1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sådan bliver de ikke bygget mere...

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af Djarnis82, 2 April 2019.

  1. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    762
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +60 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
     
    • Like Like x 2
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Det er en fantastisk video - jeg ville ønske at Mercedes samtidigt havde taget flere billeder af deres produktion af vognen (eller ihvertfald ville frigive flere).
     

    Attached Files:

  3. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    ... og her var de sidste fra produktionen i Stuttgart og Singelfinden! Så har jeg ikke flere af produktionen på "lager". Men hvis der er andre, så læg dem endelig op her. :)
     

    Attached Files:

    Last edited: 3 April 2019
  4. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Og så er der også lidt fra Porches produktion i Zuffenhausen af 500E'eren fra billedlageret (der kan have sneget sig et ekstra billede ind foroven). :)

    Man er vel lidt miljøskadet, så man har vel altid lidt billeder at kigge på når man keder sig. :D
     

    Attached Files:

    Last edited: 3 April 2019
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Skal vi ikke også lige have nogle fra designfasen?
     

    Attached Files:

  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Og lidt flere fra mock-up-fasen.
     

    Attached Files:

  7. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Prototype-fasen (serie 0).
     

    Attached Files:

  8. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Og præsentationen af den nye bil...
     

    Attached Files:

  9. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Den stolte ledende designer af 124-serien, og hans vision af bilen. Sådan kom den jo IKKE til at se ud - Mercedes' marketingafdeling/ledelse skruede en del ned for designet, og fjernede blandt andet Sacco-plankerne på siden af vognen, fordi man var bange for kundernes reaktion (at den simpelthen var FOR futuristisk udseende på introduktions-tidspunktet - Ford Sierra blev anset for værende for "moderne" på samme tidspunkt) Derfor ligger 124-serien nok ikke så langt oppe på Bruno Sacco's egen personlige liste, fordi han ikke fik sin vilje med 124'serien (ikke til at starte med ihvertfald). Sacco's egen hitliste har W126 som sin personlige nummer 1 (så vidt jeg husker).
     

    Attached Files:

  10. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Og så blev der også senere eksperimenteret med lidt mere eksotiske drivlinier - blandt andet en turbinemotor, og en model som kører på brint (tror jeg det var). Udover brint-modellen, hvor ser man så lige at der bliver eksperimenteret med andre typer motorer mere (ikke at det giver mening at prøve at udvikle mere på forbrændingsmotorer, hvis udviklingen fortsætter på nuværende måde).
     

    Attached Files:

  11. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    762
    Likes Received:
    59
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +60 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hehehe, fedt. Man kan altid regne med et historisk indspark fra dig, Eddie. Har ikke set "mock-up" før.
     
  12. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Mock-up er bare mit ord for det, når jeg sammenligner med hvordan vi arbejder i mit firma. Det er når man tager den videre fra en statisk lermodel, til noget som er mere brugbart til videre designbeslutninger - men stadig en del af designfasen. Det er egentligt ikke selve designfasen som er den store hemmelighed - det er hvordan man går fra 1 enkeltstyk mock-up til 200 stk. serieproducerede serie-0 biler ude i fabrikken. Der ligger en masse arbejde i udvikling af værktøjer, procedurer mm. - først derefter vil de fysiske fejl på designet under samle-fasen vise sig (huller som ikke passer mm.). - altså ting som man ikke lige opdagede under designfasen, eller generelt måske bliver nødt til at ændre komponenter eller procedurer, for at serien kan samles nemmere, fordi noget ikke lige var som man forestillede sig i virkeligheden.

    Iøvrigt var Mercedes allerede fremme med test af selvstyrende biler under 124-æraen. Den tror jeg vi har taget tidligere i forum, men ellers er der lige et fint billede af bilen indvendig. Bemærk den store røde knap i midten... HALT!!! :D
     

    Attached Files:

    Last edited: 4 April 2019
  13. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Her er iøvrigt nogle bedre billeder i denne artikel af den kørende prototype.
     

    Attached Files:

  14. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    557
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Og når vi har begyndelsen, skal vi også have enden - vist via en samlet produktions-oversigt. Billedet vedlagt viser bil nr. 2.500.000 produceret, og er dermed i slutningen af samlet antal producerede biler. Så ved billedet, lakkede det allerede mod enden for 124-serien - 210-serien var formentlig allerede klar til en serie-0, på det tidspunkt.
     

    Attached Files:

    • Like Like x 1

Del denne side