Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Start problemer w203 C220CDi

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Rene J, 24 August 2017.

  1. Rene J

    Rene J Member

    Joined:
    30 Januar 2007
    Indlæg:
    60
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Struer
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W203 220 CDi
    Km:
    584000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna 1.8
    Bil nr. 2 Km:
    214000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Hej.
    Jeg er skisme kommet i uføre.
    Efter jeg har fået skiftet flammeskive på den ene dysse
    Vil den ikke starte.
    Start motoren kører ganske fint rundt. Og der kommer osse diesel til dysserne
    Men der sker bare intet :-(
    Nogen der måske har en ide til hvad der evt. kan være galt.
    Jeg kan så ydermere høre at der kommer falsk luft fra en af de andre dysser.
    Kan det være fordi den er utæt ?
    Og skal jeg så bare tage tyren ved hornene og få skiftet skive ved den også?

    Gode og brugbare ideer ønskes
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Dyserne skal helst være tætte og kompression skal være ok ellers kan motoren ikke starte!

    Det kan også være knastføleren bag på topstykket, eller selve stikket til føleren som sidder løst, jeg går ud fra det er en om611 motor..
     
  3. Rene J

    Rene J Member

    Joined:
    30 Januar 2007
    Indlæg:
    60
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Struer
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W203 220 CDi
    Km:
    584000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna 1.8
    Bil nr. 2 Km:
    214000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Kom til at tænke på:
    Jeg har haft toppen skruet af dysen, kan den spændes for hårdt så den evt. lukker af for dieselen.
    Den har jo godt kunne starte inden jeg pillede den af..
    Må man egentligt give den lidt flydende pakning i toppen, så den slutter tæt (dumt spørgsmål, ved det godt)
     
    Sidst redigeret: 25 August 2017
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis du har haft toppen af dyserne, skal du nok regne med nye dyser før den starter.
    Den skal samles 110% korrekt med de små skiver, kugler og fjedre. Et lille sandkorn og dysen virker ikke.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Og skal du skifte dyse/dyser.. Så husk at få kodet dem ind med en star tester.
     
  6. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    den kan sagtens starte med 3 dyser så det er ikke problemet, bare dysen er tilsluttet
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ikke korrekt...
    Hvis dysen ikke er rigtigt samlet, så fiser alt brændstoffet direkte ud i returløbet og højtrykspumpen kan ikke bygge noget tryk op = så starter bilen ikke.
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    på en cdi er retur forbundet til fuel rail og sendes normalt ikke tilbage i tanken før korrekt tryk er opbygget så hvordan du er kommet frem til dette er lidt en gåde for mig
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej Bilglad, jeg har vedhæftede en tegning fra Google, som viser hvordan CDI motoren fungere. Der kan du se at retur løbet fra dyserne rent faktisk går tilbage til tanken. Så hvis en af dyserne lækker internt, så fiser alt trykket fra højtrykspumpen direkte igennem dysen og ud i returløbet og den kan derfor ikke opbygge det tryk der skal til for at starte motoren.
     

    Attached Files:

  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg behøver ikke en tegning eller bruge google!! For at forstå hvordan det virker måske du skulle kigge en ekstra gang næste gang du skifter returløb på en cdi motor så kan du måske forstå hvordan det virker

    Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
     

Del denne side