Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ved skift går den op i omdrejninger og slår hårdt i næste gear

Emne i 'Automatgear' startet af Bendix, 30 September 2019.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,333
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +56 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Gonggong i30
    Bil nr. 2 Km:
    200
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Kørte en Mercedes i går med en 722.6 gearkasse.
    Et par gange var det som om, den var lidt længere om at skifte gear, den gik lidt op i omdrejninger og slog så næste gear ind lidt hårdt. Den gjorde det ved fuldstændig morfar-kørsel, og vist kun mellem 2-3 gear.

    Den gjorde det et par gange, men skifter ellers fint mellem gearene.

    Hvad kan det være, bare oliestand eller noget værre som bremsebånd mv. ?
     
  2. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    260
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Min gjorde det samme, men kun ved morfarkørsel. BK auto i Risskov justerede “boldenventilen” på siden af gearkassen. Nu skifter den lidt hårdere.
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,333
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +56 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Gonggong i30
    Bil nr. 2 Km:
    200
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Hmm sidder der også sådan en justering på 722.6 gearkassen ?
     
  4. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det kan være en fjeder der er knækket/ en Borring der ikke slutter tæt, i ventil blokken, sonnax har reperations kit til det https://www.sonnax.com/parts/2326-oversized-2-3-overlap-control-valve-kit
    Det plejer og være billigere end og skifte ventil blokken. Det kan jo os være længere inde i gearkassen den er galt, men ofte er det selve ventil blokken og magnetventilerne der er fejl på.

    Jeg har selv monteret det her kit https://www.sonnax.com/parts/2317-master-overlap-control-valve-sleeve-kit
    Det fjernede mit symptom med den ligesom hoppede i gear, den skifter super godt nu.
     
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    574
    Likes Received:
    29
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +37 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Og det berømte stik som lækker på 722.6, er tjekket først? Olien kan jo bevæge sig helt ind i gearkassens styrebox gennem ledningsnettet, og desværre er det ingen garanti at stik, ledningsnet, pakning (og/eller styrebox) er skiftet en gang (eller sågar flere gange), for at afhjælpe problemet. Den VIL lække igen på et tidspunkt.
     
    Sidst redigeret: 7 Oktober 2019
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,333
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +56 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Gonggong i30
    Bil nr. 2 Km:
    200
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Det er ikke hver gang den giver det dårlige skift, det er kun nogle gange.
    Han er blevet anbefalet en flush af gearkassen.

    Er der noget vakum til den kasse, eller er den kun mekanisk/elektrisk ?
     
  7. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    260
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Måske dumt spørgsmål. Kan man skifte disse sonnax dele nedefra uden at skal have hele gearkassen ned?
     
  8. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,545
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det er nok en af disse her
     

    Attached Files:

  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,545
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ja det kan man godt ved at tage hele ventilblokke ned. Og skifte alle ventiler og o ringe. Eller en ombytter ventilblok. Og på med den igen . Og skift mellestykke til stikket i samme omgang.
     

Del denne side