Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

wacum-pumpe ødelagt

Emne i 'Vakuum-system' startet af physixe, 30 November 2009.

  1. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    svigers vacum-pumpe er gået igen for 2 gang på under 1 år, i pumpen sidder der en del kugler som jo nok er røget ned i bundkaret, jeg mener at have fået forklaret at de kugler skal suges op, da der er risiko for at de ryger med olien op i motoren og i værste fald smadre mortoren, men grunden til at pumpen er kvast igen, kan jeg ikke lige lure, medmindre at der er en chance for at de kugler som jo ikke blev fjernet, da den første pumpe røg sig en tur, mugligvis er røget op i den nye pumpe og ødelagt den, er min lille teori forkert??
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nu ved jeg ikke lige hvordan det er på en mb,men normalt hvis der ryger små stumper ned i motoren skal det jo ud,jeg tabte på et tidspunkt en masse ruller fra lejrene i vippearmen ned i bundkaret,jeg kørte med det i en måned og der skete intet,det som kan ske i længden er at rullerne står og banker på metalsien som suger olie og slår hul i maskerne i nettet også går det galt fordi så bliver de suget med op,det var ikke en mb motor.Det var bare et eks
     
  3. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    aha , metal-si, lyder lidt logisk, når man tænker sig om, MB bygger et bundkar i tidernes morgen, og måske tænkte de , vi er nok nød til at bygge, et eller andet der beskytter, imod en ødelagt wacum-pumpe, hvor kuglerne jo ryger ned i bundkaret, uden beskyttelse ville de jo blive suget op og og prombte smadre motoren fra dag 1, i dette tilfælde er der gået over 6 md med kugler i bundkaret, nu kunne det godt tyde på at der mugligvis er røget nogle kugler retur i den nye pumpe, og ødelagt den, men dengang spurgte mekkeren hos MB i N.falster, da jeg bestilte en ny pumpe til sviger, om jeg havdet husket at tælle kuglerne, (og jeg tænkte hvad!!!! ja dem i bundkaret sagde han og grinte, næe sagde jeg, det gør du nok klogt i sagde han så du ikke risikere at miste en motor, men han sagde ikke noget om metal-si eller anden form for sikkerheds-foranstaltning, der skulle beskytte motoren,men det skulle ikke undre mig om der ikke var tænkt på det, dengang man byggede den bil :)
    Det vil jeg undersøge imorgen, og så kan det være svigerpappa, har været mere end heldig kun at skulle slippe 2800.- for en pumpe :lol: (for 2 gang på under 1 år) :twisted:
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Der sidder en si i oliepumpen,- iflg. tegninger. :-D

    Men hvis en original pumpe ikke holder meget mere end et ½ år hvorfor så ikke købe en billigere udgave til ½ pris :lol:

    btw. burde der ikke være noget garanti på sådan én ? - er det lejet der er gået på den nye? eller selve pumpefunktionen? - det lyder unaturligt at det kan lade sig gøre at ødelægge den så hurtigt. - medmindre den "rutchebane" ring der bevæger den er blevet ødelagt første gang.
     
  5. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jo der er garanti, kan jeg se på kvitteringen, men hvis de gamle kugler er røget retur i den nye pumpe, er det vel logisk at den bliver ødelagt, og takker for hjælpen :-D
     
  6. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    glemte lige noget, jeg har ikke taget den ødelagte pumpe af endnu, først imorgen :D og jo det havdet nok været billigere at bestille en et andet sted, eks, Tyskland /ebay... :lol:
     
  7. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Jeg kommer til at tænke på,- at hvis du skal have bundkaret af for at fiske kugler og gamle cykler ud,- så kan du checke om si'en er intakt og om hullerne er så små at kuglerne ikke kan komme igennem, ..... hmm,- hvis de skulle være smuttet med så ville de vel bliver standset i oliefilteret,- og hvis ikke,- mon så ikke chancen var ligeså stor for at de røg et andet sted hen i motoren også... nå ja teorier er der nok af :lol:
     
  8. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bortset fra den galgenhumor, så bruger man en magnet, .....

    Det kan osse være de er blevet drønet ud igennem udstødningen, :lol:
     
  9. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    hvis du piller olie-niveau indikatoren ud så kan du komme ind med en rimelig stor magnet, den sidder bare med 2 stk. 6 m/m bolte
     
  10. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Koster 129 eu i de
     
  11. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det var så ikke pumpen, der var problemet, det var det tandhjul der sidder lidt længere inde,efter havd denne mekker sagde, skulle det være ødelagt , så er det split motor ad, bekostelig affære, hos denne mekker, så det godt djaboo ligger inde med en motor :-D
    så den nappede sviger :-D
     

Del denne side