Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Skift af gløderør på W210

Emne i '210 serie emner' startet af clapet, 12 November 2014.

  1. clapet

    clapet New Member

    Joined:
    5 November 2008
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fløng
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Forum,

    Jeg skal have skiftet gløderør på min W210, og min mekaniker kan desværre ikke hjælpe her. Kender i nogen, evt en her i forum, der kan gøre dette - jeg har gløderør. Bor i Roskilde området. Jeg har vedhæftet billede af motor og mener at manifold skal fjernes for at komme til.

    Hilsen
    Claus
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du skal være forberedt på at den type motore har det med at knække gløderør og det resultere i at topstykket skal af.
    Så det er nok derfor de fleste mekanikkere siger nej til opgaven, men mindre at man er indstillet på den riciko i opgaven.
     
  3. clapet

    clapet New Member

    Joined:
    5 November 2008
    Indlæg:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fløng
    Ratings:
    +0 / 0
    Lyder opmuntrende :eek:

    Der må have været et rama-skrig bland mercedes ejere da modellen blev lanceret og det første gløderør knækkede - nok ikke godt nyt for specielt taxa selskaberne på det tidspunkt :lol:
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan man også roligt sige at der har været :-D
     
  5. mbpeppe

    mbpeppe Member

    Joined:
    21 December 2006
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SL500
    Km:
    0
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    W463 G350
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Grunden til at værksteder ikke bruger den metode, er fordi at der er 90% riciko for at der kommer metalspåner ind i motoren.

    Det eneste rigtige er toppen af hvis gløderørne knækker.

    Man kan forberede arbejdet lidt.

    Man lader alle gløderørne stå og soppe i rustopløser natten over og ellers prøver at få dem ud med en gennemvarm motor.

    Motoren kan godt køre uden manifold!
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    jeg skal lige hilse at sige at det ikke kun er Mercedes om606 motor som har dette problem, mange nyere modeller lider af samme problem, jeg måtte engang bestille en mand ud fra ingana for at bore gløderør ud, og det tog ham næsten 2 timer..
    og kostede boksten
     

Del denne side