Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Total renovering af min 124

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af Nick, 4 Marts 2014.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nick får vi billeder at se fra brobues motoren under optimeringen ;)

    Ang. Brabus holdbarhed, vil jeg også sige de har boret godt op, det ærgerlige ved Brabus toppakningen er at den er lavet over 1 gen. Mercedes toppakning, dvs. Uden kobber forstærkningerne ved olie kanal og vandkanal, yder mere har den ikke 3 gen. Alu forstærkningen ud mod forkammeret, så den har på alle måder en uheldig beskaffenhed.

    Jeg har ingen problemer haft siden jeg smed den lidt mindre AMG toppakming på som i øvrigt også kun er lavet over 2 gen. Mercedes toppakninger, så den mangler ligeledes alu forstærkningerne ud til forkammeret, men har dog kobber forstærkningerne til olie og vand kanal.

    Jeg har jo for at presse citronen som mange mener er presset for meget allerede fra start af ØGET brabus boringen med hele 0,35 mm. rules dvs. Jeg har yderligere fjernet 0,70mm mellem cylinder vægene og har næsten en 3,7er motor nu.
    Men AMG pakningen holder stadig :mrgreen: omend den mindsker forbrændings kamret og dermed øger kompressionen så yder den et meget ondt moment som jeg er sikker på ligger på den høje side af 400Nm :D
    Kunne man få Victor Reinz til at lave en 3 gen. Toppakning med Brabus boringen og den øvrige forstærkning i pakningen som AMG og Brabus også tilføjer, så var der noget ved det, men 5000 for en første gen. Pakning, det alt forsygt. :cry:
     
  2. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja jeg regner også bare med at bruge AMG pakningen, når jeg skal samle min motor.

    Jeg har lige akkurat købt hus også, sååå jeg har masser af projekter igang lige p.t. (ved ikke hvornår jeg kommer igang med at samle motor)
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja den er trods alt 3800 kr. Billigere :shock: mener det er 1200 kr med moms.

    Men jeg har kørt med begge to og man er ikke i tvivl om at Brabus pakningen den øger effekten i spids omdrejningerne ikke bare lidt men betydeligt :( dog vinder man så noget mere moment med AMG pakningen pga. Den højere kompression.
    Jeg er tæt på at sige hvis jeg skal have toppen af igen, så VIL jeg have Brabus pakningen på igen.

    Jeg Kender dog også godt det med flere ufrivillige projekter der hober sig op, helt uden man selv beder om dem :lol:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    For det ikke skal være løgn, så lavede brabus jo selv denne motor, med Twin turbo :shock:
    Det var bodu buschmanns egen 190er han lagde til som udviklings bil til kittet.
    Den ydet vist godt 400 HK. På en M103 på 3,5 litter. :D

    Men hvis man tager boringen alene, så tror jeg ikke på det er årsagen, det er blot en for ringe Toppakning de laver.
    Andre mærker kan jo godt køre med så små væge eks. BMW osv. Uden problemer.
    Jeg mener da den gamle M3er 3,2eren er endnu tyndere end det Brabus har tilbage på 3,6erne :mrgreen:
     
  5. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ingen grund til at forøge volumen for at finde hk. Egentligt ikke rigtigt grund til at ændre noget på indmaden.
    Det har Roman vist et par gange: https://www.youtube.com/watch?v=yNePnoSeghA :D
     
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Har ikke nået så langt med min 124 på det sidste, da jeg lige har købt hus + renoveret 190'er (se min anden tråd)

    Men har da fået samlet lidt.

    Prøvede lige mine 10,5x17 RH Cup ZW1 Split fælge på den, som nok kunne blive meget sprøde med højere dæk og selvfølgelig bilen godt sænket ;-)
    [​IMG]

    Så alle døre er samlet, og også bagenden, dog mangler jeg at få monteret 'facelift pladen' fra en coupé - bare lige for at være lidt anderledes :)
    [​IMG]
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Super, den skal jo også snart være klar til Norges træf.- ;)
     
  8. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Efter utallige "forespørgsler" kommer her en update på projektet:

    Da jeg lige valgte at købe hus, røg projektet på standby. Men nu har jeg besluttet mig for at det skal laves færdigt.

    Jeg fik "en hjerneblødning" og besluttede at den udelukkende skulle samles med originale stumper, og derfor gik jeg shop-amok hos MB og købte original kofanger, bande, tågelygter, sideskørter, 500E forlygter osv:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Og det er nu monteret, men skal lige justeres:
    [​IMG]

    Brabus motoren er også blevet smidt i hullet, og er lige nu med standard ventildæksel, da det originale er hos maleren og få frisket den røde farve op:
    [​IMG]

    Her et billede fra da den lige var smidt i:
    [​IMG]
     

Del denne side