Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Performance dele til M103 2,6

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af Stofberg, 20 December 2012.

  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    for at være ærlig motore med 2v per cylle er slet ikke til fremad gående kørsel! så hvis det skal være stører skal det være ordentligt! ^^ 12v er og vil altid være sløve iforhold til 24v :D og sådan er det :p så tror bare jeg holder mig til min trofaste motor :D

    Dog har jeg en plan om endag som fritidsprojekt at ombygge en 12v til 24v.. bare fordi det er en "milepæl" i min lærertid ;) hehe kunne være sjovt hvis det virker! :lol:

    det eneste der dog mangler på den er at igår døde min "knap" i P gearet så den ikke kan starte i andet en N haha :D (den sande dommedag kom alligevel) :p
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville sige, at lige presis den motor type kan der hentes en hel del på, kun via et nyt optimeret udstødningssystem.

    Eventuelt også lette svinghjul, skarpere knast, lidt højere kompression, kraftigere tændspole og et andet luftfilter.. Så kan den vel godt komme op på de 185-190Hk
     
  3. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    se det lød jo meget godt i mine øre :p, men som udgangspunkt skal man vel selv bygge udstødningen eller kender du en side hvor de rent faktisk stadig producere? :cool: :)
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    eller 2 små turboer ??????? og et 24V topstykke ??
     
  5. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kan man da "Bare" konvetere den til 24v? eller er der en stor ombygning til? for det kunne klart være den fedest opgradering hehe :)
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Desværre ingen hjemmeside med færdige dele..
    Der skal man være lidt kreativ og det gælder generelt alle MBér, det er begrænset hvad man kan få til dem for menneske penge..

    Som tommelfinger regl, siger man 1000,- for hver ekstra % hk man får og det holder egentlig fint stik til MB
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hehe så er det nu lidt heldigt, jeg lige har læst teoretiske og praktiske forklaringer ang udstødninger, men så må jeg hellere skaffe mig noget rør :D og en Varex Bagpotte evt ( de har en fjernstyret lyddæmper ) inbygget hvilket kan være smart til syn tænkte jeg eller hvis man blot ikke gider hører bæstet brøle :D

    http://www.xforce.com.au/about-varex-re ... uffler.php
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Useriøst udstødnings system.
    Alene det at de færdig bygget systemmerne til BMWer og ikke til Mercedeser siger alt :mrgreen:

    Der står intet om åbne og lukke hastighed på det og så er standart stikket et cigar stik :shock:
    Fordi det jo sådan man laver sådan noget NOT :?

    Og så bruger siden flash til sine video klips, so not up to date rules

    Men ellers lækker nok hjemmeside og sikkert nogle fede og "dyre" udstødninger.
    Og de er noget smartere end at skulle have monteret et løst spjæld da det kræver costum made udstødning.
    Med dem her er det for de biler som de laves til et plug and play job.

    Jeg savner dog stadig med sådan en fin styring at udstødnings systemet kunne styres via motoromdrejningerne hvorfor vigtigheden af åbne lukke hastigheder kommer ind i billede.
    Dette kan umuligt være svært at tilføje deres controle boks.
    Hvad jeg ikke fatter er hvad hulen skal man med et Remote system til det.
    Det giver da minus mening :| en knap er da det bedste
     
  9. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    altså Kære Brabus nu er du lidt en sur nisse :lol:

    At kunne lukke det er jo fedest hvis Paderne bliver misundelig nok på "stjernen" til at vende om :D hvorefter man med udskyldigt udtryk og charme kan sige "min bil larme da ikke hr betjent" :D for ikke at nævne til syn kan de ikke brokke sig over 120DB ved fuld spade :D hahaha

    At der er 3 modes er jo lækkert hvis damen skal med! :) btw Varex udstødninger er kun bagpotte hvilket os er det eneste de kan finde ud af :p.. grunden til de bruger Cigar stik er fordi de fleste biler idag har sådanne stik i bagage rum.. men klart ville man koble det direkte til batteri via tænding 8)


    oh glemte lige.. man kan jo fører DIREKTE 2,5 -3" rør igennem til bagpotten og styrer lyden derfra = Flest HK på udstødning hvis man da har lavet det ordentligt! - og det er i min verden 100x mere win end en udstødning med adskillige potter :lol:
     
  10. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Pas på ikke at droppe mellempotten, hvis du har en sart kæreste/kone som IKKE mener at Motor musikken er cool med kun Eisenmann potten til at tage overtonerne :evil: :cry:
    Det måtte jeg sande :cry: :lol:
    Heldigvis kunne JTC finde en mellempotte som lige akkurat kunne tilfredstille kæresten :D (og synsmanden, når bluestar skal tjekkes) :lol:
     
  11. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er os derfor jeg vil have mig en Varex potte på eller lign system så manb hurtig lige kan lukke for lyden da jeg selv elsker lyden af R6/V6 eller V8, dog er de godt nok peberede de Eisenmann :eek:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Overhoved ingen sure nisser her, men hvis du har fulgt lidt med i nogle af de andre indlæg omring udstødninger, så vil du se det er det samme jeg skriver der ;)
    Jeg synes jo netop iden er super, men i stedet for at have nødvendigheden af en OFF og ón funktion når man ikke ønsker den larmer, så er det jo en super automatik at den eks kunne åbne for lyden på fuld skrue når du bevæger dig op over eks 5000 omdrejninger, som ofte kun forkommer når du i forvejen fyre til bilen :mrgreen:
    Og når du så er færdig med at leje eller overhale osv. Så lukker den selv ned igen, precis som du nok alligel ville bruge ón og OFF funktionen.
    Fordi at Cruise med fuld udblæsning i de lave omdrejninger hvor motoren ikke laver noget, er alligevel sådan lidt la la, honda gadedrengs t-helveds udstødnings agtigt, med mindre man har V8er :mrgreen:
    Så ud med fjernbetjening og cigar stik og ind med omdrejnings regulerbar ón OFF styring :gr8:
    Dog stadig have knappen med 3 funktioner så den kan stå i OFF eller rpm styret, eller altid fuld on.
    Sådan havde min inginør hjerne tænkt hvis jeg havde lavet en styring og ikke tænkt, ah vi skal da have en Remote controle og cigar stik på :roll: undre mig de ikke også har bygget lys i afgangs potte, :mrgreen:
    Jeg kan i min vildeste fantasi ik se hvad Remote systemet gør godt for, hvad og i hvilke situationer er det tiltænkt :|
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det i øvrigt sådan de professionelle tunings firmaer gør for at maksimere effekten i toppen og stadig have en udstødning som er lovlig ved de omdrejninger hvor den ikke må støje.

    Både HGP Og HKS har disse systemer til turbo motorer for at få dem støj godkendte ;)
    Men for sted skal være lovlige skal de netop være automatiske og der må ikke være mulighed for åbning af lyden ved de lavere omdrejninger 8)
     
  14. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    tjoo din idé var fin hvis ikke motoren normalt skulle lyd godkendes ved 4000rpm, men vil dog sige personligt at jeg kan nu godt lide motorlyden fra en R6 især m103 motoren.., alt hvad der er stille og roligt er jo begrænsning min kære Brabus :lol: og eftersom der ingen krav er til Mellempotter er det da sjovere blot at have en ON/OFF :) og som tidligere nævnt især hvis Fruen skal med en tur.. hun er jo ikke altid uden hovedpine :lol: og ærligt talt Brabus du kører vel ikke over 5000rpm i byen heller! - Low 'n' Slow with Cruise control 8) :D
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hmm.. Hvid du mener en M103 helt uden mellem potte lyder godt plus en sports potte.
    Så tvivler jeg på Ddu har hørt et sådan system, eller også hardy en meget ekstrem lyd smag.
    Som før nævnt. Ala Honda gade drenge udstødning fra T-Helveds butikken.
    Det er helt sikkert ikke min stil :p
    Men tror du misforstår, jeg er netop ude over at skulle bruge min OFF ón knap hele tiden fordi det kan stilles til altid at åbne når man fy den af som ved over 5000 snoninger ;) her ville ikke have noget i mod den i alle tilfælde var larmende.
    Du fyre den alligevel ikke af her hvis policen er der :lol:

    Og i grunden synes jeg at en udstødning larmer og kan Best defineres som støj, hvis den ikke bare holder mund når motoren jo ikke laver noget eller anstrenger sig. Det er i mine øjne et wanna bee effekt for dem som ikke har en motor til at underbygge de rent faktisk har noget at have lyden i :whistle:
    Jeg synes selv jeg i forhold til normaler ude på vejene har noget som har en del mere overskud og hvorfor så reklamere unødigt med det med mindre man viser tænder hvis du forstår :mrgreen:

    Men sådan er vi jo så forskællige 8)
     
  16. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah, den yderste lyd i en 190er den får du så her.

    Og den lyder meget bedre end det brummeri der :mrgreen:
    Ah, men hør nu den fede "motor" lyd, det kan ingen udstødnings lyd hamle op med :love:

    :arrow: http://m.youtube.com/watch?v=bVVSeJcE3xY

    Fuck en sliber car det må være.
    Men den skulle bare NOT have været RØD :shock:
    Sådan 199 blå,sort eller 040 sort

    0-100 på 5,8 og 272 på toppen, der skal selv ret nye mercedeser have noget vildt under hjælmen for at følge med :mrgreen:
     
  18. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Vi er modsætninger min ven! 8) og det skal der være plads til :D hehe
     
  19. Superman

    Superman New Member

    Joined:
    19 Juli 2012
    Indlæg:
    448
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W210 E290
    Km:
    506000
    Årgang:
    1997
    Njaaa. Du er bare ung og Brabus mere moden.. :lol: - Hvor folk vil have lyd fra motoren henne, er om oftest også her at de har valgt at placere alle højtalere og alle deres VILDE subs :oops: ;)

    - Det er i alderen forskellen er.. Og jeg er på Brabus side på trods af mine kun 20 år rules :nakkal:
     
  20. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Dog kender jeg adskillige "old boys" der har gennemgående potter på deres gamle drengerøvs biler og hvad de ellers kan slippe afsted med! så tror nu bare det er et spørgsmål om mening ligemeget hvilken alder du har ;)

    men hvad er der nu galt med højtaler bag i bilen? :p

    og jeg er da 23 og stadig vild med motor brøl :lol: always will be :whip:
     

Del denne side