Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
Tags:
  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har lovet billeder i lang tid, nu kommer der så noget endnu bedre, en video
     
  2. Kajgh

    Kajgh Member

    Joined:
    1 Februar 2014
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Skjern
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190e 2,6
    Km:
    350000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    golf 2 1,6td
    Bil nr. 2 Km:
    370000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Lækker bil !! Endnu en gang tillykke med den.

    Hvad yder så en motor ? Og hvad er der egentligt gjort ved den ? Hvis man må spørge ?
    Har de placeret turboen/turboerne underbunden af bilen
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Tillykke med den:)
    Det er altid sjovt at havde noget specielt..
    Hvad yder sådan en?
    hvad køre den med i tryk?
    er det standart komponenter i motoren?
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Lige pt. køre den uden turbo grundet problemer med turboen Garret GT-3 og udstødningen, jeg har flere forskellige maps, når den køre med turbo køre den i speed density mode og open loop, altså med map sensor som styre, fuel table, ignition, og AFR, uden tryk køre en m103 bedst i Alpha N mode som ikke er barometrisk styring, og så i closed loop

    Motoren er standard men har fået nye fjedre i topstykket som kan klare flere RPM og så er indsugningsmanifold custom made og dysserne er 440 ml høj ohm. den køre sekventiel indsprøjtning 36-1 hjul med sensor på krumptap, og knastføler, samt bankesensor, større gasspjæld, lotec intercooler, mat føler, innovate LC-1 wideband osv. osv..

    Med en garret GT3582 yder den beskedne 350 hk, hvis man tuner almindeligt, man kan sikkert få ud af den men det tager alt sammen lang tid og man ender med at få en kraftoverførsel som er ubehagelig, det tager lang tid at indstille acceleration enrichtment og lag faktors så den køre ordentligt

    Jeg har prøvet at montere en anden turbo med T3 flanche, det gik rigtigt godt indtil vi fandt ud af at klappen ikke kunne lukke :(

    Næste gang vil jeg prøve en variabel turbo da MS 3 understøtter denne funktion, det skulle give mere stabilitet og mere behagelig kraft overførsel

    vil gerne lave flere ting på den men det kniber med tiden og alle de andre projekter der kommer i vejen, og så skal man jo også passe sit arbejde en gang imellem :)

    IMG_20160302_121327.jpg
     
    Sidst redigeret: 2 Marts 2016
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan jeg kun snakke med om. Indkøringen er det halve arbejde!!
    Tænkte på om ikke du kunne hente lidt på manifolden.. Ved at turbo banditten laver nogle rimelig seriøse turbo manifolder til m103 og m104 motoren
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jo det er en god ide og så støder turbo heller i så lang op mod forklap

    Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
     

Del denne side