Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Utæt kølesystem, Pakning omkring vandpumpen

Emne i 'Motorkøling' startet af Bindse, 11 Januar 2009.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hmm synes ikke jeg er for heldig for tiden... Har lige kæmpet med nøglecylinder og tændingslås og nu lægger der kølevæske fra omkring vandpumpen.

    Vil høre Jeres råd og erfaring ved at skifte vandpumpen og pakning. Kan ikke se at pumpen er i stykker men den skal vel skiftes?? Hvad skal Jeg bruge ???
    Vandpumpe
    pakning v/pumpen
    pakning v/termostathus

    Er der andet, bolte eller møtrik der er en god ide og have ekstra af??
    Nogle gode råd
    på forhånd mange tak


    Bo
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Skal høre I kyndige mennesker...
    Har bestilt ny vandpumpe ved gørløse og de siger der følger pakning med, håber vi så på :)

    Skal der samtidig med pakning bruges flydende forsejling, altså noget pasta???
     
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    Nej det er ikke nødvendig(men husk at rense godt af så der er rent hvor den ny pakning skal lige!) Jeg plejer at komme lidt fet på paningen så det er nemt at skilde ad en anden gang! Men måske er det en dårlg ide hvis der er syr i fedt?
    (husk også ny køller væske og evt termostat når man nu er i gang?

    Chr
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Kanon...
    Tak for info flychr. Har du forresten nogen ide om momentet på boltene??
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Nej Men sund fornuft er det vigtigste! Alle bolte i med finger først(alt skal være rent også bolt huller på bil(tryk luft er næsten et must) kryds spænd.
    Ikke for meget og ikke for lidt! Måske er der en af de andre der har et moment. Er der skalder på anlæg flade på bil(efter forrige skift)
    kan det være nødvendig med flydning pakning!
    Chr
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Helt sikkert, sund fornuft er en god start.
    Mange tak for kommentarerne og informationen.

    med venlig hilsen

    Bo
     

Del denne side