Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W124 320 Sportline bærearme OEM vs Febi

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af F.Sander, 18 September 2021.

Batteribyen.dk
  1. F.Sander

    F.Sander New Member

    Joined:
    25 September 2019
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124 320 CE
    Km:
    200.000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W126
    Baggrund: Min h. Bærearm skulle skiftes da bærekugle er svejset og ikke kan udskiftes som på feks W124 260-300 Sportline pga af Større bremseskive (måske 300 har samme, blive lidt i tvivl lige som jeg skriver..anyway..)

    Bestillte et sæt Febi Bilsstein på AutDoc, hvorefter jeg faktsik blev mere og mere i tvivl da jeg ikke kunne se at reservedels nr passede på 320 Sportline, og alle (som i ALLE) ved AutoDoc er sådan la la med korrekt beskrivelse på ældre biler.

    Mens jeg gik og ventede tænkte jeg 'fu.k det' og bestilte to OEM hos Gørløse, som altid super service og de er gode til at vende tilbage mm

    Så kom Febi bærearme H+V (jeg skifter parvis og fandt samtidig ud af mine støddæmper var færdige... havde dog også bestillt et nyt sæt Bildstein hos AutoDoc.

    Mens bilen så stor der på liften og tænkte lidt over om den havde været 'sød nok' til at få alle disse fine nye dele kom de orginale bærearme fra Gørløse...

    Hvorfor skriver jeg så ? fordi jeg målte, vejde og kom til den konklussion at de er ens ! presmærker mm er bare 99% de samme, lidt forskel er der på anslag stop påsvejset, bolte og på OEM Mercedes er gummi (bøssning) er det tydeligt Mercedes logo, men vil sige selv gummi ligner 99% dem på Febi bærearme..

    Vægten er den samme, min konklussion er, jeg kan ikke se kvalitets forskel og det ene sæt Febi kostede 1800kr og OEM kostede ca 8000kr.....

    Men intet er så dårligt det ikke er godt for noget, 1) nu har jeg et ekstra sæt 2) så skal jeg da ikke betale negative renter af de 8000kr :)

    Det under mig stadig at jeg simplenthen ikke kunne finde de korrekte MB Bærearme reservedels nr til 320 Sportline, og når jeg se på hvor Febi Biltstein's liste over MB Nr kan jeg ikke få det til at passe, men det gjode de, og AutoDoc 'havde ret'
     

    Attached Files:

  2. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    282
    Likes Received:
    35
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +37 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    710000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    364000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det er lidt spooky, med det problem med sportline bærearme or not,- på 300E-24, som jeg har, brugte selv en del tid på at læse diverse udenlandske forummer for at komme frem til noget brugbart i forhold til sportline kontra standard 300E-24 bærearme,- og fandt, at der var flere der mente at den eneste forskel på disse,- var hårdheden i gummibøsningerne. - og så er det jo billigere at købe hårde bøsninger separat og skifte dem, frem for at betale fire formuer for sportline, hvis det er det man vil ;)
     
  3. Christian Wil'Chr

    Christian Wil'Chr New Member

    Joined:
    7 Oktober 2018
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Høje Taastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D
    Km:
    412000
    Årgang:
    1991
    Til mit projekt med bærearmsbøsninger, så købte jeg en Meyle komplet bærearm (med udskiftelig bærekugle). Men en ting jeg ikke kunne lidt ved den, var at bøsningerne sad meget løst i bærearmen. Blev bange for at de ville give sig i pasningen, frem for at give sig i bøsningen, med den modstand de er designet til, fra MB. Jeg pressede nogle Lemförder bøsninger i de gamle originale bærearme som var stort set rustfrie og bærekugle i orden, efter 370 k km.
     
Batteribyen.dk

Del denne side