Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

skifter hårdt og kontant

Emne i 'Automatgear' startet af jomse, 25 December 2016.

  1. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej alle
    Er helt ny herinde, og har lige købt min første Mercedes
    Det blev er særdeles velholdt mercedes benz 190 E 2.0 auto. 122 hk fra 1985 w201
    stel nr WDB2010241A220954 km 163000
    Har brugt lidt penge på den,, div huggerbesøg en tur på værksted ny tomgangsregulator
    tjek af gearolie de sagde den manglede 1 liter , tændrør mm spinder som en mis
    mht motor styretøj bremser kører det som det skal,
    MEN har et sidste problem med hende .når man sætter den i R eller D gir det ligesom
    en klonk (syntes nu der er værst når man har kørt lidt )
    der andet STORE problem er ved gearskiftet ,den skifter meget hårdt som om den slet
    får "vacuumhjælp" den skifter engenligt ok , men bare hårdt,som om koblingseffekten
    er helt væk , hvem har mon en løsning på problemet (please help me)
    har selvfølgelig læst lidt om problemet (vacuum slanger modulatorventil vacuumdåse
    (indstilling af modulator og hvordan gør man dette) eller gearolie mm
    hvor køber man evt nye slanger modulator mm ??
    ps.. for en uge siden var det kun i mode E atden skiftede hårdt.
    I mode S skiftede den rimeligt blødt, på nær 4 erde gear det var ligesom den
    skiftede meget glidende nærmest den stod i N ,for så at skifte til 4 erde.
    læste lidt om reset af gear ved at holde gassen helt i bund i 15 sek
    med tending på hvorefter at at slukke og ta nøglen ud efter et stykke tid
    prøvede dette og efterfølgende skifter den nu hårdt i begge mode hmm,,,
    fatter ik en skid ..var dette bare et tilfælde eller hva
    HVAD SKAL JEG DOG GØRE
    Holda kæft en smøre nå men håber nogen kan hjælpe
    mvh jørgen
     

    Attached Files:

    Sidst redigeret: 26 December 2016
    • Like Like x 1
  2. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Uden at være 100% ekspert, og det er nok også kun en del af et muligt problem. Men måske den trænger til nye hardy skiver...
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Tillykke med den fine 190'er og hold da fest et flot motorrum, du mangler lige den skinne der holder tændkablerne i midten af ventildækslet så står det motorum fantastisk flot 8)

    Hvis du ikke ved hvornår der sidst blev lavet service på gearkasse så start med skift af olie til og filter så du er sikker på det er i orden..

    Hardyskiverne trænger formentlig også til en udskiftning hvis ikke der er kikket på dette..

    På de ældre Mercedes er der altid tale om en vacum styret gearkasse, dvs. elektronikken er begrænset til små ting såsom kickdown osv udfra din bskrivelse af symptom med den kun skiftede dårligt i E, kunne det tyde på der er en eller flere vacumlækager rundt omkring...

    er der ingen lækage så tjek følgende:

    De 2 første til du skal justere på er speedertrækket der går et kabel til gearkassen også kaldet bowden kablet, hvis ikke et bedre gearskifte opnåes, evt. undersøge modulatoren for fejl justere/udskifte den..
     
    • Like Like x 1
  4. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Enig med bilglad - sjældent set så flot og rent et motorrum i en 190'er. Det forpligter :) tillykke med den skønne bil. Men ja du må ud og ha købt den nederste og øverste skinne til tændkablerne :) kan købes billigt hos Gørløse

    Jeg tænker også udskiftning af begge hardyskiver samt midterleje når du alligevel er i gang med kardanen. De forreste og bagerste bagbrosophæng/bøsninger kunne også være et forbedringsforslag. Er du i gang med det - så ville jeg give bagbroen nye arme i samme omgang.

    På lift med den og tjek ovenstående!

    Endnu engang tillykke med den flotte vogn!
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    prøv at efterspænde kardan samlingen i midten og tjek at Hard skiverne er ok. er fejlen ikke der, så tjek om vacum dåsen er ok.
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    God baghjul og velkommen:)
    Du har vist fået de råd, du søgte, men en lille ekstra detalje herfra: du mangler koldluftsindtag fra køler til kasse (det koster 4-5 heste), og et termostathus i aluminium (så undgår du at plastikken flækker og kølemidlet havner på vejen).
    Dejlig bil:)

    Tilføjelse: Jeg kan se at du ændret i billederne, så indtaget er intet problem - fed mandehule:gr8:
     
    Sidst redigeret: 26 December 2016
  7. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Dejlig vogn... og flot! :)

    Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
     

Del denne side