Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

tændings fejl 2,6

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Smut 25, 24 December 2014.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej
    jeg har fået tilbudt en 190 2,6

    men den har en fejl på tændingen og så ville jeg lige høre jer

    Den har i en længere periode haft start problemer hvor han så har skiftet rotor dæksel kabler
    også kunne den igen men pludselig så kunne han køre eks op på handlen gå ind og handle
    og når han kom ud kunne den ikke starte før den var helt kold.

    så ku han skifte hele lortet igen også ville den godt...

    har han handlet for billige dele eller er der andet jeg skal være obs på
    har jo lidt med prisen og gøre

    overvejede selvfølgelig og sige fuck det og kaste en 300E i men de er ikke så nemme
    og finde

    har i nogen bud...
     
  2. oz7ky

    oz7ky Member

    Joined:
    26 September 2011
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C126
    Km:
    194000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lugter af tændspole
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er nok fugt i strømfordeler og rotor...

    Der sidder en pakning/o-ring inde i dækslet og den er sikkert ikke blevet skiftet i længere tid..

    Mål kablerne igennem de skal give 1k ohm alle sammen..

    du kan sagtens smide en 300 motor i, jeg har en til salg hvis det har interesse, sammenlignet med prisen er det et rigtigt godt performance boost man får for pengene...
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: tændings fejl 2,6

    Er det o-ringen mellem dæksel og huset, den følger vel med et nyt dæksel?

    Er det ikke mere en pakdåse helt inde mod motoren end en o-ring i dækslet?

    Kan du vise den pakning på en epc-tegning, også gerne på en m119 motor?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Man skal helst kende fejlene på de gamle tændings systemer ellers kan man hurtigt få dårlig motorgang/ydelse

    Der er desværre ingen o-ring eller lign. når man køber en strømfordeler, hverken til M119 eller M103 ej heller når man køber originalt...

    O-ring kan kun købes hos Mercedes og koster over 200 kr, hverken FTZ eller gørløse sælger disse o-ringe og har man en 24 år gammel o-ring som jeg ved nogen af jer køre rundt med så vil man opleve fejltænding før eller siden særligt i det fugtige vejr vi oplever nu
     

    Attached Files:

    • m119.jpg
      m119.jpg
      File size:
      27.3 KB
      Visninger:
      1,115
  6. oz7ky

    oz7ky Member

    Joined:
    26 September 2011
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C126
    Km:
    194000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    O-ringen giver ikke problemer sådan lige med det samme, men snavser til over tid. Så hvis der ellers er tørt og rent i fordeleren ville jeg se på tændspolen, da du skriver at den skal være kold igen for at starte. Det er typisk et symptom på defekt spole.
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    o-ringen giver mega hurtigt problemer hvis det er fugtigt vejr præcis som det er nu..

    FYI så snavser den o-ring ikke til med mindre der er noget helt galt med ens motor/pakninger/pakdåse/oliespil eller div. motorskjold må mangle osv...

    Tændspolen ryger sjældent på m103 modellen, men kan testes meget nemt, motor tørnes og kabel fra tændspole kobles direkte til tændrør som sættes mod stel, skal give en god kraftig gul gnist
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011

Del denne side