Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Startvanskligheder ved mellemvarm motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Thomasu, 20 Juni 2017.

  1. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    W124 M102- 230E årg 1988

    Når motoren er mellemvarm - efter ca 30 min - (er mit bud) , har jeg problemer med at starte. Hvis jeg holder gassen nede imens eller pumper lidt, så starter den typisk efter nogle forsøg. ved kold motor starter den problemfrit, uden jeg rører gassen.
    Jeg har skiftet rotor og rotordæksel, samt en føler der sidder på topstykket (mekanikeren mente det var den- han havde mål fejl på den), men det har ikke hjulpet.

    Kan det være blandingen som ikke er indstillet rigtig eller noget i den duer?

    Forslag modtages.

    MVH
    Thomas
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være OVP relæet eller at den siger falsk luft ind et sted. Den kommer ikke ud af justering af sig selv, så tvivler på at fejlen er der.
     
  3. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Tak Jacob, men hvad er OVP relæet og hvor kan den suge falsk luft ind- er der noget jeg kan kigge efter?
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    Har der ikke været flere der har haft godt af nye dyser ?
    Chr
     
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jo, men det er så fordi dyserne er utætte, og taber trykket. Dermed er starttrykket ved varm motor væk, og den har en forsinkelse når der forsøges at startes, fordi der ikke gives benzin i startøjeblikket. Ved kold motor er det kortstarts-ventilen som giver benzin i startøjeblikket. Men jeg tror ikke at det giver så meget problemer, at den ikke kan starte med det samme ved flere forsøg, fordi den så dermed har bygget tryk op? Eller er der noget jeg har misforstået?

    Min egen startede dårligt i første forsøg men fint i andet forsøg, da jeg havde et utæt trykrør bagfra og op til motor.
     

Del denne side