Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Eftersyn af alt EL ved køb af 260E årgang 1990

Emne i 'El-system' startet af JanJensen, 4 Januar 2016.

  1. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej alle 260E ejere,
    Jeg er ny her på forum og starter lige med tak for et godt forum.
    Jeg har købt en 260E selvhentet i det sydlige Tyskland. Bilen har kørt 82.000 og er lige blevet synet i DK uden anmærkninger.

    Jeg har eget værksted med lift og skal nu i gang med at efterse bilen alle steder bla. vedr. el som kan have betydning for fejlfri kørsel uden dumme elfejl. Er klar over at alle sikringer bør skiftes og polstederne renses og ligeledes strømfordeler skal kigges efter. Der er nye tændrør. Jeg kørte bilen 1400 km hjem til Nordjylland og den gik som en symaskine.
    Jeg ville være glad for hvis nogen har et forslag til tjekliste jeg kan gå frem efter
    Ud over et multimeter er der så andet måleinstrument jeg bør anskaffe ?

    Mvh Jan Jensen Tversted Nordjylland
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej Jan og tillykke med din nye bil 8)

    Ud over de ting du nævner, så tjek blandingsforhold er i orden på motoren.

    Ellers skulle der ikke være så mange el fejl på en w124er.
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hej,
    Den ser fin og original ud. Tillykke 8)
    Jeg ville, udover et godt service (alle væsker+filtre osv.), kontrollere og udskifte alle gummistudser (ved forlygter, manifold, topstykke, varmeventil, instrumenthus, lygtejustering, gearkasse, området omkring bremseforstærkeren osv.) og -slanger (ved krumtapsudluftning og tomgangsventil), bare for at få ro i sindet (de har det med at vokse og blive hårde, så de lækker vakuum). Derudover ville jeg umiddelbart udskifte det sorte termostathus i plastik til et i aluminium. Dem i plastik kan nemlig sprænge og så har du balladen. Og ja, strømfordeleren på M103 er værd at kontrollere. Vi får via dette forum rabat ved Gørløse Auto, så her kan du søge specifikt på din model og spare penge på kvalitetsstumper. Hvis ting begynder at drille mht. motorgang, opstart, ABS-lys og andet elektrisk, så kan det godt være, at bilen trænger til et nyt OVP- og/eller laderelæ. Men hvis bilen er fejlfri, så nyd det!

    Velkommen til :)
     
    Sidst redigeret: 17 April 2016
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Og hvis du søger et måleinstrument til en mere ninjapræget kontrol, så er en trykmåler til benzinfordeleren et bud. Men det er op til dig. Et multimeter er helt fint.
    PS. Fedt med pølsekoger til sprinkleren...
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Først og fremmest: velkommen til dette forum og tillykke med den fine bil :)

    82.000 km, det er super fedt !!!! det er som en sprit ny bil, passet godt på, er der bil i mange år endnu.

    jeg tænker at det du efterspørger mht. hvad du skal være obs på, er beskrevet her, + mange gode svar
    viewtopic.php?f=32&t=1488&start=0


    mvh Martin
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Skift sikringer i sikringsboksen, gerne til at messing type, de irre ikke så hurtigt..

    Jeg kan se du køre med plastik termostathus, de revner ofte og bliver utætte, køb et originalt alu termostathus, så får man også udluftnings skrue med..

    Køb den nye type Overspændingsrelæ..

    Jeg kan i øvrigt se du har været inde og kigge på mine youtube videoer, tak for det fine kommentarer :)

    Bare af nysgerrighed hvad måtte du slippe for sådan et fint eksemplar?
     
  7. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej Djaabo,
    Takker for dit svar
    Mvh Jan Jensen
     
  8. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej Bilglad,
    Takker for dine svar. Bilen var til salg på Mobile.de for 7.990 EUR. Jeg bød 7.000 EUR og fik et tlf. kald fra ejeren om accept af tilbuddet og så var det bare om at komme af sted sydpå.
    vh Jan Jensen
     
  9. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej MArtin,
    Takker for svar.
    Mvh Jan Jensen
     
  10. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej Djarnis82,
    Takker for uddybende svar
    Mvh Jan Jensen
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvad koster de danske plader så ?
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den kan jeg godt svare på 1.200,- :lol:
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    :rofl:
    Det er næsten rigtigt. Men de bliver nok ikke udleveret, før Skat har fået afgiften. ;-)
     

Del denne side