Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Problemer ved kold

Emne i 'Diverse Drivline' startet af Chrille, 3 Juli 2014.

  1. Chrille

    Chrille New Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    204000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej,

    Vores nye 230E laver lidt problemer. Jeg håber i kan komme med ideer til hvad der kan være galt.

    Nedenstående problemer sker kun ved kold motor. Den kører fantastisk når den bliver varm.

    Tager lang tid om at starte.
    ABS lyser når bilen startes.
    Ved tomgang falder omdrejninger periodisk ned så den er tæt på at sætte ud.
    Hvis den får lidt for meget gas så dør den og kan ikke starte før man sætter den i park.

    Er der nogen ideer til hvad jeg kan kigge på?

    På forhånd tak :)
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Mener det er standard, at bilen kun kan startes i P.

    Men ellers lyder det som OVP relæet, det er der skrevet mange indlæg om herinde, så søg lidt.
     
  3. Mikael L

    Mikael L Member

    Joined:
    14 December 2008
    Indlæg:
    825
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    S124 E36T AMG
    Km:
    0
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    S212 E200 CDI BE
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014


    ....eller N
     
  4. Chrille

    Chrille New Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    204000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay, kan OVP virkelig også drukne / give for lidt brændstof til motoren? (Nu spørger jeg bare dumt)
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,248
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Problemer ved kold

    OVP relæet kan fucke alt op.
    Kun dæktrykket går fri

    sendt fra mobilen, med Tapatalk2.. formentlig i arbejdstiden
     
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    OVP relæ er også det første jeg tænker på, ud fra de symptomer.
    Husk at købe 201 540 3745 og ikke 201 540 3245 (3745 med 2 sikringer er meget bedre end den gamle type)
     
  7. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Re: Sv: Problemer ved kold

    :D
     
  8. Chrille

    Chrille New Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    204000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Fedt nok. Så må nok lige slå et smut forbi jer i gørløse :)
     
  9. Chrille

    Chrille New Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    204000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Af hensyn til videndeling runder jeg lige fejlen af.
    Rigtig nok løste et ovp relæ problemet med tændingen og abs'en. Den hang også og dinglede så kunne måske være at der var en løs forbindelse.
    Derudover blev der skiftet strømfordeler og rotor, hvorefter den går perfekt i tomgang og endnu ikke er gået ud.
     
  10. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Re: Sv: Problemer ved kold


    LOL, er du nu helt sikker :D :D
     
  11. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvordan opfører den sig ved koldstart nu?

    Den skal helst starte rent, og hurtigt og det første stykke tid hvor den varmer sig op skal tomgangen hæves til 1200 omdrejninger, er alt dette ok så har du en velfungerende indsprøjtning og elektronikken er i orden..

    OVP relæ bliver ofte defekte på disse modeller og er en fornuftig ting at skifte, jeg har selv oplevet at nyere relæ'er blev dårlige, trods sikringer var ok!
     
  12. Chrille

    Chrille New Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    204000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den gør præcis som du beskriver. Det er først når jeg sætter den i D at omdrejningerne falder.
    Det skal siges at ovp relæet var af den nye type med to sikringer, men det lignede et uoriginalt. Så der er kommet et originalt mercedes relæ i.
    Det var ikke muligt at fastgøre det på nogen måde, så det hang og dinglede. Jeg stripsede det nye fast, da jeg ikke formoder at det er særlig godt for noget elektronik at blive rystet frem og tilbage inder kørsel.

    Eneste problem jeg stadig har er at når jeg giver gas fra stille stående, lyder det som om noget rasler fra motor rummet. Jeg ved ikke om det er normalt for mercedes eller om der er noget der har revet sig løs. Det er kun de første par 100 omdrejninger ved acceleration at den gør det. Den gør det slet ikke ved højere hastigheder, og det er ikke noget som påvirker kørslen.
     

Del denne side