Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Varme apparat

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af Amadeus, 4 Februar 2015.

  1. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    nogen herinde der har prøvet at skifte varmeapparatet i en W201? 190E årg. 1988
    Jeg får nemlig våde fødder når jeg kører, da der kommer kølervæske ud. :cry:

    Jeg har forstået det således at hele instrumentbrættet skal ud. Men er det nogen jeg kan gøre? eller ...


    Mvh.
    Amadeus
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en møg opgave kan jeg sige.
    De gange jeg har skiftet dem, tager det ca en dags tid.

    Instrumentbord ud og så skal afstiverarmen ud. Afmontere varmekassen, skille den ad og skifte varmeelementet.
    Den sidste opgave, er nok den du ville få flest kvaler med.
     
  3. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja jeg tænkte nok det var noget bøvl.... Har aldrig prøvet det før. Jeg ved - at Ejner Hessel tager 12.000,- for denne opgave. Det er et træls problem da jeg får våde (varme) sko og skal hele tiden påfylde kølervæske + at ruderne er konstant til duggede.
     
  4. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    En dags tid er nok meget rigtigt...
    Jeg gjorde det hen over en weekend, det føltes knapt så surt som at gøre det hele på en dag, men det er ikke nogen ønskeopgave!
    Du kan evt. søge efter et brugt varmeapparat, så du slipper for at skille dimsen ad...
    Men risikoen er jo selvfølglig at du skal på den igen på et tidspunkt!
     
  5. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har leget lidt med idéen om et brugt varmeapparat. Det er jo også sjovt at lave tingene selv....
    men tak for gode input.
     
  6. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Har sendt dig en PB :)
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ikke for at ødelægge en god handel her inde. Men det er en meget hyppig fejl, at varme elementet koridere og bliver utæt på W201eren. Så hvis det var mig, ville jeg ofre de 2 ekstra timer og et nyt varme element til varmekassen.
     
  8. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006

    100% enig.
    Man kravler ikke "helt derind" for at sætte et måske defekt eller snart defekt element i.
    Og så er det altså heller ikke være og skille ad.
    Samtidigt får man jo lige rengjort og nusset om tingene....... :gr8:
     
  9. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Må nok erklære mig enig.
    Havde jeg vidst hvor lidt et nt varmeelement egentlig koster tror jeg heller ikke jeg havde sat et brugt et i.
    Det virker nu stadig efter to år, så jeg var nok heldig. ;-)
     
  10. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det var så ment bare mit tlf nummer :) hvis han vil have tlf hjælp :) ville aldrig anbefale at sætte et brugt i Vedr. W201 serien eller generelt :)
     
  11. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
  12. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Skal jeg tømme hele køler systemet for væske? eller kun varmeelementet? - inden jeg går i gang med projektet.
     
  13. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    mon ikke det er en go ide? og så skylde system efter før det nye varmeelemenr kommer på? Skift evt også termostat hvis den er over 5 år (til en orginal bluestar )
    Chr
     
  14. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jep, tøm al væske og brug nye originale reservedele! Har tidligere prøvet med brugt og uoriginal, hvor jeg skiftede både blæsemotor og varmelegeme. Det resulterede i
    1) Brugt blæsemotor larmede også :angry:
    2) Uoriginalt varmelegeme blev utæt efter 3 mdr. :angry:
    Spild af tid og penge!
    HUSK: de nye o-ringe skal sidde ordentligt, så fjern al krystalliseret kølesnask ved anlægsflader inden. Endvidere er det en god ide, at gå bunden af bilen igennem UNDER gulvtæppet. Væsken løber nemlig hele vejen om til bagsædet via ledningskanalerne igennem de to tværgående "broer". Det ruster hurtigt, hvis du ikke udbedrer situationen her!
     
  15. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det vil jeg gøre. Gulvtæppet er alligevel vådt. :cool:
     
  16. Amadeus

    Amadeus Member

    Joined:
    21 April 2014
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Øst Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E 2,6 6 cyl
    Km:
    197000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så er varme elementet skiftet. Men speedometer kablet drillede godt og grundigt. Det var ufatteligt svært at få tacho/VDO ud og ind igen. Nu virker speedometer så ikke. Det må jeg da kunne skifte selv?
     

Del denne side