Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Pakning i gearkassen - hjælp!

Emne i 'Automatgear' startet af TC260, 14 Juni 2018.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg skal have skiftet den lille O-ring der sidder på den pin der holder "pressure control" vippearmen i gearkassen - pakningen er ikke tæt og den lækker gearkasseolie. Se de vedlagte foto.

    Spørgsmålet er - hvordan får man denne pin afmonteret og pakningen skiftet?

    Det er ikke til at se hvor den ender inde i gearkassen, og man kan dermed ikke se om den blot skal trækkes ud af siden eller om den er fastgjort inde i gearkassen (med en låsepind eller lignende).

    Er der nogen der kan svare på det - evt. ligger inde med en teknisk tegning der viser hvordan pin'en er fastgjort?

    1-Utæt gearkasse1-270418-red.jpg 2-Utæt.jpg 3-Utæt.jpg 4-Utæt.jpg 5-Utæt.jpg 6-EPC-MB300SE-automatgearkasse-Bowden kabel2.jpg
     
  2. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Kan det virkelig være rigtigt at alle I kloge og vidende Mercedes mekanikere må melde pas på denne?

    Der må være nogen der har været ude for dette, som kan hjælpe med et svar.
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Denne opgave er måske mere omfattende end du er klar over, men i hvertfald skal skiftehus/ventilblok afmonteres, og selv om gearkassen frigøres fra ophænget, tvivler jeg på der er nok plads til at udføre reparationen som du tænker på, gearkassen skal muligvis afmonteres, tror du skal kontakte jan fra benz service i herlev, han er specialist i MB Gearkasser..
     
  4. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Ja, jeg kunne godt se at det enten var simpelt (...at man bare kunne hive pin'en ud) eller at det var kompliceret (...at der skulle skilles en del ad). Det var så desværre det sidste - æv.

    Ved afmontering af skiftehus/ventilblok - skal man forvente at der falder løse kugler eller lignende ud?
     
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    søg på 722.4 valve body removal, det kan lade sig gøre men jeg vil stadig placere opgaven i den svære ende af diy skalaen..

    Men hør evt. jan fra benz service i herlev måske er prisen meget rimelig - jeg ved ikke hvad sådan en omgang skal koste men det skader ikke at forhøre sig..
     
  6. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Ja, jeg har accepteret at det nok kræver ekspertbistand. Man kan sikkert godt selv skille det ad, som vist i videoen, men det skulle jo gerne samles rigtigt igen. Kunne dog lugte lidt at en halvpebret operation.

    Takker for input, Patrick. Jeg taler med Mercedes på mandag, og prøver at fange ham Jan.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Pakningerne ved bremsebåndene er nemme nok at skifte, det kan gøres ved at vippe gearkassen lidt ned så der er plads til at arbejde.
    Den lille pakning ved skifte armen er mere besværlig. Det rigtige er at trække skiftehuset ud af gearkassen og så kan man trække armen ud og der efter skifte pakningen. Men i bund og grund kan det hele gøres uden at afmontere gearkassen.
     
  8. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Se hvis man nu er lidt kreativ så sliber men den lille tap af i mitten og banker en Kobberskive i
     

Del denne side