Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Uoriginale vandpumper

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af TC260, 15 December 2017.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg har checket ebay for vandpumper til en M103 3.0, og der åbenbarer sig en mangfoldighed af muligheder med temmelig store prisforskelle.

    Hovedparten er dog betydeligt billigere end det man kan finde vandpumpen til i DK inklusive hos Gørløse.

    Spørgsmålet er - hvad er jeres erfaringer med uoriginale vandpumper?
    Hvilke mærker kan anbefales, hvis man køber en uoriginal vandpumpe?
     
  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    https://mbyc.dk/index.php?threads/10964/
    Du bør nok holde dig til de goe mærker,men det er næsten ikke til at regne med noget mere da alle shopper rundt. Hos mercedes er de blevet urimeligt dyre . Til min w202 havdet de sat den op fra 1100 til 2200kr uorginal kostede 500—700kr chr

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  3. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Ja, det er lidt ugennemskueligt. Jeg vil følge anbefalingerne i linket. Tak for det.
     
  4. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg købte en Febi Bilstein vandpumpe til min 300-24 og den koste ikke meget tro omkring 700-800 kr. Kan sku ikke huske det.
     
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg har ikke selv skiftet min egen vandpumpe på min M103, men har ladet mig forstå, at det ikke er det nemmeste job i verden (men så vil jeg gerne se en der siger det, skifte tændrør på min 2,5 V6 Mondeo mk.3 - DET er noget f..... l... - det er den bedste benzinmotor i verden fra 2000'erne, men selv gynækologer frygter stort service på en mk.3 V6!). Så vil anbefale at du finder et GODT mærke, uden at jeg præcis kan give dig svaret på, hvilket det skal være...

    Bare ikke URO parts - alt andet end det. Det mærke er forhadt på stort set alle MB-forums.
     
    Sidst redigeret: 21 December 2017
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg husker noget om at M104 er markant dyrer end til M103 motorerne da den er anderledes og en del færre biler med den motor.
    Mener jeg husker Mercedes skulle have 4000 Kr. for den Org.

    Det jeg har hørt hvad angår vandpumper og eks. klima kompressorer og deslige dele på remtrækket er at de Org. bruger kvalitets kuglelejer og derfor holder de typisk mellem 350 og 650 tusinde km. ved hyppig brug, måske har tid også noget med at gøre hvor længe de holder, så typsi kvil det måske være lavere hvis bilen ikke køre så meget.
    Men hvor de Uorg. skulle holde under halvt så længe pga. lejerne er en meget billigere type.

    om det har noget på sig ved jeg ikke, men det er set skrevet flere steder synes jeg.

    Men om man bestiller den org. hos mercedes eller bare vælger samme fabrikat som kunne være febi bilstein der også levere org. til mercedes er jo ligegyldigt skulle jeg mene. det samme pumpe og type lejer vil jeg mene.

    men de helt bilige ville jeg bestemt også holde mig fra.
    Trods det er et meget omstendigt job på de 6 cyl. 124ere fordi ALT skal pilles fra næsten for at komme derind. servo pumpe, blæser vinge remstrammer og evt. klima kompressor hvis man ikke kan møfle den uden om. og selve konsollen det hele sider bygget op omkring er totalt snørklet med bolte ind fra begge sider og på tværs osv.
    Så det MEGET nemmere på både de 4 cyl og V8erne. V12erne ved jeg faktisk ikke lige med...

    Men jeg ville også til hver en tid holde mig til kendte mærker eks. som Uffe "Febi Bilstein" og husk nu at Gørløse matcher til hver en tid udlandske netpriser på reservedele af samme mærke ;)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mondeo 2.5 V6er er svær og skifte tændrør på, uden tvivl.
    Men Så prøv på en Toyota Previa 1 model med 2.4 benziner motor.
    De tændrør er af samme årsag rådent dyre da service intervallet heder 100.000 Km hvis ikke det var 250.000km. hvilket vist er en del længere end almindeligt af den årsag at du næsten enten skal hive motoren ud af bilen eller skære hul indefra ned gennem vogn kasse bunden og ødelægge bund tæppet/måtten osv. for at komme til dem "hurtigere" :D (Tidligere kørt i sådan en i lære tiden.. )
     

Del denne side