Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Udsætter mv.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af mede, 1 Oktober 2017.

  1. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hej puch
    Du /I er virkelig velkommen til at deltage
    Det er derfor jeg spørger pæn om jeres meninger

    Bilen går ud med forskellige intervaller
    Nogengang 1 gang om måneden og nogen gang 2 gange om ugen
    Urolige tomgang er der hele tiden
    Den kører meget bedre uden luftfilter jeg har skifter luftfilter uden resultat
    Man kan godt mærke overgangen af tomgang til når man accellerere som en lille hak det er som om den tøver
    Min benzin økonomi er også blevet dårlig
    Den er faldet fra 10 til 8.4km/L
    Tak for din interesse til at deltage
     
    Sidst redigeret: 2 Oktober 2017
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hej
    1-Tomregulering høres ikke hvergang efter stop af motor.

    2-Tomgang RPM :500 ved varm motor.

    3-Modstand på tomgangsregulator :8.4 Ohm.

    4-Stømstyrke på tomgangsregulator ved varm motor efter 30 sekunder : 17.08 MA.

    5-Omdrejninger på motoren stiger til 1200 RPM fra 500 når jeg afmontere stikket microswitch.
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Du kan jo også skrue det ud og undersøge det for dårlige kul, for kort kullængde, irret lodninger, kontinuitet osv. inden. Men ligesom med OVP-relæet, så er det godt givet ud med nyt, da den kan give et hav af symptomer, der er svære at fejldiagnosticere. Jeg kan nok regne ud, at du snart har brugt for mange penge og måneder på det her, så det er altså op til dig.

    Lige præcis - eller flere:) Det er sjældent at de biler kun har ét problem. Det er oftest en blanding, hvor symptomerne kan være beslægtet takket være det kære Jetronicsystem. Det er derfor at jeg har vedhæftet en tjekliste med flere ikke nødvendigvis sammenhængende syndere, men hvor man kan gå mere systematisk til værks uden at miste overblikket.

    Ny og meget brugbar information! Hvis du kigger på tjeklisten, så har jeg sat rød minus ved temperaturføleren og blandingsanlæggets skivehøjde/nulstilling. Disse to områder er værd at undersøge mht. det du beskriver i ovenstående citat. Jeg mistænker en for høj skiveposition kombineret med dårlig indsprøjtningsføler eller forbindelse. Ligesom på tjeklisten.

    Ved ikke om der evt. kan være lidt forskel på de forskellige årgange (du har jo sen model), men hvis du har målt korrekt, kan dette også være endnu en indikator på, at der er fejl på temperaturføleren eller ledninger/forbindelsen dertil. Så test følerens modstande ved forskellige temperature, eller bare køb en ny. De er notoriske sliddele, da de arbejder i et hårdt miljø. Test også kontinuiteten fra føleren til hhv. ECU og tænding.

    Har din bil andre symptomer/underlige opførelser?
     
    Sidst redigeret: 4 Oktober 2017
  4. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hej igen
    Jeg har bestilt laderelæet det lander imorgen
    Synes det ikke at vi skal vente med at gøre noget indtil jeg montere den nye laderelæ?
     
  5. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg har lige startet motoren kun 300 RPM med kold motor
    Kører motoren varm nu er den på 1100 RPM
    Så ved jeg ikke hvad det forgår
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Yes sir:gr8:
    Hvis du har flere symptomer, så må du gerne beskrive dem. Ét symptom kan have mange årsager, to symptomer kan have flere, men tre symptomer kan pludselig korte mulighederne meget ned.
     
  7. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Efter en længere tur på motorvej kan omdrejningerne ikke falde længere ned end 1100 RPM
    Man kan mærke at den er sløv og trækker ikke så godt
     
  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Se om du har rykket på vakuumslanger, ledning til tomgangsregulatoren eller speedertrækket binder.
     
  9. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Ja i forbindelse med de målinger du havde spurgte
     
  10. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Sidder alt fast, som det skal, og kan speedertrækket rykkes helt frem og køre helt tilbage af sig selv?
     
  11. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg har sat det hele fast siden du lavede speedometeret har jeg ikke rodet med noget derind
     
  12. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg fmonteret stik til reg og stil til microswitch efter din beskrivelse ellers har jeg ikke rodet med noget
     
  13. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jamen har du kontrolleret om alt er korrekt på plads igen? Speedertrækket er de mekaniske arme med fjedre i motorrummet, man kan påvirke gassen med, uden at røre speederen inde i bilen. Se om den kan bevæge sig frit og selv finde tilbage til udgangspunkt alene vha. fjederkraft. Den må ikke binde. Se også om du evt. har glemt en vakuumslange el.l. eller monteret noget for løst. Du har jo haft luftfilterkassen med slanger af, for at måle. Se også om ledningen til tomgangsregulatoren og microswitch er sat helt på plads igen. Det er jo lige opstået, så det må være i forbindelse med, at du har målt.
     
    Sidst redigeret: 2 Oktober 2017
  14. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg har taget luftkassen af og ikke andet
    Stik på microswitch og tomgangsregulator stik af og på i forbindelse med målingerne
    Hvis man kan få fat i en tomgangsregulator ,kan der løse eller udelukke en del både i form af kabler eller komponent
     
  15. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jeg har en liggende.
     
  16. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Ohhhh ha
    Jeg tror at vi kan komme lidt videre med sagen og udelukke noget
    Den sidder med 2 skruer og montere stik
     
  17. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Har du skiftet telefon nummer
    Jeg har sendt dig SMS
    Har du ikke modtaget det?
     
  18. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jep. Nyt nummer. Se privat besked.
     
  19. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Så kom turen til Laderelæet
    Det er skiftet idag
     
    • Like Like x 1
  20. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    når tomgang er lav ved koldstart og lidt ujævn er det normalt OVP relæ eller dårlig forbindelse som er skyld i det...

    måske du skulle få dette tjekket - det kan også være en fejl på ledningsnettet et eller andet sted og så skal du have fat i en auto elektro specialist...
     

Del denne side