Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Nøgler udgået til W140, R129, W163 og tidlig W210 i USA (EU?)

Emne i 'Ordet er frit' startet af Eddie, 30 Januar 2018.

  1. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Hej.

    Vil bare lige gøre opmærksom på at nu udgår nøgler til W140, R129, W163 og tidlig W210 indtil videre i USA. Dvs. at nøglerne simpelthen ikke kan købes længere, og Mercedes magazine anbefaler at adskille sine nøgler og lime transponderen fra nøglen fast i nærheden af nøglecylinderen, således at bilen stadig kan startes i tilfælde af at man mister sine nøgler, og dermed kan købe en uoriginal blank nøgle uden transponder.

    Årsagen skulle være at Mercedes ikke længere kan skaffe delene til at lave nøglerne med (det må være transponderne til startspærren), og dermed ikke længere kan levere reservenøgler til biler produceret fra '90 og helt op til 2005 i USA. Hvordan reservedels-situationen i EU ser ud, det er nok en anden ting - men der er jo nok en risiko for at det forplanter sig længere tilbage som ringe i vandet.

    Jeg har hørt lignende rygter vedr. W123 og W201 for USA, som udover nøglerne også gælder for hele nøgle-assembly'en. Men der er meningen vist at det skal udgå fast. Mercedes vil åbenbart VIRKELIGT gerne af med youngtimer-modellerne i USA - bevidst eller ubevidst.
     

    Attached Files:

  2. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej....

    Det er så ikke kun i USA at problemet er:(
    Klapnøgle til min 124'er fra 1994 kan heller ikke få's mere;aargh
    Og jeg har kun EN nøgle....
    ØV...

    Med venlig hilsen

    Claus...
     
  3. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Ja, det er ikke så morsomt... Men faktisk er det biler helt op til 2005, som nøglen er udgået til... det er kun 13 år gamle biler som i dansk forstand er relativt nye, og som der stadig kører masser rundt af - det er lidt ringe.

    I yderste konsekvens ender man op med en meget dyr og tung brevpresser i indkørslen - det virker lidt useriøst, selvom de dog vist arbejder på en løsning (som de dog ikke er kommet op med, her snart et halvt år efter).

    På den anden side, er vi nok bare forkælede i den forstand - jeg har haft andre bilmærker før, hvor karrosse-dele udgik efter blot 6 år. Så måtte jeg leve med nogle grimme huller i min bagklap, fordi den originale spoiler blev stjålet. Men jeg forstod hvorfor der ikke var stjålet andet på bilen (heller ikke min subwoofer i bagagerummet), da jeg gik til forhandleren - flinke tyve trods alt... Selv ikke blinklysglas kunne jeg få til den mere, og da var den som skrevet kun 6 år gammel.
     
    Sidst redigeret: 30 Januar 2018
  4. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
  5. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg må indrømme at det er ved at være lidt op ad bakke med Mercedes efterhånden - deres support generelt er ved at være temmelig useriøs. Inden for min egen branche bliver der brugt rigtigt mange industri-motorer fra Mercedes, men efterhånden dør det lidt ud. Der er NUL support fra Mercedes, hvis de går i stykker, og vi er internt nødt til at uddanne vores egne folk til at reparere på motorerne, når de går i stykker - igen fuldstændig uden hjælp fra Mercedes, som nærmest er gået i flyverskjul, selvom det generelt er Mercedes´egenudviklede motorer, vi bruger (de største som OM473LOA er udviklet hos Detroit) . Vi kan ikke få reservedele hvis de går i stykker, og nogle gange er der flere måneders ventetid på kritiske dele, som f.eks. MCU'er (motor-styring), så vores maskiner står stille i højsæsonen, hvilket kan koste 6-cifrede bøder til os. Vi har flere gange f.eks. i USA, ikke engang gidet at kontakte Mercedes ved defekte dele, men simpelthen bare smidt en anden motor i (f.eks. Catarpillar), fordi vi har kunnet få den med det samme - det er billigere at købe en anden motor til 250.000,- og så bare smide den defekte motor tilbage i nakken på Mercedes, eller smide den ud, hvis der ikke længere er garanti på, hvis der er tale om bødestraf i forbindelse med stillestående maskiner, og vi skal vente i ugevis på reservedele. Og vi er stille og roligt begyndt at gå væk fra Mercedes igen, og tilbage til Deutz, som har et væsentligt bedre reservedels-netværk.

    Så det lader generelt til at være på reservedels-fronten, Mercedes skal sætte ind i fremtiden - og på alle kanter... og gerne før end siden - os er det desværre allerede nok for sent med, vi er mere eller mindre i gang med at skifte. :(

    MEN... det ændrer ikke på at jeg er temmeligt glad for den gamle i garagen. Og med den alder den har, kan jeg godt leve med at nogle reservedele er svære at støve op. :) - det er dog lidt værre med alt det røg fra mine kollegaer, fordi vi har haft de problemer, vi har haft, og jeg var nok lidt fremme i skoene, da vi i sin tid skiftede til Mercedes-motorer. Men jeg overlever... ;)
     
    Sidst redigeret: 31 Januar 2018

Del denne side