Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

w124 300E motor sprutter.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af troelspickart, 6 December 2010.

  1. troelspickart

    troelspickart New Member

    Joined:
    6 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har denne dejlige maskine, den kører som regel rigtig godt, men nogle gange kan den finde på at sprutte, (som om den slår forkert gnist), når den får omdrejninger er der intet, men det slemt når den skal trække lidt nede fra lave omdrejninger, NOGLE GANGE, for andre gange kan den kører 1 - 2 dage hvor der slet ikke er noget, da jeg købte den var der intet, der var det ca 10 - 15 grader udenfor, men nu hvor det bliver fugtig i vejret bliver det oftere og oftere.

    Når den er kold, kan jeg sætte den i "N" og give hurtig gas og der regere gassen fint, men når bilen er varm og jeg gør det samme så dykker den inden den tager gassen.

    håber der nogle der kender til problemet.
    den har fået nye tændrør og kablerne er målt igennem, de fejler intet.
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    tjek rotordækslet i forenden af motoren.. der kan være MEGET fugt derinde.. det gir "lidt" tændings problemer..

    mvh Michael.
     
  3. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Helt enig med hwidsted. Det er et virkeligt svagt punkt på verdens bedste bil. Hold fast det har drillet mig mange gange.
    viewtopic.php?f=19&t=4545&p=38917&hilit=rotor#p38917

    Man tror det er løgn så meget fugt der kan kondensere der inde.

    Af med ledninger og rotordæksel. Husk at mærke ledningerne op først he-he
     
  4. troelspickart

    troelspickart New Member

    Joined:
    6 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har haft det pillet af, men kan ikke rigtig vurdere om det fugtigt, har også tørret det godt af og monteret skidtet igen.

    kan det evt være benzin filter?

    Den dykker lige i omdrejninger inden den tager kassen, og hvis motoren er varm og jeg kører ud af lige vej i 4 gear med ca 60 så sputter den engang imellen, indtil den får lidt gas.
     
  5. steff

    steff New Member

    Joined:
    15 Maj 2009
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2,6
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Jeg ville nok skifte alle tændkabler, rotordæksel og rotor samt rense toppen af tændspolen grundigt.
     
  6. prede

    prede New Member

    Joined:
    16 August 2008
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E 24v
    Km:
    173000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    opel corsa 1,7 d
    Bil nr. 2 Km:
    104000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    på min 300E 24V var det sod i gasspjældet så det per. satte sig fast nu er det renset og alt ok
     
  7. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Det kan også være dit koldstartsrelæ der driller. Mit virker ikke helt efter hensigten, men den kører fint uden, og starter også helt fint selvom der er -10 grader :mrgreen:
     
  8. troelspickart

    troelspickart New Member

    Joined:
    6 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mit koldstarter relæ hvor sidder det?
     
  9. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Uha, her skal vi nok lige have fat i en, der selv har en 300, eller ved hvor dælen det befinder sig på din bil.
    Jeg skal have luftfilterkassen af min, for at komme til det, men har ingen anelse om, hvor det er på en 300. Mener der går et 3-benet stik til det.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er indbygget i selve det sorte store relæ som sidder over bag batteriet, der sidder vist 2 og jeg mener det er den der også står omdrejnigns begrænser tallet på.

    Det plejer dog altid at være OVP relæet der driller på M103 motorene, tændings systemmet eller koldstarts ventilen og ja så denne berømte luftmasse måler som er en mekanisk plade der drejer på et mekanisk potentiometer (kulbane).
    Men en defekt kølevands sensor kan altså godt drille også og der sidder på biler med klima hele 3 af dem omkring termostat huset.
     

Del denne side