Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Styling til W124

Emne i 'Karosseri' startet af monzta, 17 Januar 2012.

  1. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.

    Der findes som bekendt ikke ret meget til W124, det er meget begrænset til noget AMG og Zender begge dele har som udgangspunkt alderen med sig og er sjældent til salg eller dyrt..

    Så i min søgen på nettet faldt jeg over DURAFLEX i USofA :) Nogen der ved om det er krammeram ? De laver kopier af AMG sættet, samt noget i W210 look samt et wide evo sæt i stil med 190E EVO sættet. :shock:

    Er der eventuelt nogen der kunne være interesseret i at få sådan noget til DK så vi kunne lave vores eget ? Har nemlig en kammi der er vanvittig dygtig til det med glasfiber, og tænkte at der måske var en enkelt sjæl eller to herinde der kunne tænke sig at være med i sådan et projekt ? :whistle:

    Se mere her: http://www.duraflexbodykits.com/1990_me ... _menu.html

    Mvh
    Ruben
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg er sikker på at Søbetach herinde fra kunne lave en form til jer :lol:
    Jeg har før snakket med ham om det at lave kofangere selv.
    Men vi manglede lidt ekspertisen med glasfiberen tror jeg, kan ikke helt huske det.
    Men sådan en form koster jo basse øre at lave i tid og materialer sikkert.

    Måske han ser tråden og kan svare lidt på om det kan realiseres for jer og hvordan :|
     
  4. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg kan så fortælle at jeg har manden der kan lave en form og lige så mange færdige produkter til en "god" pris som vi vil have. Det der mangler er noget at kopiere da hans ekspertise er begrænset hertil.

    Han producerer og sælger i forvejen især forskærme, døre osv til ældre biler, som eksempelvis Kadett C, Manta A, Ford Escort Mk1, BMW 2002 osv osv. Super gode dele han producerer og alt er i højeste kvalitet. Har været med på et projekt hvor der skulle laves forskærme til Polo Mk1.

    Det der mangler er som sagt noget at laver kopier af.
    Så hvis nogen rent tilfældigt har en AMG frontspoiler på lager som ikke bruges kan den altså kopieres og jeg er sikker på at 124forum kan få en super god rabat hos ham..
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Okay kan du ikke høre ham af om han kan kopiere 2 forskærme til en
    AMC Rambler årg 66 jeg har de gl rustne skærme jeg kan evt tag et par billeder af dem
    og maile til ham...
     
  6. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det ved jeg på forhånd at han godt kan, men skærmene skal se ud som de skal når de skal på bilen. Dvs rust skal fjernes, og alt skal spartles og males (grundlak). At skærmene rent praktisk ikke kan bruges til noget er ligegyldigt, men du skal huske at det bliver en præcis støbning af det du har (kopi) så jeg ved at han vil forlange at det skal være i orden.
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    så springer vi bare over fordi så kan jeg lige så godt
    svejse dem op hvis jeg alligevel skal hen og mure dem alligevel.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har jo samme problem med min BRABUS efter at være blevet slæbt med torv og dette kom ned under den ene forhjul så den trak ned i kofangeren så den rævnede.

    Det skal jeg have lavet, men når den er lavet kunen man måske lave kopier af hele mit BRABUS skørtsæt ?
    Forkofanger, sideskørter og bagkofanger ?

    Men hvad sker der med dem bag efter? går de til i processen at lave en form? og skal de males bagefter igen elelr hvordan ?
     
  9. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det kan jeg godt svare på, for jeg har da arbejdet med glasfiber de første 300timer... :wink:
    Dine dele går ikke til i processen, men det kan være de skal omlakeres, hvis man er uheldig. Det foregår sådan at man smører de dele man vil kopiere ind i en speciel støbevoks. Så lægger man glasfiber over hele emnet og ofte lidt længere ud, og kommer ned i alle hjørner og kroge. Når fiberen så er tør adskildes de to ting så fra hinanden. Og så har du et negativ af dit emne. Negativet bliver så slibet glat og små fejl og bobler rettes, og formen lakeres. Når du så har en form så smører du den igen med støbevoks og så lægger du glasfiber ned i formen, og når det tages ud så har du en kopi at det oprindelige emne.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, så har jeg en idé :idea:
    Jeg står måske alligevel i en nær fremtid og ville have lakeret delene og måske hele bilen, men i hvertfald mit skørtsæt.

    Så hvis vi kunne lave den aftale at i "fixer" mit frontskørt så det er klar til formen altså repper det, det er blot en flænge, men det skal jo laves som du siger og slibes ned evt. og så have grunder, men det ved i hvor meget der skal gøres ud af, så det er vel bedst i fixer det.

    Så laver i formen ud fra mine dele, bagefter lakere i mine dele i farbekoden 199
    og så har i fået et BRABUS W124 Kit og jeg har fået reppet flængen og lakeret mine dele.
    Det er vel meget fair for den indtjenings mulighed der så kan ligge i det for jer efterfølgende ;)
     
  11. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lyder da som en deal :) Har du billeder af det ? Evt send mig dit nr på PB så kan vi jo lige sludre om det :gr8:
     
  12. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvis prisen er god, kunne jeg være interesseret i at aftage det første Brabus kit med frontspoiler, side skørter og bag skørt, der kommer ud af den nye form. Tag det med i kalkylen, hvad vil prisen ca. være for mig ?


    Bendix
     
  13. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg har en AMG front kofanger og en Brabus bag kofanger når jeg for hentet dem hos Blacksugger

    Men det kunde være vi kan tage og lave en form af AMG kofangeren også og den er helt ny

    Jeg kan godt bruge en ekstra AMG kofanger

    jeg syntes at AMG kofangeren er lidt pænere en Brabusen

    MVH Søren
     

    Attached Files:

  14. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Enig med dig Søren 8)
     
  15. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg har en zender front og side skørter liggende på loftet hvis nogen ønsker det.
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har sendt dig mit nummer i en PB om 2 min. 8)

    Her er billeder af bilen med et monteret
    samt et hvor du kan se flængen.

    Det er et komplet brabus kit med side skørter, frontkofanger og bagkofanger.
    Det er også noget pænere end AMG kittet cute

    Ja hvis man skal stille det på spidsen så fik brabus jo en verdens record i CW værdi med dette kit der sider på min.
    Det kan man prale lidt med når det er fra brabus, AMG kittet har ikke rigtig sat nogen standarter elelr rekorder endnu :nakkal:
     

    Attached Files:

    • E.JPG
      E.JPG
      File size:
      53.6 KB
      Visninger:
      2,120
    • D.JPG
      D.JPG
      File size:
      111.8 KB
      Visninger:
      2,159
    • C.jpg
      C.jpg
      File size:
      55.6 KB
      Visninger:
      2,180
    • B.jpg
      B.jpg
      File size:
      29.1 KB
      Visninger:
      2,134
    • A.jpg
      A.jpg
      File size:
      64.7 KB
      Visninger:
      2,528
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er der ikke andre end mig der har et komplet kit til manden, det andet er jo sådan noget halv færdig t-hansen byggerod :nakkal:

    Ja det er vi ikke i tvivl om :suicide: :rofl:

    :lol: i ká tá det.
     
  18. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  19. monzta

    monzta New Member

    Joined:
    10 Januar 2012
    Indlæg:
    304
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300DT
    Km:
    563000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.

    Jamen priserne kommer lidt an på hvor meget materiale osv der går til. Jeg kan fortælle at en Frontspoiler / kofanger til en Opel Manta ligger på 1800.- kr, men nu går der nok lidt mere fiber til på Merceren + det kommer også lidt an på fastgørelsen bagpå. Men mon ikke det lander på rundt regnet (+/- et par hundrede) 2000.- pr for / bagkofanger og måske en 1000 basse for sideskørter ? Så har jeg vist ikke lovet for meget :) Så skal jeg også nok snakke med ham om noget rabat hvis man er 124forum bruger :)

    Jamen som jeg ser det jo mere jo bedre, men det skal lige siges at det ikke er noget man lige gør på en eftermiddag. De forskærme jeg fik lavet til Polo 1 varede små 2½ måned at få lavet så de var 100% i øjet og det skyldes at der skal laves flere forme osv.

    Men de der har sæt på lager de gerne vil "donere" til sagen kan jo skrive mig en pb så kan vi tage den derfra :)
     
  20. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    lyder som en rigtig spændende idé og jeg kunne godt være intra i at lække AMG kofangere til en form (så længe kofangerne ikke tager skade! :)
    og side skørter, samt de små klapper ved løftehullerne, hvor jeg selv mangler to -.-'

    som sagt, god idé og tror saktens i kan sælge af det hvis det er til gode priser ;)

    Mvh. AMB
     

Del denne side