Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sløv vinduesvisker, hvilken stelforbindel bør tjekkes?

Emne i 'Tændingslås' startet af Bilglad, 28 Januar 2014.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg lidt af sløv vindues visker, den virker, men styrke er der ikke meget af..

    Jeg fik engang at vide at man brude tjekke en specifik stel forbindelse inden man skifter motoren, men har self. glemt hvor den er!
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Husk at rense og smøre den blanke stempelstang under beskyttelseskappen. Den sidder nederst på viskerarmen og får armen til blive længere. Jeg har brugt en syrefri olie, det virker perfekt.
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja det er en klassiker at viskertrækket går stramt når det begynder at blive koldt... Ville også sætte mine penge på at det er dét, i stedet for en dårlig stel.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg må indrømme at jeg endnu ikke har set en dårlig stel forbindelse til viskertrækket.
    Men derimod at teleskoparmen skal smøres eller at selve enheden er slidt og skal skiftes
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det er altid smøring først, eller vedligehold om man vil, dernæst fejlfinde.

    Her er en guide som du kan bruge de fæste billedet af for at komme til smøre stedet.
    http://www.peachparts.com/Wikka/W124BlowerMotor

    Men husk ikke bruge WD40 brug automatgearolie, det er godt 8)
    Og smør stangen mens den kører.
    Hvis den stadig er sløv, så tjek selve drevet og smør med fedt i tandhjulet.
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Og gør det NU!!!
    Jeg ventede liige den der dag for længe, så jeg har lige strippet gearet i min viskermotor.
    Og det er fuldstændigt udelukkende min egen skyld, hvilket det ikke bliver sjovere af! ;-)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis gearet er gået, så sang det nok i forvejen på sidste værs pga. Manglende vedligehold gennem bilens levetid.
    Men hvem skiller også det ad og smører ik :mrgreen:
    Pointen er at det nok ikke havde redet den mere end et par dage mere, hvis du havde smurt inden det gik ;)
     
  8. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Sandt nok, men jeg er ret overbevist om at det er lige præcis manglende smøring af viskerarmen der har medført sliddet på gearet. Nu blev det så tilsyneladende lige den tand for meget og så var det slut!
    Var der blevet smurt i tide (ikke bare i år men alle de andre år!) så havde det s'gu nok holdt en femhundredetusind kilometer mere! Så min pointe var såmænd bare at det er noget man skal tage alvorligt. ;-)
     
  9. Astral

    Astral Member

    Joined:
    13 August 2013
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24 Sportline
    Km:
    365000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    300E
    Bil nr. 2 Km:
    220000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg havde samme problem sidste vinter på min W201, så jeg afmonterede viskermotor og -arm, skilte mekanismen ad og smurte gearet, gliderne og stangen. Den kører stadigvæk upåklageligt.
    Dækslerne og måden de sidder på er svjv. forskellige afh. af årgang og model.
     

Del denne side