Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Side Spejle Med Side Blink og Udstigningslys

Emne i 'El-system' startet af BRABUS, 16 Februar 2011.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Så kom turen til at give damen et lilel løft med henhold til look og synlighed men dog holdt på et originalt lignende stadie 8)
    Jeg må indrømme at jeg synes det passer vildt godt til specielt en sort bil.
    Men jeg kommer nok til at tone lygteglasene lidt ned, da de er lige en kende for "krystal bright" til resten af bilens look, som er mørke eller tonede lygter.

    Da sideblinkene også har positionslys dioder indbygget som jeg så bestemt slet ikke finder særlig smart, så tæntke jeg at jeg ville bruge dem som udstignings markeringer i stedet, så de er blevet sat til udstignigns lyset der også findes org. i dørbundene på bilen.

    Man skal også huske at male sidespejlene hvis man har en W124er fra 90 og op efter, fordi de har normalt indfarvet spejle.
    Jeg købte blot et spraykit fra Gørløse af til dette, med både maling og klarlak og jeg synes resultattet er perfekt :)
    De kommer i mat sort plastik, ligesom W124ere fra før 90, så på disse behøver man jo ikke at male dem.

    Der er følgende punkter man skal huske på når man montere disse side spejls kapper med blinklys i.

    1:
    Man skal for guds skyld tætne selve lygteindsatsen, fordi den er mildest talt ikke særlig gennemtænkt.
    Der er direkte åbent ind til både print, lodninger og lednings fæstning.
    Da lygteglasset ikke har en tætnings liste, så vil der komem vand ind bagved spejlet også som der jo ikke kan på de org. da de jo går ud i et stort stykke.
    Derfor lagde jeg en silicone tætning, både rundt i lygteindsatsen, men også rundt om selve lygtehuset så hvis der alligevel kunne komme vand ind, ikke også ville komem vand ind til print og ledninger osv.

    2:
    På bilens højre sidespejl sidder der en afstivnings ramme på bagsiden som man er nød til at skære af, da blinklys indsatsen ikek kan være der ellers.
    Det gøres hurtigt med en lille nedstryger og er ikke noget der går at spejlet midster stabilitet.

    3:
    Lednings gennemføringerne i dørene gør man klogt i at lægge noget crympe flex over ledningerne, så er de langt bedre beskyttet med metaltræthed når dørene åbner og lukker hele tiden.

    Ellers er der blot lidt bilelder af det hele her :) enjoy 8)
     

    Attached Files:

    • 13.JPG
      13.JPG
      File size:
      34.5 KB
      Visninger:
      3,283
    • 12.JPG
      12.JPG
      File size:
      139.2 KB
      Visninger:
      3,251
    • 11.JPG
      11.JPG
      File size:
      96.5 KB
      Visninger:
      3,249
    • 10.JPG
      10.JPG
      File size:
      115.3 KB
      Visninger:
      3,239
    • 9.JPG
      9.JPG
      File size:
      117.3 KB
      Visninger:
      3,251
    • 8.JPG
      8.JPG
      File size:
      132.4 KB
      Visninger:
      3,236
    • 7.JPG
      7.JPG
      File size:
      139.1 KB
      Visninger:
      3,244
    • 6.JPG
      6.JPG
      File size:
      136.8 KB
      Visninger:
      3,250
    • 5.JPG
      5.JPG
      File size:
      126.7 KB
      Visninger:
      3,278
    • 4.JPG
      4.JPG
      File size:
      117.7 KB
      Visninger:
      3,230
    • 3.JPG
      3.JPG
      File size:
      123.4 KB
      Visninger:
      3,234
    • 2.JPG
      2.JPG
      File size:
      125.5 KB
      Visninger:
      3,242
    • 1.JPG
      1.JPG
      File size:
      127.1 KB
      Visninger:
      3,260
  2. Henrik66

    Henrik66 Member

    Joined:
    14 Oktober 2009
    Indlæg:
    350
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    300E Sportsline
    Km:
    287000
    Årgang:
    1992
    Fandme nice lavet

    Det vil Jeg også have :)
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det giver faktisk bilen et rigtig godt løft i designet, uden at tage det originale look af den.
    Jeg er jo stor modsatnder af eks. montere M3 sidespejle eller eks. W210/W211 sidespejle på bilen som slet ikke passer til bilens former og linier da de er meget mere runde og futuriske at se på.
    Her får man det org kantede 90er look, bare med blink i 8)

    Nu har jeg fået lavet Solskærme og sideblink :yipi: , men jeg har flere updates på vej til den, som jeg vil lægge op senere i takt med at jeg får dem monteret 8) Et af dem er måske knap så interesandt for andre W124er ejere da det udelukkende høre til på en bil som min brabus :yes: men den anden er en super god Uundværelig update, jeg ikke kan forstå jeg har kunne leve uden, af hele 2 grunde og den update har faktisk lige et ekstra pift, der gør at man har noget ekstra ikke mange W124ere har, men stadig 100% org. :coolguy:

    Men mere om det senere :mrgreen:
     
  4. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg ville også gerne have de spejle, men det ser altså unægteligt sært ud at det højre spejl har en anden form og størrelse end den venstre som er smalt og lavt. Så jeg leder efter 2 "venstre" spejle, bare det ene fra england så de får samme størrelse. :D
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det er korrekt, men så kan du bare ikke bruge det spejl du har fra england, det kan nemlig ikke indstilles så du kan bruge det til noget, fordi du jo netop ikke sidder i det rigtige sæde 8)

    Nick fra Gørløse har prøvet det og det dutter bare ikke desværre.
    Men jeg synes på en måde det er ok, fordi forklaringen ligger i at man jo ikke ser spejlene fra samme vinkel eller afstand fra føresædet, derfor giver det mening at de heller ikke er samme størelse eller form. 8)
    Når man forklare folk det, så plejer de som regel at være overrakset og synes så det egentlig er lidt fedt i stedet for underligt :lol:

    Men man kan jo også bare helt afmontere det højre spejl, det er jo nemlig ikke et lovkrav at det skal være der 8)
     
  6. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Kan du ikke risikere bøvl med kondens, når du lukker helt af?
    Jeg tænker lidt på at varmen i spejlet osv. skaber jo kondensvand, som jo ikke kan komme væk :?
    Men det ser pisse godt ud, og godt lavet 8)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lige med henblik på disse, så er man meget bedre stillet ved at lade den være lukket helt tætte, tro mig, det vil holde længere i det lange løb :lol:
    Men jeg havde faktisk tænkt på at gøre noget HELT andet, da jeg selvf- havde forseglet dem.
    På mit arbejde bruger vi noget special lak til vores diode tavler som står bla. nede ved Guldborg sund tunlen.
    Denne lak påføres print over hele overfladen, så fugt eller vand ikke kan ødelægge lodninger eller komponenter.

    Men ja nu er de monteret, så tuf luck :D
    Sker det at der komemr meget fugt i dem, så afmontere jeg bare igen og lakere printene i dem og lader dem være åbne.

    Men jeg husker andre brugere som har købt disse side spejle klapper med blinklys at de kun holdte 1-2 måneder, fordi så var de ædt op af rust og ir på printene, netop fordi de var fulde af vand :lol: så den fejl ville jeg ikke begå.
     
  8. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Hm, æv siger jeg bare. Så må jeg på huggerpladsen og se hvad jeg finder, for jeg må indrømme det ikke smager mig at de er forskellig størrelse. Evt skulle man være et svin og "bakse" et par w202 spejle på. De er da i det mindste ens i størrelsen. :D
     
  9. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Alt bliver sejere med alufælge :lol:
     
  10. SCHMATZ6400

    SCHMATZ6400 New Member

    Joined:
    24 November 2009
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w201 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Personligt er jeg ikke vild med det. Det passer bare ikke til en W124
    Men helt sikkert godt lavet 8)
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Personligt så var jeg heller ikke den største fan af sådan noget bling bling, det skal jeg da være ærlig og sige.
    Men det er også derfor jeg skal have fundet mig noget 3M toning at smide hen over glassene, så de ikke syner af bling bling når de bare sidder der og ikke laver noget :lol:

    Noget helt andet er at hvis jeg skal vælge mellem alternativet som man jo desværre skal her i DK, så ska ljeg vælge at have dem nede i sideskærmen som mange nok kan nikke genkendene til er et rimelig stor og vellidt angrebs punkt for den kære Rust :p
    Så jeg må nok indrømme at det talte for at jeg ville fjrene disse og hvad kunne så være bedre end at smide dem der op hvor de også er meget mere synlige ;) men ja nu skal kunstens så bestå i at gøre dem mindre synlige, når de ikke er i brug :D så når jeg finder noget 3M toning, så smider jeg lige et billede af dette.

    Men helt at smide andre spejle på den, det er i min verden total no go, fordi så synes jeg man er lidt over i den bolt gade hvor folk også montere SEC front på bilen, uha, det skal vi slet ikke komme ind på :lol:
    Men sådan er der så mange holdninger jo :)

    190eren, har jo samme inginør kunst som jeg har valgt at kalde fenomenet med de 2 forskællige spejle :D
    Men uh, jeg bryder mig bare helt sikkert ikke om W210 og W212 spejle på W124eren, det er det samme som at bygge W210 front på bilen osv. det kan være lavet med nok så meget feinsmekcerei, men det er lidt som med det gode Citat fra filmen "Road House" elevatore i et udehus, "don´t belong there" :lol:
     
  12. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ser ganske pænt ud :yes:

    Var det ikke besværligt, at adskille spejlkapper fra spejlet, uden at beskadige dem?
     
  13. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Synes det er pænt lavet.
    Vi rigtigt gerne have update billeder når du får tonet glasset lidt, vil helt sikkert gøre underværker.

    Jeg har lavet den hjemmelavede model med 5mm dioder, stort set usynligt men virker perfekt, bare husk at man skal have en diode der kan ses bagfra bilen.
    Helt sikkert en meget bedre ide end at skulle bore igennem forskærmen og sætte det lovpligtige sideBlink

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej du kan jo så både kapper og klips/holder på et af billederne :lol: men nå jo, om det så var svært, tjo.
    Jeg prøvede at tænke mig godt om første gang, så jeg startede med at køre bilen ind på firma værkstedet som kan varmes op til de der 25 grader da der sidder en stor varme blæser i loftet, så efter 1½ Time, så var bilen ikek længere de der -5 grader kold og så ahvde jeg en eller anden idé om at så havde plastikken det lidt sjovere med at blive bøjet og vrikket i, uden at knække :)

    Og det virkede rimelig godt, så jeg har stadig de gamle kapper som jeg selvfølgelig har gemt i æsken de nye kom i 8)
    Det samme med mine gamle solskærme, dem har jeg også gemt da jeg fik de nye med lys i :-D

    Men jo man kunne virkelig godt fornemme at man skulel være ekstrem forsigtig med at pille kapperne af, men det lykkedes mig med 2 brede skrue trækkere at lirke dem løse hele vejen rundt inden jeg så trak dem af. :)
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja jeg kan godt huske da du lavede det, det var også en pæn løsning 8)
    Jeg skal nok smide et billede når de er blevet tonet :coolguy:
    De her har ikke nogen diode som kan ses bagfra da kapperne jo ikke går ud over spejlene, men der sidder jo sideskuds dioder som peger lige ud til siden, så dem fra siden også kan se blinket som jo er dens egentlige funktion.
    Og ja hele idén giver rigtig god mening i og med man slipper for det rust ta selv bord sådan et sideblinke hul det er :lol:
     
  16. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ser rigtig godt ud, både din løsning Brabus og din Bindse.
    Så er spørgsmålet bare hvad vil det koste hvis man ikke er gør det selv mand og skal have en kyndig til at lave det for een? Succes kriteriet her er at det virker og stadig virker efter et par måneder og at det er den billigste mulige løsning. self. må det gerne være pænt og ordenligt men mest lovligt og funktionelt. ingen 3M film eller andre feinschmeckerier nødvendigt. Bare det virker og er lovligt.

    Den eneste grund til jeg spørger er at jeg har købt fine skærme i samme farve, 199 ( der ik er ædt op ad rust ) Og har været så heldig at de ikke har rusttyvene i siderne ( - Blinklys )

    Men det er stadig ik en feinsmecker bil. Der skal ikke ofres ALT for meget på hende, selvom jeg godt ved det lyder ondt! :oops:

    Undskyld gamle tøs.

    Love Mercer
     
  17. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Med andre ord, hvor lang tid og hvad har i ofret i materialer på jeres respektive måder at løse opgaven på, Brabus og Bindse??

    På forhånd tak.

    Jeg bøjer mig i næsegrus respekt for jeres løsninger.

    8)
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis du tager hele processen med er den som følge for mit vedkomne:

    1.
    Bestillingen og afhentning af pakke... ej ok,,, der springer vi lige over :lol:

    Men du får dem jo umalet, så dertil skal lægges noget tid og de er egetnlig ikke særlig svære at male.

    jeg brugte 3 gange maling og 3 gange klarlak af det org. man kan købe hos hos mercedes eks.
    Det brugte jeg måske et par timer på i alt.

    Så skal det jo tørre 1 dags tid gav jeg det.

    Så skal man have afmonteret afdækningen under rattet ved modterkonsollen og begge dørbeklædninger for at komme til at fange ledningerne osv. nu har jeg elstol i føresiden m. Memmory så den tog lidt længere tid end den anden.
    I alt for komplet adskildelse så du står med spejlene i hånden og alle beklædninger afmonteret måske 25-30 min. er man newbee så måske 45-50 min. MAKS :mrgreen:

    afmonteringen af de org. klapper på spejlene skal gøres meget forsigtigt så klipsene ikke knækker, så kan man altid genbruge sine org. klapper til spejlene, denne operation kan godt drille og tage ca. 15 per spejl hvis det driller.

    Så skal der modificeres saves lidt og laves huller til ledninger, trækkes ledninger og tilsluttes strøm og afprøves osv. det tager måske godt 30-45 min. som overslag.

    Så begynder man at samle det hele igen og det går relativt hurtigt, ca. 25-30 min.


    Hvis der nydes kolde genstande under operationen, og man har husket hyggen til projektet og går frem som man lyster, så dobler du bare tiden op, så ender du med større nydelse af projektet efterfølgende, jo længetid og jo sværre der er at komme i mål jo sjovere og federe er det når man kommer i mål :gr8: så ikek noget med at fremskynde sådanne dejlige projekter :mrgreen:
     
  19. Love-Mercer

    Love-Mercer New Member

    Joined:
    26 Februar 2009
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 E 2.0 aut.
    Km:
    221000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hehe. Cool Brabus!! Tak. :D

    Helt sikkert! :gr8:
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Langt om længe en lille opdate til tråden her :D

    Min erfaring har været oplevelsesrig og er følgende:

    1. Man skal ikke forsegle speglende med scilicone, fugt opstår inde i glasende og kan ikke komme ud. :p
    2. Man skal ikke bruge alm. spraylak da det skaller af med tiden og ligner bæ... :p

    Hvad har man så gjort ved dette... :mrgreen: ja for det kan jeg ikke leve med.
    og ombytning var udelukket og nye var også pga. prisen er sindsyg høj. for et sæt.

    Så problem løsningen blev:

    1.
    Man skal forsegle selve printet da problemet med disse spejle er at det er laves og billigste kina print og elektronik der er brugt i dem, det er for at sige det mildt, noget rigtig kina lort.
    Og printet er ikke engang lakeret sådan at det er modstandsdygtig over for fugt og korrosion.
    Dette bevidner mine billeder desværre. :p

    Så jeg fik adskildt begge spejle da det ene efterhånden havde taget så meget fugt ind at det var blevet tisse gult af rust og ir.

    til min store overraskelse faldt dioderne simpelhen af blot man rørte ved dem, og rusten havde taget godt fat på printet og lodeøerne samt ind i dioderne som så var døde. :shock:

    Så ALT på printet blev lodet ud som ikke selv var faldet af og printet blev renset op og sprittet af, så det var klart til at få monteret nye komponenter, både dioder, modstande, dpændings regulatorer osv. blev udskiftet.

    Her efter monteringen blev hele printet forfra og bagfra lakeret med special lak for at forsegle elektronikken mod fugt og korrosion. ganske som vi selv gør på min arbejdsplads hvor vi bla. laver lystavler til vejene som også står ude i alt slags vejr og skal modstå dette. 8)

    Her efter blev parabolerne og glasene grundigt renset for den gule misfarvning rusten havde givet.
    Og det stod som nyt igen. :love:

    Det hele har nu været monteret og været afprøvet i regnvejr osv osv. der er ikke det mindste tegn på fugt i glasene nu og heller ej nogen gullige misfarvninger og dioderne er lidt kraftigere end før, fordi jeg har brugt nogle lidt dyre typer.


    2.
    Men Spejl kaperne lignede jo også noget som var ved at skifte "slange skind" de skallede for fuld skrue, fordi en spraylak bare ikke er god nok. det SKAL være en god autolak/2 komponent lak.

    Så da jeg i forvejen skulle ud og have lakeret forkofangeren på min bil, tog jeg mine sidespejls kapper med 8)
    De blev så både malet og fik lak så de nu holder uden at skalle lakken af. :love:

    Resultattet blev også en del flottere selvom jeg syntes min egen spray maling faktisk belv overraskende god :)
    Resultattet taler for sig selv på følgende billeder. :yes:

    Til sidst mangler jeg nu bare denne toning af de lidt for krystal klare glas i spejlene, jeg har solfilmen til at ligge, så nu skal jeg bare have klaret den opgave også, så vil jeg opdatere tråden igen når jeg har fået tonede dem 8)
     

    Attached Files:

Del denne side