Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Undervognsbehandling Priser

Emne i 'Diverse' startet af superclaus232, 23 August 2010.

  1. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej

    MB'en trænger til en ny gang undervognsbehandling, da det er 2 år siden sidst. Den har hele livet været holdt med PAVA, men jeg er sådan set lidt ligeglad med hvilken type det bliver, for det er vist mere eller mindre samme grundprodukt og det vigtigste er at værkstedet er grundig i vask og påføring. Jeg har ikke nogen referencer i forhold til hvilket værksted jeg skal bruge, så jeg har ringet lidt rundt.

    Det giver priser fra 4000kr og op til 5000kr - hvilket jeg syntes er rimelig dyrt, men det er måske prisen ?


    Jeg bor på Fyn, så hvis der er nogen der kender et godt værksted på Fyn eller trekantsomr., så er jeg villig til at bruge disse og spare en masse penge :D :D
     
  2. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kender en på midtsjælland, men det hjælper nok ikke så meget :(
     
  3. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Superclaus

    Jeg har lige fået dobbeltbehandlet min tøs.. Det kostede 4200,- her på sjælland.. Men jeg ved ikke hvor stor forskel der er på at få genbehandlet kontra det er første gang den skal behandles. Men nogle er jo mere grundige end andre. Jeg fik en fin CD med billeder af min bil på liften, så jeg kunne se hvad de havde lavet og det rent faktisk var gjort ordentligt. Det var på et Dinitrolcenter i Gentofte.. Det er jo desværre lidt langt fra dig, men flot stykke arbejde de har lavet:).

    Held og lykke med det..

    Hej fra John
     
  4. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Min 124er er tidligere "Fynbo". Jeg købte bilen i Maj måned af en privat, som havde hentet den hjem fra Tyskland i 2007. Ved hjemkomsten fik bilen den helt store tur med Dinitrol, heldigvis :D da Dinitrol er det produkt jeg har bedst erfaring med. Arbejdet er udført hos Fyns undervognscenter, Holkebjergvej 62 i Odense sø. Telf 66171300. jeg kan se at den stadig sveder omkring propperne, tre år efter, på en varm sommerdag (så det har ikke været mange gange :-D ), hvilket tyder på at den har fået nok. Jeg har tjekket undervognsbehandlingen, og har ikke fundet nogle helligdage, eller nogle steder hvor man har sprunget over hvor gærdet var lavest. Det er helt igennem flot arbejde den fik dengang. Jeg regner med at smide den ud til vores lokale Dinitrol center inden vinteren. Prisen kender jeg ikke hos Fyns undervognscenter, men det er egentlig ganske underordnet :-? , da man absolut ikke skal spare på det område. Du kan sikkert let finde noget meget billigere, men materialer koster altså det samme om det er Poul eller Per som sprøjter, og løn skal de sikkert også have. Så er der næsten kun kvaliteten af arbejdet som der kan spares på, og det er jo så her filmen knækker nogle år efter :( Mit råd vælg det undervognscenter du har tillid til og ikke mindst det produkt som du har tillid til.... Pava??? Hmm... Jeg har faktisk set så mange der der er rustet væk alligevel, så der står jeg personligt af og siger Nej Tak...
    Men ellers kan man jo vælge at gøre det selv, men fy i helvede et svineri :-( jeg har prøvet i mine unge dage da man var en fattig mekaniker lærling, det er ikke døjen værd...
    Held og lykke i jagten på det "sorte arbejde"
     
  5. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Tak for input.

    Dinitrolværkstedet i Odense (det du ref. til), var faktisk de dyreste med hele 4900kr for en omgang snask. Søgte lidt på nettet og var egentlig mere til Tektrol - de tager ca. 4300kr, men så holder det også i 3 år.

    Nu er jeg heldig at kende nogle der lige kender nogle og sådan - så jeg har egentlig fået et rigtig godt tilbud jeg har valgt at benytte mig af. Det bliver Pava igen (den har fået Pava i hele bilens levetid og er endnu ikke rustet op, så lidt funktionalitet må det jo ha' :eek:)
     
  6. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Jeg må lige skamrose Dinitrol i Gentofte...!

    De leverede et rigtig flot produkt, ingen helligdage nogen steder, prisen var rimelig kr. 3700,00 stadig mange penge for en gang olie sjask 8)

    Hilsen CABRIO
     
  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Jeg har prøvet lidt forskelligt i tidens løb. Også at gøre det selv. Puha, et svineri.

    Vil også anbefale Dinitrol.
    Spørg et par forskellige steder mere. Det lyder ikke som den rigtige pris du har fået. På http://www.dinitrol.dk ses at der også er et i Fredericia og Svendborg.

    Husk at der er stor prisforskel på om det er en førstegangsbehandling (dobbeltbehandling) eller en supplerende behandling.

    Mit D.center i rødovre havde gratis lånebil med i prisen, og når man er FDM medlem er der yderligere rabat.

    Mit indtryk er også at de gør det ordentligt, og desuden samler bilen ordentligt igen bagefter. Har haft dårlige erfaringer med Pava, hvor halvdelen af bagagerummets interiør sad løst, da jeg kom hjem.
     
  8. Anytimetattoo

    Anytimetattoo New Member

    Joined:
    21 August 2010
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124 250 D
    Km:
    600000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    vis der er nogen der bor omkring Thisted så kan jeg få gjort det for for 2500 kr og det er Dinitrolværkstedet så sige bare til bluestar bluestar
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Start bilen og kører en tur ned til årup der ligger vestfyns undervogn og tag en snak med ham
    min far har lige fået hans ordnet dernede og den er bar snasket ind...

    Det er Dinitrol
     
  10. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    hvis det er en bil du har planer om at beholde.. så brug KUN DINITROL.....

    pava sikkert godt til mange ting.. men sku ikke til at beskytte mod rust !!!!!!!!!!!!!
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Har din far fået sin snasket ind i Dinitrol, hvad helvede laver I, der ovre på fyn..... :oopsbig:

    Bendix
     
  12. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tror det var efter min fodsel da han sa resultatet

    Nej hans bil en honda
     
  13. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Jeg kan ikke anbefale Dinitrol i Aarup.... Efter et år var der flere steder på undervognen, hvor det ud som om den ikke var blevet sprøjtet i flere år. :eek: De måtte give den en ny omgang, men jeg måtte selv slippe 1000,- kr for deres halvt udførte arbejde..... :evil:
    Hvis I har dårlige erfaringer med andre undervognsbehandlingssteder, som er godkendte af Teknologisk Institut, vil de gerne vide det hos TI :lol:
     
  14. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Forskellige mennesker har forskellige meninger :)

    - men er det kun mig der syntes at Tektrol ser ud til at være et godt produkt ?


    Vil forresten lige minde om at, hvis der er større rustpletter som bliver overmalet med undervognsbehandling, så vil det falde af i løbet af kort tid!! og det er uanset type!
     
  15. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tektrol... Er det ikke det man bliver helt guldfarvet op ad armene af ?
    I givet fald er det ikke mindre end VERDENSKLASSE :)
    Det er F###### ikke til at flå af huden :twisted:
    DET sidder altså godt fast... også på bilerne ;)

    Hmmm... eller er det det der hedder mercasol - er pludselig lidt i tvivl her. :oops:

    Suvo og dinetrol er også godt, men jeg er heller ikke særligt begejstret for pava. :(
     
  16. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Med risiko for at lyde belærende vil jeg lige påpege et par ting jeg har erfaret.

    Man kalder det "undervognsbehandling" men det egentlig helt forkert.

    I gamle dage behandlede man kun undervognen, altså det man kan se nedefra.
    Senere er man blevet klogere.

    Det er hulrummene det handler om at få klæbrig olie ind i.

    Tænk på at når man drøner ud af en sjapvåd vej med salt og grus og lort, så er hele undervognen udsat for et kæmpe slid. Næsten som hvis den blev sandblæst. Det er der ikke nogen undervognsbehandling der kan holde til.
    Derfor vil der meget hurtigt være bare steder, uden behandling.
    Andre lidt mere beskyttede steder vil den stadig være der, og beskytte metallet, og det er fint nok.

    Men den store ødelægger er tæring inde i vanger og hulrum. Nogen biler er helt tørre og ubeskyttede fra fabrik.

    Mine biler har altid fået den store tur med dobbeltbehandling i alle hulrum + undervogn så snart de var mine. Og det uanset om de er nye fra fabrik, eller brugte.

    Så det burde bare hedde "rustbeskyttelse"
     
  17. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Med hensyn til produktet man vælger, kan jeg konstatere, at Dinitrol virker fint, og bliver siddende i 3-4 år og er stadig klistret og blødt.

    Men en behandling er aldrig bedre end den der kommer det på, syntes det skal være / kan finde ud af at gøre.

    Det skal jo på for at virke. Og der skal være renset ordentlig af inden.

    Hvis nogen tilbyder en total behandling udført samme dag, altså på en dag, ville jeg være skeptisk.

    Bilen skal renses meget grundigt, og være helt tør, inden man kommer rustbeskyttelsen på. Det kan man næppe nå på en dag.

    Men det sænker selvfølgelig arbejdslønnen betragteligt, hvis det hele klares i en arbejdsgang.

    Det virker bare ikke, så.
     
  18. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der er jeg ikke helt enig. :)
    Der er meget stor forskel på, hvor godt de forskellige rustbeskyttelser holder.

    Jeg har ofte vasket undervognsbehandling af med damp renseren, før jeg påbegyndte udbedring af store skader.
    Pava vaskes nemt af, men "den guldfarvede" kan ikke vaskes af med djævlens vold og magt. (så jeg tvivler på at den slides af)

    NB. jeg ved godt at dinetrol kan virke lidt brunligguldfarvet agtig... Men den jeg taler om, er guldfarvet :)
     
  19. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Ok :) Jeg har kun prøvet Tectyl, Pava og Dinitrol. Og ikke kommet videre, da Dinitrol virker fint. 8)
     
  20. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg kan se Tektrol siger efterbehandling hver 3. år, men hvad siger Dinitrol, kan ikke finde noget på deres hjemmeside?

    Bendix
     

Del denne side