Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W124 320 E Hakker ved acceleration

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Bilglad, 15 August 2012.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Bilen står nogenlunde i tomgang, men når man accelerere hakker den og er meget ubehagelig at køre i...

    Har selv overvejet om det er et tændingsproblem, men har ikke oplevet noget lignende i nogen anden bil...

    Så ville høre om det var nogen der havde en anden vurdering af problemet inden jeg skifter alt muligt.
     
  2. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Hej Bilglad,

    Jeg har en gang oplevet noget lignende i min første bil. En gammel Opel Omega.
    Stod fint i tomgang men under kørsel hakkede den meget voldsomt. Løsningen her var nye tændrørskabler.

    Men gælder det al acceleration, jeg tænker er det både ved stille og maks?

    Mvh Kåre
     
  3. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    829
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hej Bilglad,

    Jeg har prøvet det samme i min 300 og det undrede også mig hvad det var!
    Jeg satte nye tændkabler på og så var problemet løst :!: :)
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er tit at tændspolerne ryger på den type motor.
    Nogle nye spoler, tændrør og hætter.

    Så burde den være good to go :cool:
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Start med hætterne under tændspolerne 3 stk, billigt, og folk overser dem ofte fordi de ser pæne ud.

    //KONGEBILER.
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har skiftet alle tændkablerkabler og tændspoler, tændrør osv.., den tidligere ejer havde selv lavet hjemmelavet rep af tændkabler :(

    Det hjalp en del og bilen står godt i tomgang, og køre på alle cylindre

    acceleration hakker ikke mere men er meget langsom..
    tænker det er luftmassemåler, har prøvet at køre med motoren hvor den er pillet fra ingen forskel, når man holder i P og giver gas kommer den langsomt op i omdr...
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Luftmassemåleren? Har du læst fejlkoder ud?

    Hvad med når den skal starte.. Gør den det i første huk?
    Eventuelt OVP relæ eller spjældhus
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Motor starter med det samme..

    OVP har jeg ikke skiftet, faktisk lidt dumt jeg ikke tænkte på det..
    Men der er kun en sikring i den, Skal den også skiftes til dobbelt sikring?

    skal man købe original?
    Den er jo lidt mere end til m103 motor... ca. 800 kr...
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen det er kun hvis den har svært ved at starte, at det er problemer med det relæ.. Så det burde ikke være det.

    Men det kunne godt lyde til at være luftmassemåleren, men det kan du se med en fejl tester
     
  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    I øvrigt har den heldigvis ikke ASD :), så det skulle ikke være noget bøvl med det

    Lige PT, tænker jeg luftmassemåler eller lambdasonde, men jeg må finde en tester..
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    er der ikke nogen fra kubben der har en 320E i nærheden af dig ?

    så kunne du måske låne en luftmassemåler og prøve med, jeg har set en med næsten ny UORIGINAL luftmassemåler, der lavede samme fejl som din, da vi prøvede med en brugt original LMM, var problebet væk
     
  12. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg har lige købt en w140 S320 1995, som kun har kørt 50.000 km, jeg prøver lige at flytte over fra den
     

Del denne side