Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Problemer med at starte med driftsvarm motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Thomasu, 7 Maj 2018.

  1. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Hej,

    Jeg har luftet dette tidligere herinde, men igennem vinteren har der ikke været problemer.
    Min 230 E M102 starter fint og for det meste første gang hver morgen. Men hvis jeg har kørt motoren varm og slukker motoren i 30 min til en time, så tager det flere forsøg, før den starter. Det er som om at jo højere ude temperaturen er, jo værre bliver det. Nu har vi jo nogle dejlige sommeragtige dage for tiden, og her er det problematisk.
    Jeg har rimeligt nyt kabelset, strømfordeler og alt det der og næsten et nyt batteri.
    Er der nogen som har et par gode råd til hvor fejlen evt. kan opstå?

    MVH
    Thomas
     
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Kunne godt lyde som slidte eller beskidte dyser som drypper og lukker tryk af - alternativt også temperatursensoren til KE'en, eller trykakkumulatoren som sidder sammen med benzinpumpe og benzinfilter. Men nok højst sandsynligt dyser.
     
    Sidst redigeret: 8 Maj 2018
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    som Eddie siger så prøv nye dyser ! Det har været op før hvor man har prøvet alt ,og så har det været dyser!
    chr
     
  4. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Tak for forslag. Jeg fik skiftet alle dyserne hos JTC for ca. 3 år siden, så jeg kan ikke forestille mig at det skulle være dem. Nu ved jeg ikke lige hvad KE'en er, men temp sensoren, er det den som sidder på toppen af ventildækslet? Der sidder en føler til køleren (viskose kobling) samt en anden føler.
    Trykakkumulatoren kan være en mulighed - motoren starter lige pludselig, når jeg har forsøgt et par gange i ca. 10-15 sek af gangen. Når den så starter, så er omdrejningerne lige over 1000 omd pr min, men falder så lige efter til normal tomgang uden ujævn gang. hmmmmm....
     
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Med hensyn til temperaturføleren til KE'en, mener jeg den sensor som måler for indsprøjtningsanlægget. Den er relativt nem at kontrollere, hvis man har data for sensoren - men jeg har hverken data eller lokation på sensoren, medmindre det er den samme sensor som på M103? Så det må en anden byde ind med.

    Dit sidste svar undrer mig dog lidt... larmer din pumpe meget, når du sætter tænding på første gang i de første par sekunder? Så kan det være akkumulatoren, men 3 forsøg af 10-15 sekunder, lyder af noget andet. Pumpetrykket bør være max. efter blot et par sekunder - selv med defekt akkumulator. Uden at forvirre sidder der også en kontraventil i røven af pumpen som skal holde trykket, måske det kan være den. Men det lyder stadig som dyser som udgangspunkt...
     
    Sidst redigeret: 9 Maj 2018
  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    • Like Like x 1
  7. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Thomas hvis du har lufte det herinde før, hvilke svar fik du så den gang ??? Min har samme problem, men hvis jeg træder speeder ca 2 cm ned når den er drift varm, så starter den med det samme, om morgen starter den fint, men når jeg skal hjem om eftermiddagen, så er den godt nok ikke glad for at starte og slet ikke efter at det er blevet så varmt. Jeg har næste lige fået skiftet tempeartur føleren (650kr) og det hjalp ingen ting. Hvis i mener at det kan være indsprøjtnings dyserne der er Thomas`s problem, fordi de drypper, hvorfor starter den så fint om morgen hvor den har stået og " dryppet " hele natten.
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    "hvorfor starter den så fint om morgen hvor den har stået og " dryppet " hele natten."
    Der får den ekstra benzin fra kold starts system tror jeg !
    Chr

    Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
     
  9. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Vakuumlækage, lækkende koldstartsventil eller fejl på systemtryk (enten lækage i kreds eller fejl på pumpe eller akkumulator, som Eddie skriver), skive ved blandingsanlæg ude af justering (fx pga. mager prut i indtaget - ses ofte!), eller fejl på lambdasystem. Tror godt du kan se bort fra dyser i første omgang, hvis de kun er 3 år gamle. Indsprøjtningsføler giver fejl ved koldstart - ikke ved varm motor. Der er flere muligheder, men dette er i hovedtræk de væsentligste årsager.
     
  10. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    Mange tak for jeres svar. Jeg vil se om jeg selv kan fejlsøge på noget af det. Jeg melder tilbage, hvis jeg løser problemet.
     

Del denne side