjekker bærekuglerene på den rigtige måde men XL brugte ikke en anden metode,så vi er lige hvidt. har talt med FDM tekniske afd. der fortalte man mig at jeg måtte kunne forstå at de kunne tjekke alle slags bærekugler og at en 300- 24 ikke er forskelig fra en 300 ;bang prøve at fortælle ham karl smart at de ikke var ens men han var meget...... meget klog ;aargh jeg skulle ikke lære dem noget om biler de var godkent til at syne ALLE biler ;clue men kan vi her i forumet fortælde dem at den måde de løfter bilen på ikke kan bruges til at tjekke bærekugler på en 300-24 fra 1991-1992. så måske skylder jeg XL en undskyldning :?? fortæl....fortæl....... ;bana Peter
     
  16. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Selvom ophængene ikke er ens på 300 og 300-24 er PRINCIPPET det samme og dermed også kontrolmetoden.

    Det jeg har set en enkelt synshal gøre er, at de når bilen står på kørebaneliften, så skubber de donkraften under forenden af bilen ud under bærearmene. Derved aflastes bærekuglen i forhold til fjederen og så kan den tjekkes.

    ALLE andre har løftet den under den vange der sidder under motoren - som de gør ved alle andre biler - og derved kan de IKKE tjekke bærekugler, da hele fjederens kraft trykker kuglen ud af skålen, og så kan det ikke umidelbart give sig.
     
  17. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Larzen check lige din privatbesked. tak
     
  18. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nå... Nu fik vi da lige kastet et blik på Peters undervogn.

    Min vurdering er at undervognen ikke er helt uden fejl, men den er nu heller ikke helt værdiløs.
    Så sandheden som jeg ser den, må ligge et sted midt imellem FDM og XL auto's vurderinger.

    Forenden var fx. ok - Men bagi var der nogle af stræberarmene der var ved at være noget trætte. :?
    Umidelbart virkede det som om at højre side var lidt værre end den venstre.

    Bilen trækker da også lidt til den ene side, måske et resultat af at bøsningerne et par steder bagi, ikke længere er centreret midt i armene.
    Jeg mener ikke at det kan svarre sig, kun at skifte de defekte arme, idet alle armene jo er jævnaldrende, og har kørt lige mange km.

    De to forreste bøsninger i bagbroen kunne også godt trænge til fornyelse
    - måske man derved kunne slippe af med den lille "glok" lyd man oplever når man slipper gassen, samt ved selv svag gasgivning ?

    Derudover kunne man ved ligeud kørsel, mærke noget der kunne minde om uballance i forhjulene - Men kun mens man bevægede rattet fra den ene side af "ratsløret", til den anden.
    Når jeg sætter ratslør i anførselstegn, er det fordi at sløret var meget minimalt.
    I øvrigt mener jeg at denne fornemmelse af ubalance og ratslør, ville forsvinde, hvis forhjulslejerne blev spændt lidt op, og styrtøjsdæmperen blev skiftet.

    Udover de nævnte ting i undervognen, var peters remdæmper også defekt.

    Men bilen kørte ellers rigtig godt, og jeg fik ikke fornemmelsen af at "køre sidelæns" i kurverne.
    En renovering af undervognen er altså langtfra akut - men det er undervejs bagpå.
    Ellers en super fin vogn du har der Peter.

    Jeg spurgte iøvrigt en mekanikker om dit gearskift tøven, og han mener at det er et vacum problem.
    Måske en slange er faldet af, eller to slanger er byttet om.
     
  19. Flemming R

    Flemming R New Member

    Joined:
    14 Juni 2008
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    XL Service

    Xl Service Løjtegårdsvej = ( Mercedes på strandvejen Kastrup ) også kaldet MB Service se www.2000.dk

    Pas på dette firma. Allan er den største svindler der findes, har selv været i fælden hos ham. Og der køres en sag mod ham.

    Bedste hilsner

    Flemming
     
  20. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    Hvad gik galt?
    Chr
     

Del denne side