Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Olietryk Hjælp!

Emne i 'Alt om Olie & Olieskift' startet af Funder, 5 Marts 2013.

  1. Funder

    Funder New Member

    Joined:
    20 Februar 2013
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    500397
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu har røg fået købt et oliefilter fra Thansen og fået det monteret, nu spinner hun som før! ;-)
    Mange tak for hjælpe alle sammen! :)
     
  2. Funder

    Funder New Member

    Joined:
    20 Februar 2013
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    500397
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
  3. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Var det så tilstoppet filter, som gjorde at olietrykket ikke kom så højt op?? :slap:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det nemlig utrolig godt råd som ofte måder meget misforstået.
    Olien skal være mellem min og max og aldrig fyldes op til max mærket.

    Endnu en meget vigtig ting som er adviseret Mercedes værkstederne med henhold til samtlige modeller er at man altid skal tjekke olien ved at lade den aftørret oliepinden side Mindst 3 sek. Og helst 5-10 for at sikre sig olien trækker op på pinden eftersom olierøret stikker ned i olien og denne presses lidt tilbage i røret når pinden stikkes ned.
    Så olien skal have lov at trække op i røret og dermed på pinden i nogle sekunder.

    Jeg ser rigtig mange der nærmest i en og samme bevægelse stikker pinden ned og hiver den op igen, som var det et tryk på en knap.
    S får man næsten med garanti en alt for lav måling og få derved påfyldt for meget olie som kan skabe olieskumning som giver dårligt olietryk og smøring.

    Man kan jo selv gøre forsøget, først den hurtige pistol metode og dernæst lade pinden sige i 5 sek. Inden den trækkes op 8)
     
  5. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    min 300TE havde et elendigt olietryk da jeg fik den.
    forrige ejer sagde at i de 1½ år han havde haft bilen.. der var den ALDRIG oppe på 3 i olietryk.. MAX 2½. !!!!
    også ved KOLD motor !!!!!!!!!!!! :shock:
    og det har jeg ALDRIG oplevet før !
    så jeg var da ved at overveje en lørdag med et motorskift !!!!!!!!

    men den fik nogle smæk en dag..(var LIDT ligeglad da jeg havde en motor på lager..) på motorvej.. ca 40 km.. med 170-180 km/t.. hjem over graven.. af med olie og filter.. og nyt ORIGINALT filter på (ikke noget T-svansen pis på min bil)... og ny olie... så kom viseren på 3 !!!!
    kører jeg på motorvejen 50-100 km.. med 150 km/t og drejer fra og holder ved f.eks et lyskryds.. så står trykket på 1½-2 bar i tomgang.. så det var sku overraskende.. og jeg sparede min reservemotor.. hehe

    så filteret har noget at sige på olietrykket..
    og jeg fandt så også ud af at i de 1½ år forrige ejer havde bilen har han IKKE skiftet olie og filter !!!!!! :shock:

    og jeg VED at på de gamle 123'ere 230E.. der sidder olietryksmåleren EFTER oliefilteret.. så der har det rigtig meget at sige !!

    mvh Michael. bluestar
     
  6. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    lige en detalje ang filter fra t svansen ! der er ikke lige så mange lameller inden i filteret som et orig filter og det skal man jo bare være klar over ! prøv og sammenlign direkte de to filter så vil du se det

    :D :D :D :D :D
     
  7. hanne

    hanne New Member

    Joined:
    31 Maj 2013
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250E
    Km:
    300000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.

    Min 250'er (diesel årgang 1991) er begyndt at gøre det samme de sidste dage. Den fik ny olie og oliefilter i februar, så det skulle være ok.
    Bilen har spadseret 550000 og motoren ca. 300000.
    Olietrykket står på 3 ved kørsel og tomgang i kold tilstand, det falder så i tomgang til ca. 1 når bilen er varm (ca. 85 grader) og stiger til 3 igen når jeg kører med 2000 omd. eller mere. Dvs. at olietrykket kan være mellem 2.5 og 3 når jeg kører med lavere omd.
    Er det normalt ? Jeg vil nødig have at min skønne "gamle dame" ikke er i topform, det er den bedste bil jeg nogensinde har haft.
    MVH Hanne

    Engang Mercedes, altid Mercedes :-D
     

Del denne side