Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gløderør knækket... æv!

Emne i 'Dieselmotorer' startet af asgerhallas, 23 September 2007.

  1. Martin Lønborg

    Martin Lønborg New Member

    Joined:
    6 Februar 2008
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg arbejder ved et "lille" firma kaldet Hessel. Ved ikk om i har hørt om det 8)
    Laver normal sprinter til dagligt. Gløderør kan være nogle sataner, især på CDI motorerne.. Har prøvet 2 ardejdsdage, på 2 gløderør :(
    Køre motoren rigtig varm, prøve at løsne gløderør, knække 2 stk, af med komplet maifold og løs ledningsnet på motoren osv....
    Men sørg for at motoren er rigtig varm, hvis i selv vil skifte gløderør. Det kan spare jer for en masse problemer..
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Ja,- jeg skiftede selv alle seks på min,- og jeg kørte netop motoren varm, og så fandt jeg "geléarmen" frem dvs. ingen vold,- og løsnede dem i små nøk lidt frem og tilbage, gav dem lidt spraysmørelse på gevindet,- og så lirket dem lidt frem og tilbage indtil gevindet gik pænt,- på den måde lykkedes det mig at få dem alle ud, - uden at afmontere manifolden,- bevares, det var ikke nemt,- men det lykkedes.
     
  3. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Netop Bjarne - tålmodighed er en dyd når det gælder gløderør... specielt 6'eren, den kræver MEGET tålmodighed :D
     
  4. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej jeg har for kort tid siden skftet alle 6 rør på min ,jeg ved det kan lade sig gøre uden at afmontere manifolden , MEN jeg vil til enhver tid vælge at afmonterer manifolden, da jeg føler jeg har meget mere føling med hvornår og hvormeget det begynder at gå stramt, i øvrigt bruger jeg aldrig en top ,kun en fastnøgle, og det kræver plads.
    I øvrigt drejer jeg et bor rundt i hullet med fingrene for at fjerne koks hvis der er noget , og det er der næsten altid.


    MVH.
     
  5. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Joo, er det ikke det amatørfirma der sælger amerikanerbiler? :D
     

Del denne side