Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Starter først efter adskillige forsøg 230TE 1988 LØST LØST

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af icepirat, 19 Februar 2018.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg troede at alle mine problemer var løst (se mit indlæg vedr. "hvor sidder benzinpumpen") men der er nu dukket et nyt problem op her til middag.
    Bilen startede med det samme for umiddelbart derefter at gå i stå, først efter utallige forsøg lykkedes det at få den igang og da den først kørte var det med fine omdrejninger og en rolig motorgang.
    Jeg har været ude og køre og der er ikke nogle udsættere, motoren spinder som en kat.
    Det virker umiddelbart til at den ikke tænder på alle cylindre og det leder selvfølgelig tanken hen på tændrør, fordeler, rotor og kabler men da disse (minus kabler) er skiftet i går burde det jo ikke være problemet.
    Hvor kigger man så hen?
     
    Sidst redigeret: 19 Februar 2018
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Start med at udelukke det åbenlyse - altså de resterende tændingskomponenter.
    Starter den lige dårligt kold som varm?
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Djarnis82,
    Tak for svar.
    Det er jo kun kablerne der ikke er skiftet og jeg har målt dem i gennem og ikke fundet nogen fejl.
    Hvad er der så tilbage? Tændspole, OVP relæ + andre relæer?
    Jeg har været ude 2 gange i dag og det samme gentager sig, først efter utallige forsøg starter den pludselig.
    Det virker mest som om den ikke tænder på flere cylindre.
    Det er tydeligt at problemet nu opstår når den er kold, så snart den er startet og jeg kører virker den meget fin uden udsættere.
    Den starter fint når den er blevet varm, selv efter en kort tur.
    Kunne man tænke sig at det var koldstartdysen (går ud fra der en sådan).
     
  4. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Er der gnist på alle tændrør? Har du set om der evt. er lækage fra nogle af de benzinrør du har løsnet ifm. med den tidligere tråd.
     
  5. ffr

    ffr Member

    Joined:
    22 November 2011
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Gentofte
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    Alpina B10 4,6 Touri
    Km:
    255000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Mercedes Benz 200tdt
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hvad var problemet?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Mærkeligt, jeg skrev et svar i tirsdag formiddags og opdager først nu at det tilsyneladende ikke er "sendt" i det det er "bluret"

    Hej Djarnis82,
    Problemet er løst, det viste sig i anden omgang at være et defekt OVP som jeg havde brugt, da jeg skiftede tilbage til det oprindelige kunne bilen starte.

    Til ffr,
    Det viste sig at være midter forbindelsen i fordeler dækslet fra tændspolen, altså den der går til "kullet" der ikke havde kontakt.
    For det ikke skal være løgn så havde jeg skiftet et velfungerende OVP relæ ud med et defekt,
     
  7. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Ja, så er der for mange ubekendte i ligningen;)
     

Del denne side