Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Renovation af M103

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af Stofberg, 31 Januar 2014.

  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
  2. Mussemand

    Mussemand New Member

    Joined:
    10 Marts 2012
    Indlæg:
    120
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi a6 v6 2,8
    Km:
    300000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    mercedes w124 2,3
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    feedt feedt, men når du nu tog det hele ud, hvorfor så ikke skifte til en 3liters ? den skulle passe næsten lige over?

    på den anden side er det 12hk der skiller dem:D

    kh cj
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    * 3 liters passer direkte over i, og de 22 hk kan tydeligt mærkes - 3,0'eren har jo også meget bedre moment
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Fedt project 8)

    Tænker også på det samme, hvorfor ikke en 3.0 er i hullet i stedet for?
    Hvor har du fået portet toppen henne?
    Hvis du går efter effekt, hvorfor beholder du så ikke den orginale luftfilterkasse? fordi det filter kit du har på der, trækker jo varm luft ind fra motorrummet + at selve filter fladen er mindre end på det orginale filter også ville udluftningsfilteret med tiden sovse din ny pusset motor godt til med oliesnask! Men motoren får selvfølgelig en sprød lyd :-D
     
  5. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    lækkert! det ser ikke ud til at der har været de store ben i det for dig ? ;)
     
  6. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jaa planen var en 3.0motor.. men sælger var ikke rigtig til at skubbe ud af starthullet og da bilen stod hos mester måtte jeg rubbe neglene! så derfor fik min egen bare den store tur.. alt jeg har slebet ned som (starter - servoolie beholder etc) har fået klarlak så de skinner og ikke bare lige bliver beskidt igen :D,

    ang knastudluftningen så¨er jeg faktisk igang med at bygge en "oil catch can" så jeg kan filtrere alt skidtet fra + det ikke kommer i motoren.. personligt synes jeg motoren er mere rolig og den går bedre på literen (min rekord er 12,5km/l)

    Tænkte godt på original filteret og så gøre ligesom Brabus / AMG med en ekstra slange, men går i planer om en "hygge" turbo alligevel så fik en plastic-svejser til at lave en studs + at som den sidder nu er den ved lygtens indsugningshul som blæser godt, måske en lille kasse til den eller lign - dog vil jeg lige sige at mit brian filter brøler ikke og det er jeg faktisk glad for da jeg nyder lyden af min hjemmelavet 2,5" gennemgående udst (catback) som nu også er lagt helt op under bilen så den ikke skraber mere 8)

    Portningen har jeg selv udført efter at jeg i et rigtig langt stykke tid har studeret og obseveret fagmænd indefor branchen om Pro's / Con's og jeg føler da jeg har har lidt flair for det - hele topstykkets indsugning gik fra rug til 100% glat dog ikke indsugningsrørene som KE-jet er tilsluttet da jeg kunne forstå at de rug kanter der skaber turbolæns som vil mixe luft / benzin mix bedre og uden det vilde tab, dog ved turbo får den helt nye rør.

    Nu mangler jeg bare at skifte et par vakkum slanger så den ikke slukker 2sec efter den er startet :lol:

    Edit - fik faktisk også en Alusvejser i nærheden til at redde mine originale 17" Mercedes som var købt for 300kr med skade og fikset for en kage :lol: og det er simpelt hen fantastisk arbejde de har haft lavet !
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Der har været nogle ting som har drillet, det der tog længst tid var afrensning.. men det har taget ret lang tid vil jeg sige, det har været min første motor jeg har taget ud og sat i igen, men dette betyder jo intet hvis man elsker bilen :D
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det sku frisk gjordt 8)
     
  9. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Drømmebiler fortjener alt :D

    nu skal der bare "finpudses" og færdiggøres "keyless go", tid og penge er mangelvare som altid :lol:
     
  10. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu os lige den hjemmefuskede 2,5" udst som ikk skraber på mere :lol:
     

    Attached Files:

  11. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
  12. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så fik man den første køretur (prøvetur) idag og hold nu kæft den kører godt!

    1: Den tager hurtigere omdrejninger
    2: Den har en meget mere rå lyd i tomgang fra udst
    3: Den føles bare helt ny :lol:

    om en Portning er grunden kan man jo ikke sådan lige sige.. men lyden i tomgang har vel noget med det forbedrede flow fra portning at gøre, ville jeg mene, da ingen af mine gamle pakninger i den region var beskadiget :)

    Konklusion: bedste ting jeg nogensinde har udsat min bil og mig selv for :D olieforbruget skulle selv gerne være væk nu men det vil tiden vise og forhåbenligt være til min fordel :mrgreen:
     

Del denne side