Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

vor sidder bensin pumpen på min 230TE 1988. LØST - LØST

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af icepirat, 15 Februar 2018.

Tags:
  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg tror at benzin pumpen er defekt og vil gerne vide hvor den sidder.

    Er der nogen?
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Under bilen under bagsæde der tager du en plastafdækning af. Og vupi så har du pumpe og filter;)
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Uffe,
    Når du siger under bilen mener du så under bilen eller inde i bilen?
     
  4. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Under bilen... jeg skal lige se om jeg kan finde et billede.
     
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Men før du checker din pumpe og tror at den er defekt, så check også lige dit pumperelæ - det plejer oftere at være relæet end pumpen/pumperne... der er 2 pins (som jeg ikke lige kan huske numrene på) man kan kortslutte for at checke relæet, men jeg ved ikke om det kan være en god ide at have en sikring imellem, hvis pumpen kortslutter og derfor har ødelagt relæet. Den springer nok bare en sikring ovre i sikringsboksen, hvis det er tilfældet.
     
  7. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Eddie,
    Super fint, mange tak.
    Håber dog at det ikke er pumpen da det ser lidt besværligt ud når man skal ligge i indkørslen og lave det:llo
     
  8. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Pin 30 og Pin 87 var det.

    Hvis pumpen så kører, så er relæet defekt - hvis pumpen ikke kører, er pumpen defekt. Relæet KAN måske loddes om, hvis det er en dårlig lodning, men skal som regel skiftes. Og det er motorspecifikt, da det i nogen tilfælde også styrer omdrejningsbegrænsningen.
     
  9. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej igen Uffe,
    Det lyder som en god ide at tjekke relæet men hvor sidder det?
     
  10. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Undskyld, det var også Eddie jeg rettede spørgsmålet til.
     
  11. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg havde lignende problem, men det viste sig at være en af de to sikringer der sad under batteriet.
     
  12. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Lars,
    Mener du de sikringer der sidder i OVP relæet? eller er der nogle sikringer "under" batteriet?
     
  13. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Under batteriet er der to sikringer og jeg er næsten helt sikker på den ene er gået. havde samme problem med min, skiftede sikringen og pumpen kørte igen.
     
  14. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    På min egen, sidder pumperelæet bag batteriet, helt bagerst, når du tager plastic-afdækningen af bagved batteriet. Det må sidde samme sted på din...
     
  15. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Så kom jeg lidt videre og har nu konstateret at benzinpumpen virker.
    Jeg har løsnet omløberen på benzintilførslen der går til karburatoren og sat en lille spand under for herefter at starte(dreje) nøglen til tænding. Der kom en stråle benzin ud så jeg formoder at pumpen er i orden.
    Jeg har tjekket tændkabler og de ser ud til at være i orden.
    Tændrør er renset og justeret - der var lidt stor afstand på elektroderne.
    Når jeg forsøger at starte sker der intet, altså ingen forsøg på tænding.
    Har prøvet at sprøjte lidt WD40 i karburatoren, nothing.
    Jeg har en anden tændspole jeg prøvede at montere men heller ikke her skete der noget.
    Så spørgsmålet nu er, kan det være et kaburaringsproblem?
    Er der noget med en koldstartsrelæ???
    Alle forslag modtages med stor tak.
     
  16. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Er det på 190'eren eller 124'eren, du roder med? For hvis det er 124'eren, så har 230'eren KE-jetronic efter mit vidende, og der kan du ikke bruge at der blot kommer benzin ud af omløberen. Der skal pumpen også kunne lave tryk. MEN... når det så er sagt, så er der pænt mange fejlmuligheder, ud fra det du siger.

    Har du taget et tændrør ud, for at se om der er gnist, når motoren forsøges startet? Enten får den ikke benzin, eller ikke gnist.
     
  17. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    For KE-anlægget har jeg sådan en fejlsøgningsplan - den kan nok bruges som udgangspunkt ihvertfald, selvom det ikke er alt der umiddelbart kan checkes bare sådan lige.
     

    Attached Files:

  18. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej har 2 gange været ude for det samme med 230te og rotor og dæksel SKAL være ok!

    chr
     
  19. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til Eddie,
    Det er 124 jeg slås med.
    Med hensyn til tryk fra pumpen så kan jeg kun ud fra det visuelle vurdere om det er ok, men der kom ret meget benzin ud i løbet af få sekunder.
    Jeg har ikke tjekket om tændrør giver gnist, det vil jeg kigge på i morgen.
    KE anlæg ser rimeligt kompliceret ud så det er jeg nok nødt til at se bort fra.

    Tak til Flychr,
    Jeg har tjekket dæksel og tændkabler og alt så fornuftigt ud dvs. ingen revner i dækslet og meget lidt modstand i kabler.

    Det er koldt at stå ude men jeg fortsætter min jagt.

    Som nævnt så er alle forslag stadig meget velkomne.

    PS. det kan være jeg må bide i det sure æble og finde en mekaniker, spørgsmålet er, hvor og hvem?
     
  20. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Så kom jeg endnu et skridt videre.
    Jeg købte et trykmåler idag og kunne konstatere at der var meget fint tryk fra benzinpumpen.
    Jeg købte også 4 nye tændrør men det gjorde ingen forskel.
    Jeg fik så en nabo til at turne motoren for at tjekke om der var gnist på tændrøret...det var der IKKE.
    Jeg prøvede så at se om der var gnist direkte fra tændspolen og det var der....Jubiiiii.
    Men når der er gnist direkte fra tændspolen men ikke fra fordeler til tændrør må konklusionen være at fejlen ligger der i mellem.
    Lidt underligt idet jeg har målt modstand i kabler og rotor og det virkede ok.
    I morgen vil jeg så køre ud og købe nye kabler, fordeler samt rotor og håber at problemet så er løst.
     

Del denne side