Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Spørgsmål til niveau undervogn

Emne i 'Niveauregulering' startet af Bilglad, 15 Januar 2014.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Har et par spørgsmål og tænkte nogen herfra måske har svaret...

    Hvornår bør gaskugler skiftes? hvordan tester man om de er defekte?

    Ventil til regulering, og styrearm, hvor bør den stå eller hvilken størrelse skal armen indstilles til?

    Hvad bør frihøjden være på en org. sportline undervogn?

    Er det muligt at skifte den gummi klods inde i stødæmperens arbejdsområde?

    Bør krængnings stabilisator smøres og de små bøsninger skiftes, tænkte om det kan påvirke nu når den styre ventilen..

    Jeg vil lave en grundig fejlsøgning inden noget skiftes!

    Jeg har fået oplyst følgende priser fra Mercedes er klar over vi får rabat hos hessel men det er stadig vanvittigt dyrt for de småting!

    Ny arm mellem stabilisator og regulerings ventil 200 kr. ex moms

    Ny regulerings ventil 2800 kr. ex moms

    2 stk org. sportline bagfjeder 2200 ex. moms de plejede at koste max 800 pr . fjeder og så bliver man spist af men vi har skiftet leverandør? yeah right sikkert noget china lort!

    Hvad sker der lige for de priser?

    Info om bilen.
    Alle rør er skiftet helt ud til støddæmpere, den store slange i motor rum er også ny!
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man kan se når oliestanden pludselig falder i beholderen, så er det fordi at bilen lækker olie eller fordi at en gaskugle er klappet sammen. Man kan også mærke det på undervognen, da den bliver meget hård at køre i.

    Ventilen justere du mens bilen står på jorden (eventuelt over en grav)

    Så vidt jeg er orinteret, så kan man ikke skifte gummiet i støddæmper beslaget, kun dem der sidder ved chassiet men ikke ved bærearmen.


    Lidt fedt ved krængningsstabilisatoren er en god ide.
     
  3. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Hej.
    Jeg har lige et spørgsmål.
    Min 124 TE har en utæthed i niveaureguleringen. det er det ene af de rør. der går fra tanken bag venstre forlygte, og under bunden af bilen og til/fra bagtøjet.
    Mit spørgsmål er så: de rør fra tanken og til/fra bagtøj, er der tryk i dem, eller føder de bare niveaureguleringen, ligesom et benzinrør føder en benzinpumpe?
    Jeg ville lige erstatte det rustne rørstykke med gu. slange.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er et tryk system og rørene skal erstattes med stål og kobber rør. Ingen gummislange eller lign nogle steder!!
     
  5. TomH

    TomH Member

    Joined:
    24 Juni 2015
    Indlæg:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Holbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310.000
    Årgang:
    1991
    Tak for hjælpen. :)
     

Del denne side