Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Tændingsmodul = Problemer :-(

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af erik1303, 31 Oktober 2017.

  1. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Efter at have kørt i min dejlige 260E i 4 år uden problemer, solgte jeg den til den lokale ophugger der er vild med MB, og han har flere i samlingen. Desværre fik han ikke ret lang fornøjelse af bilen, da tændingsmodulet brændte af efter ca. 1 måned, heldigt for mig, men da skide uheldigt for ham. For et par år siden havde han også købt en 300E 24 der så også "bustede" modulet, så hvor uheldig kan man lige være ?? Disse moduler koster altså kassen, og han viste mig nogle gamle moduler han havde liggende fra andre MB modeller, men enten passede de ikke eller duede ikke. Jeg bemærkede dog at disse moduler havde haft kølepastaen bagpå, men dette var stift og indtørret, og kan derfor ikke overføre den ekstreme varme fra modul til inderskærmen. Dette er særdeles vigtigt, så derfor få fat i noget nyt pasta og rens modulet og skærm grundigt af og monter det igen, så sparer i måske ca. 15 kilo, godt jeg slap for den oplevelse ;-) :)
     
    Sidst redigeret: 1 November 2017
    • Useful Useful x 1
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg kan se at dem som sælges på Ebay til min 260E, ligger på mellem 200-500,- uden forsendelse. Og så er der nogen fra et autohus, som sælger dem til 2500-. Disse har fået et klistermærke på siden, hvor der står at hvis klistermærket brydes, så bortfalder garantien. Kan modulerne adskilles og repareres, siden dette klistermærke sidder der? Jeg tænker at de måske er "renoveret" eller kontrolleret adskilt, siden de har gjort så meget ud af af male skruer mm.
     

    Attached Files:

  3. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Man skal huske at lægge glimmerskiven mellem kølepaster og indre skærm.
    Den beskytter den i tilfælde kortslutning hvis den bliver slidt i bagepladen
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Dette er netop også lige precis med til de brænder af. der er en grund til det også nævnes i manualen om udskiftning af modulet at dette er kritisk vigtigt. at det er elektrisk adskildt.
    Endvidere er det ofte rust under modulet der medføre dårlig varme overførsel osv.
    Jeg har aldrig oplevet problemer med modulerne og kender flere der har haft disse 300E-24 der ikke har haft problemet, men andre steder høre jeg det er et problem. jeg tror det hænger sammen med dårlig vedligeholdelse af kølepasta, rust og isolering.
     
    • Like Like x 2

Del denne side