Hej Jeg har efter et betydeligt tidsforbrug fået skiftet mine hævebeslag til soltaget og alt er godt, når man køre det frem og tilbage manuelt. Men hvis man trykker på knappen der er beregnet til det, kan det kun køre frem. Og det er ligegyldigt om om jeg trykker frem eller tilbage, det køre frem og kun frem. Nogen der har et bud på en løsning? De bedste hilsner René
Har du evt drejet på den hvide justere knap omme på soltags motoren eller haft kablet ude af motoren, for så uden at være 100% sikker , kunne det måske godt have noget med det at gøre, knappen er til at justere stop tidspunktet med, hvis jeg husker rigtigt, så hvis den står forkert tror den muligvis at den er et sted hvór den kun kan kører den ene vej... en måske en mulighed men er som sagt ikke 100% sikker på at det kan være det. men kan jo ogsp være din kontakt der tilfældigvis er gået til lige nu...
Kan man høre motoren arbejde når du prøver eller er den helt død? Fordi hvis motoren køre, så kunne det godt være fordi at soltaget ikke er justeret rigtigt og dermed låser sig selv når man prøver. Mne køre motoren ikke, så ligger fejlen i motoren eller styre systemet til den
Motoren kører fint, og taget er nulstillet efter mercedes forskrift. Er styresystemet den relæ boks der sidder på motorbeslaget? Mercedes skriver følgende om indstilling: Soltag kippet op, på motoren drejes på den hvide opløber til at man kan få en 3mm pind i det lille hul over omløberen, derefter trykkes omløber ind i indgreb, og taget er nulstillet. og herefter kan jeg køre soltaget tilbage manuelt. På kontakt kan taget køres til lukket og det stopper selv, derefter kan det kippes. også er man tilbage til nul hvorman skal køre det tilbage manuelt. René
Jag husker følgende justering/kalibrering af Soltaget som slet ikke synes at ligen den forkalring du har fundet? Justering af soltag : Soltaget skal være lukket og så skal du hen i bagagerummet. I venstre inderskærm sidder der et lille hvid hjul på motoren til soltaget som skal trækkes ud. Der efter skal soltaget køres tilbage og hjulet skubbes ind. Så skal du trykke på knappen til at lukke taget. Når taget stopper rykker du hjulet ud og får taget lukket, ved at skubbe op på knappen (til kip stilling). Når taget så lukker og er plant, slipper du knappen (MÅ IKKE KØRES I KIP). Så skubber du hjulet ind igen. Skal skulle det være kalibreret.