Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Opgradering til AMG C63 Bremser

Emne i 'Bremser' startet af SOBATECH, 1 September 2016.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Så fik jeg sat nye Bremser på. Og det var ikke så slemt det eneste jeg skulle vat at CNC Fræse nogle nye Bremseåg og bore nogle nye huller i navene til den skrue der holder Skiverne fast
     

    Attached Files:

  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nice, så skal de røde Brembo vel bag på ?
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Shit, det er noget af en diameter- og friktionsforøgelse! Flot.
    Gør du noget ved bagbremserne? Jeg tænker mht. nyt rotor-kaliber-greb, vægtfordeling, temperatur, pedalvandring osv. Spændende projekt!
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Har lige været ude og køre en prøve tur. NU kan den Bremse. ;jubiSå nu skal vi have en støre Motor i :bad:
    De røde Brembo Kalibre skal ikke bag på for den har en tendens til at over bremse på baghjulene. Det havde jeg ikke forventet med de kæmpe bremser på forhjulene
    Men jeg ved ikke om der er en Bremsefordelertryksventil på en R129
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Djarnis
    Nej indtil vider så har jeg faktisk opgraderet bagbremserne fra en 124 stationcar de køre med lidt støre diameter og er ventilere
    Men jeg skal have fat i Bremsekaliberne fra en C63 bag den har jeg desværre ikke
    Men jeg er overrasket over den overbremser meget lidt på baghjulene. Da jeg var ude og prøvekøre havde jeg pillet sikringen ud til ABSen for at den ikke skulle blande sig.
    Så den sætter jeg i igen så må jeg se om det ænder sig på turen til Roskilde Havn i aften
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det må siges at være et veludført stykke arbejde. Ser godt ud:)
     
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Kan dine hjul så være der, eller skal dine fælge lige på høvlebænken ?
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Reduktion af bagbremser styres i abs blokken

    Sendt fra min Lenovo A6020a40 med Tapatalk
     
  9. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Patrik Ja det må den. Efter jeg har sat sikringen i igen så bremser den helt Perfect
     
  10. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Nej ikke helt jeg måtte sætte en 10mm Spacer på ellers køre den på Kaliberen. Men jeg kan fræse på bagsiden af fælgen som vi gjorde på dine
    Jeg skal også havde fikset et par nye Ankerplader mon ikke man kan tilrette en fra en C350er det er det skiverne er købt efter
     
  11. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Jamen, det er jo et fedt projekt og en spændende prøvetid.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har lige fået lov og køre dem RIGTIGT TIl og nu blev skiverne blå...
    Der skal større bremser på Søren, det duer jo ikke. Men bare brug mig som test køre, så får du "worst case scenario" udspillet i en fart
    Og ja Shiiit den kan bremse mand
     
  13. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    Kan de værre der med en 18 tommer ?? Har nemlig selv 2 ML 63 kalibra liggen...
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det er ikke til at sige, det kommer helt an på fælgens indevendige opbygning. Jeg mener, Søren måtte trække kaliberen lidt ind for at kunne være der med hans 18", men du må lave en prøvemontering.

    Ellers byder jeg gerne på dem ? :yes:
     
  15. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    SOBATECH hvad er det for en donkraft du bruger?? ser spændende ud!
    chr
     
  16. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det er en servicelift.
     
  17. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    De kan ikke være i en 18" Fælg med de originale Ø400mm skiver derfor satte jeg Ø350mm på
    og alligevel måtte jeg sætte en 10mm spacer på

    Det er en Service Lift den kan løfte 1.2M. Og i de tilfælde hvor liften er i vejen sætter jeg 3 Høje bukke under

    Hilsen Søren
    SøBaTch
     
  18. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    Okay, tænkte det nok. Måske os lidt overkill til min 280Te hehe ;)

    Bendix: Jeg skal nok vende tilbage omkring de kalibre. Er pt hægt lidt op på arbjedet. De ligger lige pakket ned.
     

Del denne side