Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motor går ud

Emne i 'Benzinmotorer' startet af Anonymous, 2 November 2014.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hej
    Jeg har en 300E sportline 1990.

    Jeg oplevede pludseligt en dag at motoren slukkede, som var man kørt tør for benzin. Jeg kunne starte igen med det samme og den handling skete nogle gang efterfølgende. Det var som om tomgangen var alt for lav og så til sidst slukkede motoren. Til sidst ville den starte kort op men motoren lød ikke for godt, den hakkede meget i det for så til sidst ikke at ville starte.
    Min mekaniker har set på den et par gange for så at skifte strømfordeleren. Det har hjulpet og så alligevel ikke. Nu kan den starte og køre, men tomgangen er stadig meget lav og den hakker stadig dog uden at gå i stå. Når jeg kommer op i fart er der tilsyneladende ingen problemer.

    Er der nogen som har en forklaring på det? Læste tidligere noget om falsk luft, men hvad vil det sige og har det overhovedet noget med det at gøre?

    Håber nogen kan hjælpe mig og min mekaniker...
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Prøv at søge lidt rundt i andre indlæg, om benzinmotorer der går ud. :)

    Umiddelbart lyder det i retningen, af et dårligt OVP-relæ (overspændingsrelæ)
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Uden at skulle kloge mig for meget er det nok en ide at kigge på benzinpumpe relæ og benzin filter.
     
  4. Miloujen

    Miloujen Member

    Joined:
    10 August 2013
    Indlæg:
    191
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    301000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    300e-24v
    Bil nr. 2 Km:
    276
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg havde tilsvarende problem på en af mine gamle 124'ere. Der var det min generator som lavede for meget strøm og det fik motorstyringen til at kludre i det.

    Tjek om den lader som den skal og hvis den ikke gør det så smut ud og køb et nyt laderelæ til 50kr og se om ikke det afhjælper problemet.

    Laderelæ var ikke nok i mit tilfælde men det er trods alt billigere end en ny generator :)
     

Del denne side