Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Toppakning udskiftning blev til total renovering af motor m104 980

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af uffe, 20 Juli 2020.

  1. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Der sider 2 styrenoter så det skulle passe.
    Men har en mistanke om at der måske mangler en.
    Men det må jeg se hvad der er derinde nå jeg kommer videre.
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    20200801_132340.jpg Ja jeg fik ret i min formodning omkring styrenoter. Den side hvor der var forskel mangel netop den note.
    Og endnu mere flyde papning
     
    Sidst redigeret: 12 September 2020
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    20200801_133825.jpg 20200801_135151.jpg 20200801_090721.jpg Så kom ture til stemper og krumtappen
    Der er en del slid i cylinder nr 1 og alm. Slid i de andre 5 men ikke noget der kan tages med en honing desværre.
    Nu skal jeg så beslutte om den skal bores op og ha foring i eller om den skal ha støre stempler

    På billed 3 kan i se det store slid der er i cyl 1
     
    Sidst redigeret: 12 September 2020
  4. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Og for det ikke skulle være løgn.
    Så var øverst stempelring knækket på stempel 1 og 5
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Godt arbejde

    Sendt fra min MAR-LX1A med Tapatalk
     
  6. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så nu gå jeg med en ide om at bore den op til 91.5 mm der skulle stempler jo passe fra 320 m104 med overstørsel på 90.4 mm
    Skal selvfølgelig lige undersøges..
    Vis det virker kommer der en 603 krumptap i så slaglænge gå fra 80.5 til 84 mm
    Det skulle gi 3316 ccm vis min regnemaskine køre på det rigtig oktan
     
  7. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    Jeg gjorde lidt ala det samme. Min 280 lavede jeg om til en 320. Krumtap fra 300d og plejstænger fra en 260e. For at få den rette slanglænge.

    Borede den i overstørrelse til 90.4, det giver 3233 ccm. Så kører jeg med 10,52 i Kompression Jeg kunne os godt ha gået til max. Men synes ikke jeg vil lave cylinder væggen tynder. Det bliver aldrig en racer af ligevel ;)

    Men godt, det går den :D
     
  8. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hvad har du så i slaglænge nu ?
     
  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    20200803_184225.jpg Så er der rengjort en masse dele
    Hvor er jeg bare glad for det vaskekar med varm og brus. Så bliver det rent efter en tid
     
    Sidst redigeret: 12 September 2020
    • Like Like x 1
  10. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    De stempler jeg finder på nette ser sådan her ud.
    Til en m104 320er er fræst ud i midten .
    men de der sider i m104 300
    Er helt flade. Gir det en laver kompression ind de org. 10.0?
     

    Attached Files:

  11. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    84mm så vidt jeg husker.
     
  12. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    20200808_094628.jpg Så blev motorrummer male.
    Så kan monter begynder
     
    Sidst redigeret: 12 September 2020
  13. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hvad stempeler har du brugt?
    260 og 300 har standart 80.2 i slaglænge kun boreing til forskel.og du har en 603 krumptap i
    Der giver 84 i slaglænge. Så skal du have stempeler hvor midt Kryspind til top er 1.9 mm laver . For elles køre stempel for langt op
     
  14. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    Ja de kommer for højt op. Husker ikke i hovedet hvad det var for nogen jeg fik i, har det ståene et eller andet sted.
     
  15. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Nå nej det var en 280 du lave om til 320 og ikke en 260er. Har for mange tal i hoved for tiden
     
  16. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    20200810_132306.jpg Så er montering i gang i motorrummet
     
    Sidst redigeret: 12 September 2020
  17. BjarneG

    BjarneG Administrator Staff Member

    Joined:
    7 Februar 2016
    Indlæg:
    288
    Likes Received:
    37
    Trophy Points:
    28
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +39 / 1
    Min bil::
    E320 CDI T Avantgard
    Km:
    732000
    Årgang:
    2005
    Bil nr. 2:
    300E-24 Sportline
    Bil nr. 2 Km:
    365000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    vi er da ved at være ude i noget Shine porno :hands:
     
  18. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Topstykke er plandslebet og fræste ventilsæder
    Og slibet ventiler det er bliver laver hos
    holbæk kobling og bremseservices
    Blokken er kommet ned til
    Dansk cylinder services i Næstved
    Hvor det bliver bore op til 91.5 mm og få nye stempler og lejer
     
    • Like Like x 1
  19. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    20200813_164125.jpg Så kom rep kit til KE-JETRONIC hjem fra USA
     
    Sidst redigeret: 12 September 2020
  20. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Du skal skisme være forsigtig og præcis, når du installere det kit i fordeleren! Specielt den 6-cylindret har det med at folde i membranen, når fjedrene trykkes det sidste stykke inden sammenføjning. Kan anbefale at du anvender stave i skruehullerne til at guide. Hygiejnen skal også være på niveau med rumfartsteknologi. Varmepistol/hårtørrer og afkøling virker ved adskillelse. Rør ikke mængdeskruerne medmindre du har det rigtige måleudstyr!
    Det bliver en lækker W124 du får!
     
    Sidst redigeret: 14 August 2020

Del denne side