Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Til JTC ombygget 190E med M104 2.8

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af Superman, 18 August 2013.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Men nu er dette jo en 100% standart motor man har taget fra en større model, den er jo ikke "tunet" på nogen måder overhoved og det er tilmed den "Lille" af de 2 nyere M104 motorer der findes "280 og 320"

    Så selve motoren er jo en perle, man slet ikke skal tænke i den retning af, som hvis det eks. havde været en 3.2 AMGer Som netop er en M103 motor på 2.6 litter org. der så har fået en anden krumtap og er boret op og fået nye stempler og special toppakning der i øvrigt koster 3000 Kr. til sådan en M103 - 3.2 AMGer :mrgreen:

    Så derfor ser jeg netop ikke denne "ombygning" / "tilbygning" :D som noget hvor man skal frygte selve motoren i sig selv, den er sgu holdbar nok, også selvom den har fået prygl.
    Men der hvor man skal være vågen er ved selve "sygningen" mellem motor og den "anderledes" bil den nu er "doneret" over i :D
    Men det er jo bare at tjekke samlinger af ledningerne der hvor de er lavet samlinger, hvis der er noget sådan, man skal jo huske på at styreboksene også er taget med over, så det er et få tal af samlinger som overhoved er til stede i sådan en ombygning. ;)
     
  2. heiber

    heiber New Member

    Joined:
    29 December 2012
    Indlæg:
    195
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230 E
    Km:
    280000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
     
  3. Brizz

    Brizz Member

    Joined:
    25 August 2012
    Indlæg:
    322
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Skoda Superb
    Km:
    116000
    Årgang:
    2009
    Bil nr. 2:
    Honda VFR800Fi
    Bil nr. 2 Km:
    56400
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    [quote="BRABUSMen det er jo bare at tjekke samlinger af ledningerne der hvor de er lavet samlinger, hvis der er noget sådan, man skal jo huske på at styreboksene også er taget med over, så det er et få tal af samlinger som overhoved er til stede i sådan en ombygning. ;)[/quote]

    Hvis det er lavet 99,9% seriøst er det gjort som jeg gjorde med min Escort 1,3 ombygget til RS1600i :

    Komplet ledningsnet incl. instrument og styrebokse flyttet over.
    Det var kun 99,9% fordi jeg splejsede ledningen til kabinelyset - gad ikke pille beklædningen af :D
     

Del denne side