Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2020 - Tilmelding Lukket - Træffet er aflyst!   Information  

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Toppakning skal nu skiftes på min 300E-24

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af uffe, 20 Juli 2020.

Batteribyen.dk
  1. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Efter 2 år har jeg nu tage mig samme;bana
    Til at komme i gang med min 300E-24
     

    Attached Files:

    • Like Like x 1
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Efter at det hele er så beskidt og grimt tænke jeg ud med motor
     

    Attached Files:

  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Vuti....hold da op aldrig har jeg opleve så mange ledning stik rør og slanger på en motor:twisted: og så lige nogen timer efter...
    .....er den rippet
     

    Attached Files:

  4. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Nu mangel kun topstykket tilbage.....så få den nye pakning. O-ringe over det hele
     

    Attached Files:

  5. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Og nu vi er i gang få motor rummet en omgang også
     

    Attached Files:

  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,639
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +21 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Tak for kaffe kan du se hvor den er utæt ? Hvor langt har den kørt ?

    Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
     
  7. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ikke endnu men gå ud fra toppakning da der var olie i kølevandet.
    Den har kørt 320 000 km
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,639
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +21 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    tak for info og billeder ! læg gerne mere op om projektet (pris/ overraskelser/ problemer )
     
  9. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det skal jeg nok:hands:
     
  10. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,185
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Fedt at følge med i, takker og god arbejdsLyst
     
  11. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så fik vi toppen af.
    Og som i kan se på billeder. Kan i forstå den toppakning ikke er tæt.
    Ser ud til den har være skifte før. Meget dårlig jysk arbejde.
    13 ud af 14 topstykkebold huldet var der olie i
     

    Attached Files:

  12. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Cylinder ser tilfredsstillende ud
     

    Attached Files:

  13. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    895
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +63 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Godt arbejde og fede billeder:gr8:
    Ser er det bare et spørgsmål om, hvorvidt ”dårligt jysk arbejde” indebærer:

    1. Fejlmontering og dårlig tilspænding af toppakning?
    2. Manglende planmåling og planslibning af topstykke (evt. motorblok)?
    3. Manglende kontrol og udbedring af fejl på kølesystem, der fører til overophedning?

    Hvis det er nr. 1, så er problemet løst (givet du følger de korrekte procedure), hvis det er 2 eller 3, vender problemet tilbage. Bare lige en kommentar herfrafarvel
     
  14. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
     
  15. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det er nok 1 og 2
    Nu komme den fra Jylland. Så jysk arbejde er det
    :oopsbig:
    U;_ jyder der er jo også nogen der laver det godt nok.
    Men tro der har mangel noget kvalitet i arbejdet
     
  16. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så fik vi tage remhjulet af krumtappen og oliepumpe.
    Som få nye pumpehjul
     

    Attached Files:

    Sidst redigeret: 26 Juli 2020
  17. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så kom der lige mere jysk fusk til syne
    Bundkarspakning var klister til med silikone ind mod gearkassen. .hvorfor ja der er Ca.1/2mm kant fra krumtaphuset mod motorblok.
    Så af med gearkasse.
    På billed 1 kan man godt se den ikke er plan i toppe af billed
     

    Attached Files:

    Sidst redigeret: 26 Juli 2020
  18. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    Jeg synes nu altid der er olie ved topstykke bolte. Også selv om den ikke har været skifte før.

    Det lige meget om det er en Mb, Bmw eller andet mærke.

    Så dårligt arbejde, er måske og strammen den lidt på det punkt.
     
  19. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,586
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det dårlige arbejder ligger mere i at der er olie
    I vandet og silikone i bundkarspakning og det ikke er gjorde det sidste finish for det skulle være tæt. Jeg ser sådan på det prisen er den samme.det er kun sjusk at ikke bruge den tid det tager for lave det perfekt
     
  20. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    895
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +63 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jeg ved ikke lige, hvad proceduren er mht. tætning ved overgangen mellem krumtap og svinghjul på en M104, så det kan jeg ikke kommentere på. Men under alle omstændigheder, så må den flydende pakning ikke rage ind i motoren, hvor det kan løsrive sig og blokere forsyninger i oliegalleriet. Det er ringe arbejde! Øv. Men nu bliver det godt.
     
Batteribyen.dk

Del denne side